Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przeróbka 6V na 12V w K650
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Nie 8:51, 07 Cze 2015    Temat postu:

a jak rozwiązałeś podział na dwie strony z kranikiem komara (no chyba że masz dwa kraniki, każdy na osobną stronę) jakiś trójnik czy cuś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 8:57, 07 Cze 2015    Temat postu:

Marcinnn6 napisał:
Marcin-organizator - o jaki alternator z Tucholi Ci chodzi, bo nic nie mogłem znaleźć. widziałem jeszcze dzieło motocyklejacka chyba kosztowało 1000zeta, ale teraz nie mogłem znaleźć na alle.


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 9:29, 07 Cze 2015    Temat postu:

Trójnik plastikowy, do kupienia w motoryzacyjnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:05, 07 Cze 2015    Temat postu:

Istnieje tylko ten od Jacka Tomaszewskiego ( motocykle jacka ), wiec to o ten chodzilo, ale teraz kolejka do niego jest jakies 15 osob. Dlatego nie ma go na allegro.
Jego zaleta jest to ze wyglada prawie jak oryginal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Pon 14:57, 08 Cze 2015    Temat postu:

No od Jacka Tomaszewskiego to koszt 1100zł, dzwoniłem pytałem. czyli o 400 zeta więcej niż altek z pierwszego linka - więc raczej odpada. Zależy mi żeby wyglądało wszystko cacy ale nie aż tak Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 122
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:00, 08 Cze 2015    Temat postu:

Z tego co ja pamietam to nie jest alternator tylko dynamo na magnesach neodymowych. Kumpel ma w junaku zamiast oryginała. Robiłem temu testy na uczelni. Wielkie badziewie. Parametry kiepskie. Moze osiaga 100w ale przy dużych obrotach i okreslonym obciazeniu. Dodatkowo regulator psu w dupe. Jak bateria naladowana to nawet do 16v dochodzi.

Nie lepiej wstawic alternator od dniepra na flanszy? Wygląda ładnie i z epoki. Do tego regulator elektroniczny Jezpol i człowiek zapomina że ma baterie w motocyklu. Ja jestem zadowolony.

Co do zaplonu. Ja mam od 6 lat niezmiennie i niezawodnie przerywacz z modułem tranzystorowym. Ostatnio regulowalem 4lata temu bo nie było smarowania i się slizgacz trochę wytarł.

Co do kranika. Problem wyciąć na okolo i przyspawac albo przylutowac obok tak żeby nie chaczylo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 6:33, 09 Cze 2015    Temat postu:

Jak robiłeś testy, to daj tu jakieś wyniki tych testów - tak czarno na białym, żeby było widać, jak się zachowuje to urządzenie w funkcji obrotów. Może jakieś wykresy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 122
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:03, 09 Cze 2015    Temat postu:

Test był robiony przez mojego kumpla jako ze ja nie miałem dostępu do mechanicznego na zucie (już tam nie studiuje a w dodatku to inny wydział). Robiliśmy pomiary "alternatora" sprzedawanego do Junkersa w miejsce oryginalnej prądnicy (kupiony jakieś 3 lata temu).

Nie wiem jak to zasprzęglił z silnikiem zadawczym, ale mają tam taki bocznikowy silnik 2.5KW, i z niego gonił to dynamo. Obciążenie opornica suwakowa 100W.

Dynamo miało mieć nominalnie 100W i prawie miało. zachowuje się prawie dokładnie tak jak te znane nam z rowerów tylko ma większa moc. Oczywiście musiałem tez rozgrzebać regulator (bo jakże inaczej). W tej wersji która on dostał była banda tranzystorów mocy 2N3055 (4szt) która waliła prąd do masy, tzn. jak napięcie było za wysokie to regulator dociążał dynamo tak żeby napięcie spadło. regulacja powinna być dokładna bo zastosowali jak źródła odniesienia TL431 ale nie wzięli pod uwagę że będzie zmieniał parametry w funkcji temperatury (dlatego ucieka przy nieobciążonym silniku) Tu macie wykresy co mi podrzucił.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie jak na mój gust, opinie, zdanie i wiedze: jest to konstrukcja fajniejsza od zwykłej prądnicy ze względu na wydajność i wygląd. Dupy nie urywa jeśli chodzi o niskie obroty. Regiel natomiast mógłby być lepszy aczkolwiek jest to dość niezawodne rozwiązanie (dopóki się nie przegrzeje), a producent powiedział ze nie daje gwarancji na regulator.

