Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja zaworów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:42, 20 Paź 2020    Temat postu: Regulacja zaworów

Czy jest jakiś patent na ustawienie zaworów w Ural tak żeby do tego nie zaglądać co chwilę.? Ogólnie wpadłem na pomysł żeby podocierac laski popychaczy z popychaczami i śrubami od regulacji i Faktycznie przyniosło to jakiś efekt ale po kilkudziesięciu kilometrach zaglądając do zaworów znów można ustawiać luz. Ural m67 laski popychaczy proste , luz zaworowy ~obracająca laska .

Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Wto 18:43, 20 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 19:55, 20 Paź 2020    Temat postu:

Witam ja najsampierw wyrównałem końcówki koników pracujące z zaworem bo tam się wyrabiają i przeklamują.A luz ustawiam na 0,15-0,20
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:24, 20 Paź 2020    Temat postu:

Coś Cię z luzami mocno poniosło, w Uralu ma być 0,05. Jak ustawić tak jak napisałeś to jest łomot jak w snopowiązałce. W Uralu wraz z temperaturą luzy rosną.
Wojtek


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Wto 21:24, 20 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:57, 21 Paź 2020    Temat postu:

Ale czy na końcu konika tam gdzie dotyka zaworu powinna być płaska powierzchnia czy bardziej zaokrąglona ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:19, 21 Paź 2020    Temat postu:

Zaokrąglona, aby mogła ślizgać się po trzonku.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:11, 21 Paź 2020    Temat postu:

Dobra dzięki tu sprawa jasna . Tak a propos widziałem kiedyś filmiki na YT w którym gość wycina kawałek konika w sensie ta końcówkę która przylega do zaworu i dospawuje coś w stylu łódeczki w którą wsadza kulkę przeciętą na pół , wtedy plaska strona przylega do zaworu i okrągła strona porusza się w tej łódeczce i zawsze styk kulki i zaworu automatycznie jest zawsze pod tym samym kątem . Ciekaw jestem jak to działa w praktyce ^_^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:45, 21 Paź 2020    Temat postu:

To nie takie proste, zawór powinien być naciskany po środku. Inaczej szybko wyciera się prowadnica. Miałem właśnie tak dopasowane koniki. Po wymianie gniazd na nowe (trzonek mniej wystaje) wszystko się pozmieniało. Powinienem wymienić i od nowa dopasować dźwigienki. To jest nieustanna walka z wiatrakami.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 8:17, 22 Paź 2020    Temat postu:

Głowice Urala wymagają czujności. Jak zawór nie będzie się obracał podczas pracy, to w ciągu 50-100km po prawidłowej regeneracji tychże, będziemy mieć prowadnice do śmieci...
Tutaj musi być wszystko "tiptop". Nie będzie potrzeby regulacji co 100-200km, a kontrolnie raz na rok. I nie polecam nowych głowic, tutaj jest tragedia.. Dobra regeneracja na zaworach i prowadnicach aut współczesnych, to recepta na sukces.
Kolejna sprawa to sprężyny - zwykle są miękkie, jak świeża kupa psa.
Podczas regeneracji, proponuję od razu zmianę na sprężyny BMW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:22, 22 Paź 2020    Temat postu:

A od jakiego BMW sprężyny masz na myśli ? Ja prowadnice mam zrobione w dobrym zakładzie i nawet na oryginalnych zaworach to hula i niema żadnych luzów , problem tkwi u mnie chyba raczej w nierównej powierzchni na konikach , tylko podejrzewam że szlifowanie tej części zniszczy utwardzoną powierzchnię . No nic pokombinuje może trochę z ustawieniem koników tak aby ustawić to tak żeby zawór był naciskany w osi . Dzięki za odpowiedzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:12, 23 Paź 2020    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
w Uralu ma być 0,05.W Uralu wraz z temperaturą luzy rosną.
Wojtek

Instrukcja M66 faktycznie podaje 0.05. Ale instrukcja M61 mówi o 0.08 do 0.10, instrukcje BMW dla podobnych silników mówią 0.15-0.20, R75 0.25 - mechanizm ten sam. Kolega jak ustawił M61 na 0.05 to nie chciał palić, jak zrobił 0.10 zaczął gadać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 23:02, 23 Paź 2020    Temat postu:

Konstrukcja faktycznie podobna. Tyle że Ural ma stalowe laski popychaczy, a zwykle są duralowe. Instrukcja do BMW jak sama nazwa wskazuje jest do BMW. Jak Koledze na 0,05 nie pali to coś ma popsute, zwykle są to krzywe owe stalowe laski popychaczy, ale możliwości jest wiele.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:56, 24 Paź 2020    Temat postu:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:56, 24 Paź 2020    Temat postu:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:59, 24 Paź 2020    Temat postu:

zamieściłem powyżej materiał źródłowy - nie doszukiwałbym się błędu u kolegi skoro tak jest w instrukcji - 13/14 linijka od góry

Ostatnio zmieniony przez rohhor dnia Sob 20:00, 24 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:24, 24 Paź 2020    Temat postu:

Różnie podają instrukcje, nie mniej 0,08-0,10 to dalej połowę mniej jak 0,15-0,20.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin