Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 16:56, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No i z podkulonym ogonem wróciłem do dziadka. Przebywał trochę w szpitalu i go nareperowali. Pojeździłem po różnych tokarzach i kopara mi opadła jak usłyszałem ceny. Mając własny materiał PA6 za dotoczenie tłoczków i górnej prowadnicy liczyli sobie od 150 do 200, 300, nie wiadomo, bo żaden nie chciał powiedzieć ostatecznej ceny. Jak tylko wyczuli nosem, że do "starego" motocykla to ceny rosły zaje.......
Dziadek dotoczył mi tłoczki i wcisnął prowadnice z brązu. Kupiłem jedną prowadnicę do zaworów za 10 PLN. Za toczenie aluminium i dotoczenie rowków w tłoczyskach dziadek wziął 20 PLN i pytał czy nie za dużo. Otworki w tłoczkach musiałem sam wywiercić, ale wykorzystałem jako prowadnice stare tłoczki i udało się nie złamać wiertła, ani przekosić.
Zdjęcia trochę słabe bo robione telefonem
Uszczelki kupiłem na allegro od oldies. Niestety nie mogłem dobrać żadnego zamiennika. Cholernie drogo, nie mówiąc, że za przesyłkę liczą sobie automatycznie podwójnie, chociaż przychodzi w jednej kopercie.
Ponieważ jedna z podkładek zabezpieczających (nie wiem jak to nazwać, w katalogu numer 5309343) była do kitu więc dorobiłem sobie nową z podkładki stalowej podobnej średnicy. Wyklepałem młotkiem, przeciąłem na pół i dałem do ocynku
A wyszło tak, jeszcze przed ocynkiem
Dolne szklanki były przerdzewiałe i że koszt nakładania chromu przewyższa mój budżet dorobiłem sobie nowe z rury kwasówki. Trochę klepania na kolanie i wyszło jak wyszło. Jeszcze trzeba wypolerować i będzie git
Wymiar zewnętrzny nowej rury z kwasówki to 60,5mm a starej 58-59mm (trudno zmierzyć bo jest po tylu latach już jajowata. Grubość ścianki nowej to 1,5mm a starej 1,4mm. Na zdjęciu jeszcze nie przycięta na długość, ale wchodzi luźno i będzie spoko, mam nadzieję.
Zamówiłem rury dokładne na cylindry o średnicy wewnętrznej 20mm, czekałem, czekałem i się nie doczekałem. Okazało się, że jedni nie sprowadzają, a w innym sklepie za dwie rurki po 13 cm długości liczą sobie 60 PLN + koszt wysyłki. Tak więc chyba oddam do szlifierza i będzie problem z głowy.
Może ktoś ma namiar na rurki na tłoczyska o średnicy wewnętrznej 20mm, bo wszędzie są dostępne od ręki, ale dopiero od 25mm w górę
Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Wto 18:32, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 18:37, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
A tutaj już przycięte
A tak wchodzą
A na tym zaklepywałem. Znalazłem na złomie jako wał od łodzi razem ze śrubą okrętową pasowała średnica 57mm
|
|
Powrót do góry |
|
|
pyzdra1
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bicester
|
Wysłany: Wto 20:26, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Szacun za umiejętności |
|
Powrót do góry |
|
|
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Wto 22:50, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Hartman ma szklanki za bodaj 40 dychy sztuka, chromowane. Mi się wydało całkiem rozsądnie, biorąc pod uwagę ceny chromowania starych. Choć jako plan "B" chciałem wypolerować stare i prysnąć bezbarwnym na próbę. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 7:44, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
szefostwo napisał: | Hartman ma szklanki za bodaj 40 dychy sztuka, chromowane. |
A mnie obie wyniosły 20 PLN razem z zakupem kawałka wału młotka już nie liczę |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 7:57, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Szacun Gabe! Jesteś gość |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Śro 10:21, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Kawał niezłej roboty
Super instrukcja naprawy
Mam pytanko - jak te baryłki od oldies pasują? Ja dostałem twarde jak kamień i trochę za duże - jakby nie były takie kruche pewnie dałbym radę je wcisnąć.. a tu twarde i kruche - ta guma ma ze 40 lat wrrrrrr
edyta: też kupowałem od oldies.
Ostatnio zmieniony przez corsar dnia Śro 10:23, 25 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 10:46, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze tych baryłek nie udało mi się wcisnąć, bo mają zewnętrzną średnicę 20mm a w nakrętce jest 19mm. Będzie ciężko lub trzeba będzie roztoczyć nakrętkę, albo spiłować gumę |
|
Powrót do góry |
|
|
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Czw 12:21, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Ja spiłowałem gumę leciutko. Na obwodzie i zrobiłem trochę większe zaokrąglenie na krawędziach, żeby łatwiej było wcisnąć. Moje nie były kruche, powciskałem śrubokrętem. Zresztą, kolejne spróbowałem wciskać bez piłowania gumy (prócz odstających odlewów) właśnie śrubokrętem podważając stopniowo do środka i wskoczyły |
|
Powrót do góry |
|
|
BEVCIO
Dołączył: 08 Lip 2011 Posty: 114 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: Wto 13:21, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Witam , czy te elementy Gabe dorabiałeś całe czy tylko tulejowałeś??
Mam jeszcze pytanie do wszystkich czy tłoczki dotoczyć z aluminium , o którym pisze Gabe , czy mogą być z brązu?
Następne pytanie to cylindry , u mnie są porysowane i nie trzymają wymiaru na długości roboczej , jak sobie z tym radzicie? Jak wybijacie te zawory z dolnej części cylindra?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:15, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zaworki sie jakoś łatwo demontują. Nie pamiętam już jak, ale to proste. A tuleje są jeszcze nowe ( stara produkcja) do kupienia na bazarach.
Te części na zdjęciu są tulejowane- przecież widać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Wto 19:51, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Obudowa zaworu jest nabita na cylinder.Jak go już zbijesz,zobaczysz podkładkę stalową.Podważasz tą podkładkę i masz dojście do zaworka.
Ja tłoczki zrobiłem z brązu,bo akurat miałem pod ręką.Działa tak samo.Prowadnice tulejowałem,bo było szybciej.Pręty wziąłem ze starych,amortyzatorów gazowych od tylnej klapy z Golfa.Było szybciej niż czekanie na donosiciela Cylindry dorobiłem też ze starych tylnych amortyzatorów z jakiegoś opla tylko nie pamiętam jaki to był model ,ale chyba corsa. |
|
Powrót do góry |
|
|
BEVCIO
Dołączył: 08 Lip 2011 Posty: 114 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: Wto 22:29, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
...dziękuje za odpowiedzi |
|
Powrót do góry |
|
|
|