Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinnn6
Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Czw 8:27, 04 Cze 2015 Temat postu: Przeróbka 6V na 12V w K650 |
|
|
Chce zmienić u siebie instalacje na 12V, ze względów wiadomych:
Czytałem na forum o alternatorach japońskich, od tico, ew. prądnicach malucha etc. Ale znalazłem takie cuś:
[link widoczny dla zalogowanych]
i mocno się nad tym zastanawiam (plusy to że kupuje zamieniam z prądnicą, i tyle - nie muszę jeździć do tokarza, cudować kombinować, minus oczywiście cena) - czy może ktoś z forum ma to cudo? I czy zębatka z prądnicy będzie pasować do tego (chyba powinna)?
Dodatkowo przy zmianie na alternator chcę założyć zapłon elektroniczny:
[link widoczny dla zalogowanych]
i tam jest napisane że trzeba zmienić cewkę, ale takiej cewki nie mogę znaleźć na allegro, czy ktoś może mi podlinkować albo powiedzieć gdzie można kupić taką cewkę.
co z regulatorem napięcia przy takiej przeróbce?
co jeszcze trzeba wymienić (poza oczywiście aku, żarówkami)?
i jeszcze czy sama instalacja da radę, bo jednak ten altek ma 600W a nie jak prądnica 50 czy ile tam ona ma |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Czw 9:58, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
O ile się orientuję to możesz zamówić w Promoto moduł pod łatwiej dostępną i mniejszą cewkę od Fiata CC, tylko trzeba to zaznaczyć w zamówieniu. |
|
Powrót do góry |
|
|
tytus-s
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Czw 10:08, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Regulatora nie potrzeba bo jest przy alternatorze,a przynajmniej powinien być.
Instalacja powinna wytrzymać jeśli jest w dobrym stanie,
Przy zamawianiu zapłonu trzeba podać typ motocykla-chodzi o typ aparatu zaplonowego i napiecie instalacji
W tego typu konstrukcjach ważne jest połączenie altka z tą przejściowką.
Sądząc po cenie powinno być ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:56, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia są tak zrobione że nie widać filtra powietrza, prawdopodobnie orginalny komin się nie mieści. Denso to świetna firma, pytanie jak jest przejściówka wymyślona i zrobiona.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 21:50, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 jakoś niedokładnie chyba przeglądasz internety. Wszystko widać, tyko że na dalszych zdjęciach |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcinnn6
Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Pią 12:15, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za odpowiedzi:
hardcor - czy masz na myśli taką (trochę kiepawo będzie wyglądać, montowałeś taką cewkę?):
[link widoczny dla zalogowanych]
tytus-s - dopytałem u sprzedającego, że już jest regulator. Ale teraz pytanie: odłączam stary reg. a co robię z kabelkami od regulatora? czy może można zostawić stary regulator poprostu.
Cyrograf15 - gościu mówi, że zrobił tego i do k650 mieści się i nie zawadza o komi |
|
Powrót do góry |
|
|
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Pią 12:44, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czy nie zawadza, to musisz przymierzyć na silniku i skrzyni. W dolnym silniku musiałem odrobinę skrobnąć bakelit pokrywki.
Ważniejsza rzecz była z poprzeczką mocowania zbiornika, bo w długiej ramie trzeba ją trochę przesunąć w kierunku siodła. Ja miałem ramę już pomalowaną, więc delikatnie odciąłem samą poprzeczkę diaxem i dorobiłem sobie własną z przesunięciem ok. 1 cm. Wystarczyło i to bez konieczności przeróbki szpilek w zbiorniku.
Jak kupisz, to powinieneś dostać instrukcję: + z akumulatora na zacisk alternatora i dalej "równolegle" na stacyjkę. Dodatkowo ten alternator powinien mieć dwa styki do zrobienia połączenia z kontrolką ładowania.
Zapłon pro-moto sprzęgnięty z alternatorem działa. PoTomek zgodnie z życzeniem klienta, prawdopodobnie może dorzucić odpowiednią cewkę za odpowiednią dopłatą.
Ostatnio zmieniony przez ygor dnia Pią 12:46, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 14:39, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dokładnie przeglądałem zamieszczone zdjęcia i dla tego mam wątpliwości czy to się mieści. W dolniaku miałem taki alternator. O ile mieścił się filtr i belka ramy to kranik już nie bardzo. Tu wygląda że kranik się mieści znaczy konieczne przesunięcie wykonano w inną stronę. Te alternatory zwykle nie mają kontrolki ładowania. Są dwa kable, wzbudzenie i prądowy ładujący, masa na obudowie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Pią 16:42, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Marcinnn6 - ja mam Biazeta 101 i zapłon Promoto pod tą cewkę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pią 18:53, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Na pierwszym zdjęciu zestawu( alternator +przejściówka, zdjęcie zrobione z lewej strony) jest inny altek niż na tych co siedzi w bloku na zdjęciach robinych z lewej strony, na tych fotkach z ogłoszenia kranik jest na bank przesunięty, oglądałem to kiedyś na którejś łodzi- w normalnej pozycji komin nie pasował( może zmienili altek, coś ulepszyli- nie wiem)
Za tą kasę w życiu bym nie brał, pocięcie starej prądnicy, robota tokarz i zakup sprawnego altka od tico nie przekroczy 200zł, plus trochę własnego czasu i pracy.Nie wspominając o tym że całość jak się postarasz to podchodzi bez żadnych przeróbek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Pią 19:46, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
A ile kosztuje alternator z Tucholi?Jeśli bym miał dać 700 za nieznanej jakości przeróbkę to wolał bym dołożyć i kupić coś co będzie wyglądało jak oryginał.Takie przynajmniej jest moje zdanie.Albo samemu rzeźbić tak jak pisze Michał. |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 21:06, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
mam u siebie altek 700W z Bandita. Hula jak ta lala, jedynie przy zmianie kranika trzeba zdjać bak, bo wadzi o obudowe altka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 122 Przeczytał: 37 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:27, 06 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ten moduł zapłonowy jest optyczny tak mi sie wydaje. Ja bym go nie brał. Odrobina syfu na czujnik i nie dziala, zaczyna przerywać. Jak juz brać taki moduł to tylko z czujnikiem halla. Z jakiegoś powodu w autach nie stosuje się ukladow zapłonowych wyzwalanych optycznie. Robią je amatorzy bo łatwiej zaprojektować. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcinnn6
Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: Nie 7:24, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Marcin-organizator - o jaki alternator z Tucholi Ci chodzi, bo nic nie mogłem znaleźć. widziałem jeszcze dzieło motocyklejacka chyba kosztowało 1000zeta, ale teraz nie mogłem znaleźć na alle.
hakin1 - a czy ty swój kranik musiałeś przesunąć (muszę jeszcze sprzedawcę podpytać o ten montaż)
Szymonides11 - to jakie są inne opcje (widziałem ruskie/ukraińskie, digitech, prameti którego nie wiem czy można jeszcze kupić)
Ostatnio zmieniony przez Marcinnn6 dnia Nie 7:29, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 8:04, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Co do kranika. W moim wypadku wystarczyła wymiana owego na mniejszy, od Komara czy czegoś podobnego.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|