Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:42, 20 Paź 2020 Temat postu: Regulacja zaworów |
|
|
Czy jest jakiś patent na ustawienie zaworów w Ural tak żeby do tego nie zaglądać co chwilę.? Ogólnie wpadłem na pomysł żeby podocierac laski popychaczy z popychaczami i śrubami od regulacji i Faktycznie przyniosło to jakiś efekt ale po kilkudziesięciu kilometrach zaglądając do zaworów znów można ustawiać luz. Ural m67 laski popychaczy proste , luz zaworowy ~obracająca laska .
Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Wto 18:43, 20 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek1953
Dołączył: 06 Paź 2018 Posty: 177 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Wto 19:55, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Witam ja najsampierw wyrównałem końcówki koników pracujące z zaworem bo tam się wyrabiają i przeklamują.A luz ustawiam na 0,15-0,20 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:24, 20 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Coś Cię z luzami mocno poniosło, w Uralu ma być 0,05. Jak ustawić tak jak napisałeś to jest łomot jak w snopowiązałce. W Uralu wraz z temperaturą luzy rosną.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Wto 21:24, 20 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:57, 21 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Ale czy na końcu konika tam gdzie dotyka zaworu powinna być płaska powierzchnia czy bardziej zaokrąglona ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:19, 21 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Zaokrąglona, aby mogła ślizgać się po trzonku.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:11, 21 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Dobra dzięki tu sprawa jasna . Tak a propos widziałem kiedyś filmiki na YT w którym gość wycina kawałek konika w sensie ta końcówkę która przylega do zaworu i dospawuje coś w stylu łódeczki w którą wsadza kulkę przeciętą na pół , wtedy plaska strona przylega do zaworu i okrągła strona porusza się w tej łódeczce i zawsze styk kulki i zaworu automatycznie jest zawsze pod tym samym kątem . Ciekaw jestem jak to działa w praktyce ^_^ |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:45, 21 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
To nie takie proste, zawór powinien być naciskany po środku. Inaczej szybko wyciera się prowadnica. Miałem właśnie tak dopasowane koniki. Po wymianie gniazd na nowe (trzonek mniej wystaje) wszystko się pozmieniało. Powinienem wymienić i od nowa dopasować dźwigienki. To jest nieustanna walka z wiatrakami.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 8:17, 22 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Głowice Urala wymagają czujności. Jak zawór nie będzie się obracał podczas pracy, to w ciągu 50-100km po prawidłowej regeneracji tychże, będziemy mieć prowadnice do śmieci...
Tutaj musi być wszystko "tiptop". Nie będzie potrzeby regulacji co 100-200km, a kontrolnie raz na rok. I nie polecam nowych głowic, tutaj jest tragedia.. Dobra regeneracja na zaworach i prowadnicach aut współczesnych, to recepta na sukces.
Kolejna sprawa to sprężyny - zwykle są miękkie, jak świeża kupa psa.
Podczas regeneracji, proponuję od razu zmianę na sprężyny BMW. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:22, 22 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
A od jakiego BMW sprężyny masz na myśli ? Ja prowadnice mam zrobione w dobrym zakładzie i nawet na oryginalnych zaworach to hula i niema żadnych luzów , problem tkwi u mnie chyba raczej w nierównej powierzchni na konikach , tylko podejrzewam że szlifowanie tej części zniszczy utwardzoną powierzchnię . No nic pokombinuje może trochę z ustawieniem koników tak aby ustawić to tak żeby zawór był naciskany w osi . Dzięki za odpowiedzi |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:12, 23 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | w Uralu ma być 0,05.W Uralu wraz z temperaturą luzy rosną.
Wojtek |
Instrukcja M66 faktycznie podaje 0.05. Ale instrukcja M61 mówi o 0.08 do 0.10, instrukcje BMW dla podobnych silników mówią 0.15-0.20, R75 0.25 - mechanizm ten sam. Kolega jak ustawił M61 na 0.05 to nie chciał palić, jak zrobił 0.10 zaczął gadać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23:02, 23 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Konstrukcja faktycznie podobna. Tyle że Ural ma stalowe laski popychaczy, a zwykle są duralowe. Instrukcja do BMW jak sama nazwa wskazuje jest do BMW. Jak Koledze na 0,05 nie pali to coś ma popsute, zwykle są to krzywe owe stalowe laski popychaczy, ale możliwości jest wiele.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:56, 24 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:56, 24 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:59, 24 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
zamieściłem powyżej materiał źródłowy - nie doszukiwałbym się błędu u kolegi skoro tak jest w instrukcji - 13/14 linijka od góry
Ostatnio zmieniony przez rohhor dnia Sob 20:00, 24 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21:24, 24 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Różnie podają instrukcje, nie mniej 0,08-0,10 to dalej połowę mniej jak 0,15-0,20.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|