Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytanie?ural m66
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Le-chu




Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lipki/Brzeg

PostWysłany: Śro 21:58, 11 Lut 2015    Temat postu: pytanie?ural m66

Rozebrałem uralka nareszcie teraz szykuje do piaskowania i malowania najtaniej wychodzi proszkowo.
Idzie po mału bo nie ma funduszy ale nie o tym,
do piaskowania mam pozaslaniac wszystkie gwinty i otwory to już wiem ale do malowania muszę powyciągać te gumy małe z tulejkami co sa w zawieszeniu i ta gume na bak musze zdjąć i ten pasek gumowy z baku.
Pytanie czy można gdzies kupic te gumy zawieszenia i ten pasek na bak? ta duza gume na bak to sa na necie.
zastanawiam się nad kolorem?cos na wojskowo chyba będzie.
ma ktos może spis śrub do złożenia spowrotem bo miałem takie stare ze odcinałem kontówką,
czy któryś z forumowych kolegów składał takiego jak ja urala m66,może na kieruje na taki wontek na forum bo chętnie bym się zapoznał z innymi remontami i problemami.
jakie są numery ral wojskowe polskie czy ruskie raczej polskie


Ostatnio zmieniony przez Le-chu dnia Śro 22:13, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:44, 11 Lut 2015    Temat postu:

Zastanów się nad tym proszkiem. Do takiego malowania musisz mieć idealne blachy. To nie przykryje wad, ale je uwypukli. Widać będzie każde obicie, rysę... Chyba, że wyszpachlujesz sobie przed malowaniem (są specjalne szpachle do tego), ale wtedy trzeba dawać warstwę podkładową, bo w tych miejscach masz inną przyczepność. Jestem po malowaniu pewnych profili dla bardzo wymagającego odbiorcy i wiem, ile roboty z tym, żeby po proszku dobrze wyglądało.

Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Śro 22:53, 11 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Le-chu




Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lipki/Brzeg

PostWysłany: Śro 22:53, 11 Lut 2015    Temat postu:

Dzięki a może ktoś zna odp. na resztę pytań?
a ja myślałem ze to proszkowe właśnie przykryje nie równości rozmawiałem z panem od malowania proszkowego i robi to tak najpierw jakiś podkład na miedzi czy coś takiego nie pamietam dokładnie poźniej kolor i lakier bezbarwny 3 warstyw razem,bo podobno nie wolno długo czekać od piaskowania do malowania,a te dwa zakłady sa na jednej ulicy,blachy mam raczej zdrowe tylko jest dziura pod siedzeniem pasazera na błotniku.albo poczekam na kolegę bo teraz jest zajety i powiedzial ze mi może wypiaskować i dać podkład i kolor jakis zielony wojskowy na mokro w podobnej cenie ok 1000zl piaskowanie i malowanie razem.A ten proszkowy nie jest twardszy odporniejszy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:07, 11 Lut 2015    Temat postu:

Kolega zdaje się mylić chromowanie z malowaniem. Po piaskowaniu faktycznie rdza szybko łapie. Jak do proszku to piaskować spawać i ponownie piaskować przed malowaniem. Proszek jest trwalszy od zwykłej farby.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Le-chu




Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lipki/Brzeg

PostWysłany: Śro 23:08, 11 Lut 2015    Temat postu:

nie chromowania nie bedzie za drogo dlatego w wojsko
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 7:17, 12 Lut 2015    Temat postu:

Podkład pod proszek to podkład tzw " cynkowy" ale dobrze zrobić jeszcze fosforanowanie. Zabieg nie drogi, a powoduje przy okazji to, że po piaskowaniu tak szybko nie zardzewieje.

Ogólnie lubię proszek Wink

Pod wojskową wersję nie ma dużego znaczenia jak będzie wyprowadzona blacha. Tzn przy wojaku nie jest tak istotne żeby wyszło na gładko.


