Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przeróbka 6V na 12V w K650
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Czw 8:27, 04 Cze 2015    Temat postu: Przeróbka 6V na 12V w K650

Chce zmienić u siebie instalacje na 12V, ze względów wiadomych:

Czytałem na forum o alternatorach japońskich, od tico, ew. prądnicach malucha etc. Ale znalazłem takie cuś:

[link widoczny dla zalogowanych]

i mocno się nad tym zastanawiam (plusy to że kupuje zamieniam z prądnicą, i tyle - nie muszę jeździć do tokarza, cudować kombinować, minus oczywiście cena) - czy może ktoś z forum ma to cudo? I czy zębatka z prądnicy będzie pasować do tego (chyba powinna)?

Dodatkowo przy zmianie na alternator chcę założyć zapłon elektroniczny:
[link widoczny dla zalogowanych]

i tam jest napisane że trzeba zmienić cewkę, ale takiej cewki nie mogę znaleźć na allegro, czy ktoś może mi podlinkować albo powiedzieć gdzie można kupić taką cewkę.

co z regulatorem napięcia przy takiej przeróbce?
co jeszcze trzeba wymienić (poza oczywiście aku, żarówkami)?
i jeszcze czy sama instalacja da radę, bo jednak ten altek ma 600W a nie jak prądnica 50 czy ile tam ona ma Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Czw 9:58, 04 Cze 2015    Temat postu:

O ile się orientuję to możesz zamówić w Promoto moduł pod łatwiej dostępną i mniejszą cewkę od Fiata CC, tylko trzeba to zaznaczyć w zamówieniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tytus-s




Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Czw 10:08, 04 Cze 2015    Temat postu:

Regulatora nie potrzeba bo jest przy alternatorze,a przynajmniej powinien być.
Instalacja powinna wytrzymać jeśli jest w dobrym stanie,

Przy zamawianiu zapłonu trzeba podać typ motocykla-chodzi o typ aparatu zaplonowego i napiecie instalacji

W tego typu konstrukcjach ważne jest połączenie altka z tą przejściowką.
Sądząc po cenie powinno być ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:56, 04 Cze 2015    Temat postu:

Zdjęcia są tak zrobione że nie widać filtra powietrza, prawdopodobnie orginalny komin się nie mieści. Denso to świetna firma, pytanie jak jest przejściówka wymyślona i zrobiona.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 21:50, 04 Cze 2015    Temat postu:

Cyrograf15 jakoś niedokładnie chyba przeglądasz internety. Wszystko widać, tyko że na dalszych zdjęciach Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pią 12:15, 05 Cze 2015    Temat postu:

Dzięki Panowie za odpowiedzi:

hardcor - czy masz na myśli taką (trochę kiepawo będzie wyglądać, montowałeś taką cewkę?):
[link widoczny dla zalogowanych]

tytus-s - dopytałem u sprzedającego, że już jest regulator. Ale teraz pytanie: odłączam stary reg. a co robię z kabelkami od regulatora? czy może można zostawić stary regulator poprostu.

Cyrograf15 - gościu mówi, że zrobił tego i do k650 mieści się i nie zawadza o komi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Pią 12:44, 05 Cze 2015    Temat postu:

Czy nie zawadza, to musisz przymierzyć na silniku i skrzyni. W dolnym silniku musiałem odrobinę skrobnąć bakelit pokrywki.
Ważniejsza rzecz była z poprzeczką mocowania zbiornika, bo w długiej ramie trzeba ją trochę przesunąć w kierunku siodła. Ja miałem ramę już pomalowaną, więc delikatnie odciąłem samą poprzeczkę diaxem i dorobiłem sobie własną z przesunięciem ok. 1 cm. Wystarczyło i to bez konieczności przeróbki szpilek w zbiorniku.
Jak kupisz, to powinieneś dostać instrukcję: + z akumulatora na zacisk alternatora i dalej "równolegle" na stacyjkę. Dodatkowo ten alternator powinien mieć dwa styki do zrobienia połączenia z kontrolką ładowania.
Zapłon pro-moto sprzęgnięty z alternatorem działa. PoTomek zgodnie z życzeniem klienta, prawdopodobnie może dorzucić odpowiednią cewkę za odpowiednią dopłatą.