Dlatego proponuje dnieprowy alternator, miłe ciche tanie i niezawodne. Choć dynamo ma jeszcze jedną zaletę, nie ma szczotek, zużyć się mogą tylko łożyska.

A i podsumuje, w tym Junkersie to nie daje rady. Na trasie jeszcze w miarę ok, ale w mieście za mało pradu, na postojowych trzeba jeździć.


[edit]
A ja nie zauważyłem ze ty K650 masz. Chłopie połowa problemów mniej, bież blok od jakiejś MT16 i masz po problemie, ja myślałem ze o kache chodzi bo tam jest dramat, 750obr/min na luze + przełożenie 1.5 raza. A w dnieperze z tego co wiem to nie dość ze obroty wyższe to jeszcze przełożenie większe. Jak robiłem MT16 ostatnio to 14.2V miała a obrotach luzem na altku po wsadzeniu regulatora jezpol, koleś zapomniał do czego jest akumualtor.


Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Wto 16:11, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinnn6




Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto 14:19, 16 Cze 2015    Temat postu:

spoko, tylko mi właśnie chodzi o to aby jak najmniej było pierdzielana się z tym... przeanalizowałem za i przeciw, rzuciłem monetą Smile i zamówiłem ten alternator z ogłoszenia. Mam go mieć w przyszłym tygodniu, wtedy podziele się wrażeniami
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 11:36, 07 Wrz 2015    Temat postu:

hej!
Podłączę się do tematu.
Czy ktoś przetestował "w boju" alternator oferowany przez Tomaszewskiego do ruska?
Działa toto wydajnie?
I jak jest z awaryjnością?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
euro




Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:27, 07 Wrz 2015    Temat postu:

skrzydlaty napisał:
hej!
Podłączę się do tematu.
Czy ktoś przetestował "w boju" alternator oferowany przez Tomaszewskiego do ruska?
Działa toto wydajnie?
I jak jest z awaryjnością?

Hej.Posiadam taki w emce z początku produkcji przeznaczonej do ruskich maszyn.
Działa bezawaryjne do dzisiaj i nie jest to reklama Smile zrobione ok.6 tys
O cenie się nie wypowiadam, dla jednych dużo a innych mało.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 19:47, 07 Wrz 2015    Temat postu:

A napisz jakie dałeś żarówki, jaki odbłyśnik reflektora.
Jaka jest długość tego alternatora?
(od emki prądnica 45W jest krótsza od tej 65W)
Ostatnio na trasie akku dostał zwarcia i motor kaput.
Do tego spaliła się sprądnica.
Obecnie czekam aż nawiną, ale jak sytuacja się powtóży to trzeba mieć alternatywę.
Najważniejsze dla mnie: jak przerobić klakson na 12v.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Śro 22:11, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Mam krótkie i jednoznaczne pytanie - w moim rusie padła oryginalna prądnica, a że trafiła się okazja zmiany na 12V i miałem możliwość to już siedzi w nim prądnica 126p + ernap 2e (tak, wiem, że 2s jest lepszy, ale mam tylko taki) + cewka dwustrzałowa. Brakuje tylko akku, jutro lub pojutrze muszę go kupić i pytanie jaką pojemność wybrać i jeśli jest do polecenia jakiś konkretny model to jak on się ma gabarytowo, żeby mieścił się w standardowe miejsce do rusa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 6:17, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Nie ma akumulatorów 12 V o gabarytach takich jak fabryczne 6 V. Są prostokątne bo mają nie 3 a 6 cel. Przy alternatorze spokojnie wystarcza 5,5 Ah. Prądnica z Malca to dziadostwo podobne do oryginalnej, i tak trzeba będzie akumulator doładowywać. Dla tego lepiej kupić większy, powiedzmy 9 Ah.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 7:30, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Oki, dzięki. Rozwiązanie na prądnicy z malca przerobionej pod rusa miałem za darmo, stąd krok w tym kierunku. Czytałem parę opini i zdecydowana większość chwali takie rozwiązanie. Jak i to się zepsuje to pomyślę o altku. Sporo tras pokonuję raczej poza drogami publicznymi gdzie używanie świateł nie jest obligatoryjne, dlatego myślę, że może doładowywanie nie będzie aż tak częste
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin