Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 13:22, 25 Lip 2013 Temat postu: Regeneracja głowic Dniepr |
|
|
Mam taki problem, w głowicach dnierpowych skończyły się prowadnice. Czy idzie gdzieś zregenerować takowe głowice? Jakie koszta takiej zabawy? |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 14:00, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie masz daleko do Krotoszyna. Jest tam super fachowiec.
Firma Olejnik, 606 850 425.
Osobiście zlecałem regenerację w Sopocie (Hrusdowicz) i wyszło mnie to ~500zł z moimi zaworami (240zł).
Nie wiem jak chcesz mieć zrobione, ale dziś dałbym ruskie zawory, które kosztują 40zł... 240 a 40 to spora różnica. Nie wiem co lepsze...
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 14:11, 25 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Czw 15:37, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem nowe prowadnice i zawory ze ''starych magazynów wojskowych''
Komplet zaworów (dwa fabrycznie pogięte) to 40zł, cztery prowadnice też coś koło 40zł, stare prowadnice wybijasz młoteczkiem, wbijasz nowe, przez jakiś pobijak, docierasz nowe zawory i wszystko gra, w sumie nie wiem co tam jeszcze można przy tych głowicach cudować... |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 17:57, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Mam w piwnicy taki komplet - 40zł zawory + 40zł prowadnice.
Zawory w tych prowadnicach latają jak szmata. W moich starych głowicach były mniejsze luzy  |
|
Powrót do góry |
|
 |
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Czw 19:59, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Mi się akurat tak trafiło, że prowadnice z nowymi zaworami pasowały idealnie, ktoś na forum pisał, że od stara mogą prowadnice podpasować? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 20:56, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Kolega Klapek ma racje tylko Olejnik z Krotoszyna fakt czasem tanio nie jest i terminy długie oj długie ale jak juz zrobi to nawet ja nie miałem się do czego doczepić a szukałem haczyka bardzo intesywnie,bo wcześniej gościa bardzo zjechałem za terminy no i musiałem zadzwonić z przeprosinami co mi się zdarzyło może dwa razy w życiu.
A prowadnice powinno się wytaczać tak jak gniazda zaworów bo czasem można wybić razem z tz. mięskiem |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:01, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
kris-tofer napisał: | Ja kupiłem nowe prowadnice i zawory ze ''starych magazynów wojskowych''
Komplet zaworów (dwa fabrycznie pogięte) to 40zł, cztery prowadnice też coś koło 40zł, stare prowadnice wybijasz młoteczkiem, wbijasz nowe, przez jakiś pobijak, docierasz nowe zawory i wszystko gra, w sumie nie wiem co tam jeszcze można przy tych głowicach cudować... |
Moze dlatego potem to chodzic nie chce ze za malo cudowania z tymi glowicami.
Z czego sa zrobione te zawory i prowadnice ???
Czy wiesz ze po zmianie prowadnic trzeba frezowac gniazda frezami prowadzonymi w nowych prowadnicach zeby zawory sie wlasciwie domykaly, zadne docieranie tutaj sprawy nie zalatwia.
Prowadnice powinny byc nadwymiarowe a wlasciwy wymiar powinny uzyskac po wbiciu przez rozwiercenie rozwiertakiem stalym ( nastawny zwykle nie ma wlasciwej dokladnosci ).
Nowy zawor w nowej prowadnicy nie powinien wpadac jak kamien w studnie, ale stawac na slupie powietrza, ktory musi wypchnac trzonkiem
Wowczas dopiero jest to dobrze zrobione. |
|
Powrót do góry |
|
 |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pią 5:05, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
I tak ciasno zrobione zawory w dnieprze się zatrą. W innym motorze będą działać a ruskim nie. Luz musi być 0.07 ssący i 0.08wydech. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 7:28, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie przesadzaj Balu - zarówno u Hiusa jak i u mnie nic się złego nie dzieje
Przede wszystkim u mnie, gdyż moto było ostro docierane z koszem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 8:14, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki Koledzy za pomoc. Sam nie będę nic rzeźbił, zadzwonię do Krotoszyna. W sumie mam tam do odwiedzenia kumpli czyli udało by się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pią 8:18, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja tam się nie znam nie? ale wydaje mi się, że jak ruskie składali to też używali młotka i nie czaili się czy jest 0,07mm czy może inaczej a motorki się taczały.
Do moich głowic tak jak pisałem poszły nowe prowadnice, zawory siedzą w nich ściśle, to znaczy nie opadają same, zamykają się i są dopasowane do gniazd. A jak to będzie chodzić to szczerze powiem, że sam jestem ciekaw, może dziś uda mi się odpalić pierwszy raz od zakupu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wilku
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 9:31, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
kris-tofer napisał: | Ja tam się nie znam nie? ale wydaje mi się, że jak ruskie składali to też używali młotka i nie czaili się czy jest 0,07mm czy może inaczej a motorki się taczały.
|
Motocykl miał opuścić bramy fabryki o własnych siłach i to wystarczało do szczęścia. Naprawiało się drutem i młotkiem, bo - w domu i zagrodzie - nie było części, a motocykle w służbie miały przydziały części i nikogo obchodziło czy naprawia się go raz na rok czy co czwartek - ma działać. Teraz mamy lepsze narzędzia, materiały i inne oczekiwania w stosunku do motocykli. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 9:34, 26 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Polać mu! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 5:34, 27 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Za moich czasow, w armii PRLu to motocykle byly tylko malowane - nikt nie sprawdzal czy to dziala, chodzilo tylko o to zeby rdzy nie bylo widac.
Lata 69 - 71.
Tragedia byla dopiero jak na alarm calej jednostki trzeba bylo wyjechac . |
|
Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 958 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 9:59, 28 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Później może i tak było. Powiedzmy, od lat 90-tych. Ale sam miałem kupionego Dniepra z roku 91-go i z bagażami w pełnej, trzyosobowej obsadzie bez wysiłku osiągał 105km/h. Na allegro pełno jest ogłoszeń w stylu "maszyna po remoncie". Metoda sprawdzenia, co taki remont jest wart, jest prosta.
Głowice w Dnieprze to jest podstawa. Prowadnice młotkiem to może wbijać tylko bardzo doświadczony majster, a i tak taka głowica to się będzie nadawała tylko do jazdy turystycznej. Głowicę do jazdy sportowej to mało kto w naszym kraju umie zrobić.
Nie ma sensu gadać, że rusek to i tak fajans, bo w 1976 roku ruscy mieli trzecie miejsce w na świecie w wyścigach motocykli z wózkami w terenie - czyli można to zrobić porządnie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|