Ostatnio zmieniony przez ygor dnia Pią 12:46, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 14:39, 05 Cze 2015    Temat postu:

Dokładnie przeglądałem zamieszczone zdjęcia i dla tego mam wątpliwości czy to się mieści. W dolniaku miałem taki alternator. O ile mieścił się filtr i belka ramy to kranik już nie bardzo. Tu wygląda że kranik się mieści znaczy konieczne przesunięcie wykonano w inną stronę. Te alternatory zwykle nie mają kontrolki ładowania. Są dwa kable, wzbudzenie i prądowy ładujący, masa na obudowie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Pią 16:42, 05 Cze 2015    Temat postu:

Marcinnn6 - ja mam Biazeta 101 i zapłon Promoto pod tą cewkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pią 18:53, 05 Cze 2015    Temat postu:

Na pierwszym zdjęciu zestawu( alternator +przejściówka, zdjęcie zrobione z lewej strony) jest inny altek niż na tych co siedzi w bloku na zdjęciach robinych z lewej strony, na tych fotkach z ogłoszenia kranik jest na bank przesunięty, oglądałem to kiedyś na którejś łodzi- w normalnej pozycji komin nie pasował( może zmienili altek, coś ulepszyli- nie wiem)

Za tą kasę w życiu bym nie brał, pocięcie starej prądnicy, robota tokarz i zakup sprawnego altka od tico nie przekroczy 200zł, plus trochę własnego czasu i pracy.Nie wspominając o tym że całość jak się postarasz to podchodzi bez żadnych przeróbek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 19:46, 05 Cze 2015    Temat postu:

A ile kosztuje alternator z Tucholi?Jeśli bym miał dać 700 za nieznanej jakości przeróbkę to wolał bym dołożyć i kupić coś co będzie wyglądało jak oryginał.Takie przynajmniej jest moje zdanie.Albo samemu rzeźbić tak jak pisze Michał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Pią 21:06, 05 Cze 2015    Temat postu:

mam u siebie altek 700W z Bandita. Hula jak ta lala, jedynie przy zmianie kranika trzeba zdjać bak, bo wadzi o obudowe altka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 122
Przeczytał: 37 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:27, 06 Cze 2015    Temat postu:

Ten moduł zapłonowy jest optyczny tak mi sie wydaje. Ja bym go nie brał. Odrobina syfu na czujnik i nie dziala, zaczyna przerywać. Jak juz brać taki moduł to tylko z czujnikiem halla. Z jakiegoś powodu w autach nie stosuje się ukladow zapłonowych wyzwalanych optycznie. Robią je amatorzy bo łatwiej zaprojektować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Nie 7:24, 07 Cze 2015    Temat postu:

Marcin-organizator - o jaki alternator z Tucholi Ci chodzi, bo nic nie mogłem znaleźć. widziałem jeszcze dzieło motocyklejacka chyba kosztowało 1000zeta, ale teraz nie mogłem znaleźć na alle.

hakin1 - a czy ty swój kranik musiałeś przesunąć (muszę jeszcze sprzedawcę podpytać o ten montaż)

Szymonides11 - to jakie są inne opcje (widziałem ruskie/ukraińskie, digitech, prameti którego nie wiem czy można jeszcze kupić)


Ostatnio zmieniony przez Marcinnn6 dnia Nie 7:29, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 8:04, 07 Cze 2015    Temat postu:

Co do kranika. W moim wypadku wystarczyła wymiana owego na mniejszy, od Komara czy czegoś podobnego.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin