Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 13:38, 15 Mar 2021 Temat postu: Regulacja gaźnika |
|
|
Witam. Mam problem z regulacją gaźnika k302. Podczas próby regulacji brak jakiej kolejek reakcji na wkręcanie lub wykręcanie mieszanki wolnych obrotów. Wkręt regulujący wysokość przepustnicy działa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:25, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Co to za gaźniki? Jak chińskie to wyrzucić lub się pogodzić. Jak ruskie to do myjki ultradźwiękowej, może śruby regulacyjne wymienić, gniazda poprawić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 14:38, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Gaźniki ruskie , były czyszczone, co prawda nie w myjące ultradźwiękowej. Spróbuję jeszcze raz je rozebrać i wyczyścić , ale żeby dwa jednocześnie nie reagowały? |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Pon 18:14, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Opisz najpierw krok po kroku jak regulujesz, moze cos wychwycimy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 19:02, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Niedawno skończyłem czyścić gaźniki , ale już ciemno więc próba regulacji dopiero pojutrze.
Reguluje według instrukcji z internetu:
1. Wkręcam obydwie śruby
2. Odpalam
3. Zdejmuję jedną fajkę
4. Wykręcam śrubę położenia przepustnicy do uzyskania niskich obrotów
5. Wykręcam drugą śrubę, mieszanki wolnych obrotów w celu podniesienia obrotów
Regulacji dokonuje na rozgrzanym silniku, dolot powietrza z filtra otwarty. W instrukcji jest napisane że regulacji dokonać na opuźnionym zapłonie , próbowałem na opuźnionym i przyspieszonym bez efektów
Chyba że coś źle złożyłem , bo to mój pierwszy remont motocykla
Nie dawno zauważyłem że dźwignia przyspieszacza nie trzymała i wracała na przyspieszony, docisnołem i trzyma , ale na przyspieszonym też chyba powinien reagować na kręcenie śrubą mieszanki
Ostatnio zmieniony przez Darek37 dnia Pon 19:26, 15 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:37, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Zakładam że to dolny silnik. Opóźniony zapłon to tłok 3-4 mm przed ZZ (bardzo istotne). Silnik ciepły, powietrze otwarte, iglice przepustnic na środku. Skład na początek wykręcasz 1,5 obrotu. Od tego regulujesz +/- zwykle 1 obrót, tak aby obroty silnika były jak najwyższe.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 19:55, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Tak to dolniak , iglice na 3 rowku od dołu , gdzieś wyczytałem że tak powinno być według instrukcji ale niektórzy ustawiają na 4 i podobno jest lepiej. I teraz tak odpalałem na przyspieszonym ładnie odpala ale obroty wysokie, jak przestawiałem na opuźniony to gasł, no ale to pewnie kwestia regulacji |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:13, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Nie ma prawa gasnąć przy zmianie zapłonu. Jakiś błąd w opisie lub zrozumieniu zapłonu wystąpił. Zapłon wcześniejszy > normalnej pracy to 9 mm przed ZZ, Zapłon opóźniony do odpalania 3 mm przed ZZ. Nie ma co kręcić gaźnikami jak zapłon nie jest poprawnie ustawiony. Zapłon pracy ustawiasz na mimośrodzie po regulacji przerwy, opóźniony do odpału na bocznej śrubie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Darek37
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 21:24, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Ok. Dzięki w środę będę sprawdzał zapłon. Mam jednak pytanko bo nie jestem pewien czy zrozumiałem , co oznacza że i do odpału na bocznej śrubie? |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Pon 21:25, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | normalnej pracy to 9 mm przed ZZ, Zapłon opóźniony do odpalania 3 mm przed ZZ.
Wojtek |
Dla ręcznej reggulacji zapłonu, zapłon do jazdy czyli maksymalnie przyspieszony to jest 16mm przed ZZ dla dolniaka o skoku tłoka 78 i 13mm przed ZZ dla górniaka typu Ural M61 ze skokiem tłoka 68mm. Co do opóźnienia - nie sprawdzałem, bo nie miało to dla mnie znaczenia czy max opóźniony to będzie 3, 4, a może 1mm przed ZZ. Ma nie odkopywać przy rozruchu.
Te wartości wyprzedzenia sprawdzałem porównując z znakami na kole zamachowym Urala M67. Zawsze tak ustawiam i działa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:38, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
W dolniaku przy wyprzedzeniu 14 mm przed ZZ nie da się już ustawić nisko wolnych obrotów. Do wyścigów być może 16 mm było by dobre. Normalnie jednak używa się raczej wolnych i średnich obrotów, 9 mm moim zdaniem jest optymalne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:46, 15 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Jest śruba oporowa blokująca cofnięcie płytki, taka wystająca na zewnątrz aparatu. Po prawej stronie otworu dolnej śruby mocującej aparat do silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Wto 7:28, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | W dolniaku przy wyprzedzeniu 14 mm przed ZZ nie da się już ustawić nisko wolnych obrotów. Do wyścigów być może 16 mm było by dobre. Normalnie jednak używa się raczej wolnych i średnich obrotów, 9 mm moim zdaniem jest optymalne.
Wojtek |
śruba o której piszesz blokuje płytkę w pozycji opóźnionego zapłonu. Regulację przyspieszonego zapłonu w tym aparacie przeprowadza się inaczej -mimośrodowym kołkiem który zatrzymuje płytkę w pozycji przyspieszonej. Ten kołek jest przykręcony do płytki małą śrubeczką zdaje się M4 i po poluzowaniu regulacja zapłonu następuje poprzez obrót tego kołeczka wokół własnej osi. Za każdym razem należy aparat zdjąć, bo kołek jest widoczny od spodu aparatu -od strony silnika, upierdliwe i mało kto wie że tam jest taka opcja. Ale da się wyregulować. Te wartości o których piszę czyli 16 dla dolniaka i 13 dla górniaka są przeze mnie sprawdzone empirycznie .
Ostatnio zmieniony przez szable dnia Wto 7:29, 16 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 8:48, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem: Zapłon pracy ustawiasz na mimośrodzie po regulacji przerwy, opóźniony do odpału na bocznej śrubie.
Od mimośrodu ten gwint M4 ma nacięcie pod płaski śrubokręt, nie ma potrzeby ściągania aparatu do regulacji zapłonu. Te 9 mm które podaję jest wartością którą od 30 lat stosuję z powodzeniem, i tak jak napisałeś jest sprawdzone empirycznie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:03, 16 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Opoźniony zapłon jest na zero stopni, niektóre źródła mówią 3-4 stopnie przed górnym - ale to stopnie a nie mm, przyśpieszony jest na 38 stopni |
|
Powrót do góry |
|
|
|