Co do śrub- toś d***rdolił tą kątówką Twisted Evil

Co do koloru- w polskiej armii czasów urala może i były jakieś pisane reguły dotyczące odcienia. Ale tak naprawdę to co puszka -to wychodził im inny kolor Twisted Evil
Robiłem 10 lat temu ( jakoś tak) wczesną Kaśkę z zasobów LWP. Bardzo się wtedy chciałem doktoryzować z koloru i faktury. Poszedłem do muzeum, kupiłem 20 nowych hełmów z AMW. I wyszło mi, że nic z niczym się nie powtarza Mr. Green
Wybrałem jeden kolor i fakturę która najbardziej odpowiadała moim wyobrażeniom i tak to wyszło





Sa tu trzy kolory i dwie techniki kładzenia. Dwie proszkiem, jedna pistoletem przy użyciu oryginalnego wyniesionego z woja nitro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 13:40, 12 Lut 2015    Temat postu:

Ja z swoim też będę mieć problem, mam kilka odprysków plus bak do pomalowania, reszta motoru już jest pomalowana i teraz trzeba będzie dopasować podobny odcień. Kolor mam podobny do Twojego Prince bo też niby był w LWP, ale nie dał bym sobie ręki uciąć. Tak jak piszesz, co motor czy hełm to inny odcień Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Czw 22:35, 12 Lut 2015    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Proszek jest trwalszy od zwykłej farby.
Wojtek


i twardszy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Le-chu




Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lipki/Brzeg

PostWysłany: Pią 13:16, 13 Lut 2015    Temat postu:

Prince super kolor.wazniejsze pytanie czy dostane te gumy z tulejka w zawieszeniu bo jak dam rame i zawieche do proszku to je wypali,moze czyms zaslonic? i 2gie pytanie czy dostane ten pasek na bak gumowy? 3pytanko czy mozna ratowac stare szprychy i centrowc czy kupowac nowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 13:35, 13 Lut 2015    Temat postu:

Gumy do piaskowania ja zostawiłem i nic im się nie stało, ale malowałem akrylem. Jak zaproszkowaną ramę wstawią do pieca 200 stopni to wiesz co się stanie z gumami. Podejrzewam, że nawet nie wzięliby takiego sprzętu do lakierni. Szprychy można ratować, ale po co... lepiej kupić nowe, chromowane. Chyba, że moto będzie w teren to nawet ich nie wykręcać, tylko całe koła do piaskowania, potem podkład epoksydowy i malowanie całego koła na 1 kolor - wychodzi chyba najtaniej. Wszystko zależy od tego jaki chcesz mieć końcowy efekt.
PS. Jak piaskarz przyłożył lance do mojej obręczy to z jednej zostały strzępy, także lepiej zweryfikować stan blach przed piaskowaniem, żeby uniknąć rozczarowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pią 21:19, 13 Lut 2015    Temat postu:

Lech nie wybijaj tych silent-bloków gdzie przykręcasz wahacz w ramę,te które przykręcasz amortyzatory tynie śmiało wybijaj bo te akurat dokupisz nowe,gorzej z tymi pierwszymi.

Ostatnio zmieniony przez profss dnia Pią 21:19, 13 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 8:41, 14 Lut 2015    Temat postu:

Silent-bloki te do wahacza dobierałem z samochodowych. Trzeba było z zewnątrz minimalnie przetoczyć. Nie wiem z jakiego samochodu były bo przyniosłem stary do sklepu i sprzedawca dobrał podobne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Le-chu




Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lipki/Brzeg

PostWysłany: Sob 18:33, 14 Lut 2015    Temat postu:

a ta guma z tulejka do przediego siedzenia to nie ta sama co silent bloc,
muszę to jakoś dostać bo jak wszystko w proszek to nie wiem czy później nie bedzie różnicy w koloże jak wachacz pomaluje pistoletem,chcialem wszystko na raz,narazie motor a kosz później bo nie ma kasy.
Możecie polecić jakiegoś sprzedawce z forum? z częściami do urala gdzie u kogo się zaopatrujecie,pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Le-chu




Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lipki/Brzeg

PostWysłany: Sob 20:20, 14 Lut 2015    Temat postu:

znalazłem n naszym forum(Zgadzam się temat już opanowany,Maluch załatwił sprawę.Są to tylne tuleje wahacza ich wymiar to 12x30x44,a otwór w wahaczu 29mm,także lekkie liżniecie na tokarni i pasują jak malina.)
i tak sie postaram zrobic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
smn2000




Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:24, 01 Mar 2015    Temat postu:

Le-chu napisał:
2gie pytanie czy dostane ten pasek na bak gumowy?

Pasek gumowy na bak możesz zrobić z węża olejowego czarnego. Trzeba przeciąć wzdłuż i naciągnąć na rant baku. Mam tak w swoim M63. Przy kolorze khaki bardzo fajnie to wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin