Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regeneracja wału
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Wto 0:25, 04 Gru 2012    Temat postu:

no też tak zrobiłem. wyskrobałem odrzutniki nożem. przemyłem beną ekstrakcyjna potem jeszcze raz wyskrobałem, jeszcze raz przemyłem, wydmuchałem sprężarka i dopiero przykręciłem. grama błota nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:44, 04 Gru 2012    Temat postu:

Cos to dziwnie wszystko wyglada - najpierw wytacza sie tulejki pod sworznie na wyjetych z walu korbowodach, potem dopiero sklada sie wal w kupe.
Jezeli wezmiesz i przelecisz tulejki rozwiertakiem to nigdy nie bedzie to dokladnie w osi.
Dlatego jesli oddaje sie wal to caly ze sworzniami, jako ze tulejki sworzni zawsze po wcisnieciu wymagaja rozwiercenia na wymiar.
Sworzen w glowke ma wchodzic pod naciskiem kciuka, jak bedzie za ciasno to beda problemy ( grzanie sie tego cylindra ).
W tloku tez ma wchodzic pod naciskiem kciuka, tyle ze tlok ma byc podgrzany do 60 C. Na zimno sworzen w tloku jest jak wcisniety, ale w temperaturze pracy sworzen jest plywajacy w glowce i tloku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Śro 22:00, 05 Gru 2012    Temat postu:

dziś przyszedł karter z wałkiem od świątka i zauważyłem że gwinty na które przykręca się tylną podporę wału są na gwint fi 8. Dodam że karter zmieniałem gdyż stary miał stoczone łoże pod prądnice ale w starym były gwinty fi 6. pytanie brzmi czy jeśli przykręce podporę wału na śrubki m8 to czy nie będą one wadzić np o koło zamachowe gdyż wiadomo że śruba m8 ma większy łeb niż m6 i będzie ona troszkę więcej wystawać niż m6. a może były dwa rodzaje karterów z gwintami fi 8 i fi 6???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 23:15, 05 Gru 2012    Temat postu:

zawsze był gwint M6, albo dopasuj śruby z niższą główką, albo powkręcaj sprężynki redukcyjne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Śro 23:19, 05 Gru 2012    Temat postu:

Łby zeszlifować ,powiercić otwory tak aby drut przeszdł na zabezpieczenie plus klej i powinno być ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Śro 23:52, 05 Gru 2012    Temat postu:

te sprężynki redukcyjne służą do tego aby je wkręcić w większej średnicy gwint żeby można było wkręcić mniejszą śrubę???o to chodzi???dobrze kombinuje???a muszą być te dziury na drut?? nie wystarczy sam mocny klej???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 1:05, 06 Gru 2012    Temat postu:

sprężynki służą do napraw zerwanych gwintów, jak zepsujesz M6 gwintujesz na M8 i wkręcasz sprężynę na klej, czekasz aż klej wyschnie i gotowe, jasne że wystarcza klej zamiast drutu, i nie musi być super mocny zwykły anaerobowy wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Czw 1:32, 06 Gru 2012    Temat postu:

ok. dzięki za odpowiedź zeszlifuje łby od m8 i dam je na klej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 9:27, 06 Gru 2012    Temat postu:

Popytaj może dostaniesz imbusowe z niższą główką
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 15:24, 06 Gru 2012    Temat postu:

Powoli powoli jak zerwiesz m6 to rozwiercasz gwintujesz gwintownikiem z kompletu wkręcasz sprężynkę zwykłą lub samohamowną bo są takie specjalnie robione aby się nie wykręciły ale dalej uzyskujesz gwint m 6 nic się nie zmienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 15:37, 06 Gru 2012    Temat postu:

Sprężynki są od niedawna (10 lat..?), Podejrzewam że Ktoś, to kiedyś przekręcił a że szkoda było bloku to nawiercił na 8-mki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 20:52, 06 Gru 2012    Temat postu:

Hius napisał:
Powoli powoli jak zerwiesz m6 to rozwiercasz gwintujesz gwintownikiem z kompletu wkręcasz sprężynkę zwykłą lub samohamowną bo są takie specjalnie robione aby się nie wykręciły ale dalej uzyskujesz gwint m 6 nic się nie zmienia

piszesz o bardzo drogich tych z gwintownikiem w komplecie, ale są też pod zwykły gwintownik, po 3zł za sztukę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Czw 22:35, 06 Gru 2012    Temat postu:

a ja spróbuje jednak zakombinować z m8 i przykrece na nie podpore bo póki co dosyć wydatków na silnik. i tak przegiąłem trochę budżet:/:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 0:14, 07 Gru 2012    Temat postu:

Wicher napisał:
a ja spróbuje jednak zakombinować z m8 i przykrece na nie podpore bo póki co dosyć wydatków na silnik. i tak przegiąłem trochę budżet:/:/

Przy składaniu zwróć uwagę czy po wierceniu otwory w podporze grają z tymi w boku- czy otwór od pompy trafia na swoje miejsce w podporze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 8:44, 07 Gru 2012    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Odnośnie luzu to do silnika zawsze C3.


Jak już rozmawiamy o łożyskach ...

OK, czyli przednia podpora i wałek rozrządu kulkowe C3, a sugerowane jest rolkowe NJ207 zamiast kulkowego na tylną podporę (z pokorą przyjmuję rady praktyków).

A wszystkie inne łożyska występujące w motocyklu mają być już bez luzu? np. przekładnia główna, koła, skrzynia biegów, prądnica? Czy któreś z tych łożysk wskazane jest wybrać w wersji krytej (przynajmniej od zewnętrznej strony mechanizmu - np. w kołach)? Koszyki jak rozumiem wybierać tylko stalowe? Oczywiście pytam o M-72 z kołami na półbębnach. Łożyska sterowe pomińmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin