Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regeneracja amortyzatorów 5309300A
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 19:02, 01 Lip 2013    Temat postu: Regeneracja amortyzatorów 5309300A

Kupiłem amortyzatory starego typu 5309300A (zakryte sprężyny) do Kaśki, w celu podmiany obecnie zamontowanych typu 63-26 (ze sprężyną na zewnątrz). Czy są dostępne jakieś zestawy naprawcze, chodzi o gumowe uszczelki, do tych amorków i czy da się to jakoś zregenerować Rolling Eyes Do nowszych kupowałem uszczelki, ale do tych starszych to chyba będzie problem Crying or Very sad Od czego można dopasować trzpień fi 8mm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Pon 19:32, 01 Lip 2013    Temat postu:

Może pręt tłoczyskowy?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 20:28, 01 Lip 2013    Temat postu:

A co z uszczelkami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 20:32, 01 Lip 2013    Temat postu:

Są bez problemu. Nie ma tłoczków. Jeszcze w miarę u niektórych da sie dostać prowadniki górne i tłoczyska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 5:27, 02 Lip 2013    Temat postu:

Oki, poszukam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 8:18, 04 Lip 2013    Temat postu:

Ponieważ do Łodzi mam niedaleko, przy okazji kupiłem pręty na tłoczyska. Fajna cena Very Happy i nie musiałem płacić za przesyłkę więcej nią wartość produktu Laughing
Ale można też kupić prze internet [link widoczny dla zalogowanych]
Trzeba teraz wybrać się do tokarza i nagwintować odpowiednio Rolling Eyes a potem szukać uszczelek. Tłoczki chyba też dorobię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzycho




Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łoś

PostWysłany: Czw 11:44, 04 Lip 2013    Temat postu:

Gabe - wybacz offtop ale jeśliby sprężyny ze starych amorów nie były potrzebne to z chęcią jedną przytulę bo u mnie jedna strasznie wytarta Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 13:34, 04 Lip 2013    Temat postu:

Niestety, te stare sprężyny będę potrzebował Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 18:54, 07 Lip 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zawczasti miał za bodaże 15 zł. Dużo za dwa kawałeczki gumy.

A jakbyś dorabiał tłoczki, to pochwał się jak to wyszło, bo też mnie to czeka Wink


Ostatnio zmieniony przez szefostwo dnia Nie 18:56, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 21:23, 07 Lip 2013    Temat postu:

szefostwo napisał:
http://allegro.pl/amortyzator-uszczelki-starego-typu-k-750-mb-750-i3332636320.html

Zawczasti miał za bodaże 15 zł. Dużo za dwa kawałeczki gumy.

A jakbyś dorabiał tłoczki, to pochwał się jak to wyszło, bo też mnie to czeka Wink

Chyba dopiero po wakacjach się zabiorę za wszystko Wink
Ta mała uszczelka wygląda na taką samą, natomiast duża jest inna (ta z aukcji wygląda jak od nowszego typu).
W moich amorkach była (bo już ją wyciągnąłem Laughing ) uszczelka, tak jakby z gwintem na zewnątrz, a raczej drobnymi rowkami na obwodzie. Wewnętrzna średnice są dwie Rolling Eyes mniejsza 24mm i większa 31mm. Zewnętrzna średnica 33-33,5mm. Wysokość 10mm.
Nie wiem jak to opisać, najlepiej jak wkleję zdjęcie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 21:48, 07 Lip 2013    Temat postu:

Odcisnął sie gwint obudowy na uszczelce. Można tam zastosować nawet gruby oring.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 21:59, 07 Lip 2013    Temat postu:

Tak jak mówi Prince, wkręcisz raz i zostają ślady po gwincie. Ja to założyłem i pasuje, chociaż wg mnie ta gumka mogłaby być o parę setnych większa na zewnątrz. Ale na oko nic nie puszczała.
W 3 amorkach miałem włożone 3 różne oringi i każdy pasował.

I proponuję poeksperymentować z ilością oleju - fabryczne 0,07 l blokowało amorek przy dole, jakby było za dużo. Chociaż z drugiej strony raczej nigdy się do takiego poziomu nie dobije, więc nie powinno mieć to znaczenia. Ale dałem jakoś 64-66 ml Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Czw 17:49, 11 Lip 2013    Temat postu:

Również jestem na etapie amorków - jeden strasznie rzyga olejem przez tłoczysko - zamówiłem więc komplety naprawcze po 25zł/kplt (masakra).
Nie mogę jednak w żaden sposób wyjąć tych tłoczysk z cylindrów. Nakrętkę pod klucz 27 oczywiście odkręciłem Wink
instrukcja mówi: jesli liokkije tołciki nie pomagajut to nieobhodimo podnieść nakrętkę i delikatnie wyskubać uszczelkę...
.. i nadal nie mogę wyjąć Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Nie 15:51, 14 Lip 2013    Temat postu:

Mi też przy jednym szło ciężko, ale wyszło w końcu. Może za nisko to zeszło pod gwint i zakleszczyło się, bo tam cylinder ma mniejsze średnicę (być może). Zamocuj to w czymś, np. pod imadłem - żeby tłoczysko nie poleciało do góry razem z Tobą, ale zatrzymało się przy końcu rurki - i ciągnij ;p.
Co innego, to nie wiem, bo tam niczego więcej nie powinno być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pią 19:39, 19 Lip 2013    Temat postu:

No i dupa blada.
Zaniosłem do dziadka-tokarza pręty na tłoczyska w celu nagwintowania i nacięcia rowka. Dziadek założył do tokarki, za słabo ścisnął szczęki i obróciło pręcik, porysowało powierzchnię chromowaną. Do wywalenia. Szkoda, że nie kupiłem więcej tych pręcików Crying or Very sad Trzeba będzie znowu wybrać się do Łodzi Laughing
Drugi pręcik sam nagwintowałem w domu zaciskając poprzez blachy aluminiowe w imadle. Wyszło nieźle tylko i tak muszę znaleźć nowego tokarza do nacięcia rowka. Dziadek już się nie nadaje, bo stuknęło mu 84 lata i coraz więcej błędów popełnia Crying or Very sad

Gdzie ja teraz dobrego tokarza znajdę?
Może ktoś zna takowego w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin