Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przełożenia skrzyni biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 17:38, 05 Mar 2012    Temat postu: Przełożenia skrzyni biegów

Cześć!

Sprawdzałem w rosyjskie książce i necie, wszędzie piszą że wszystkie skrzynie mają takie same przełożenia. Wiem że są tryby do szybkiej czwórki ale czy to fabryczna rzecz nie wiem.

I teraz moje pytanie:
Czy skrzynie ural / dniepr różnią się przełożeniami? były różne wersje dnieprowskich trybów?

Jeżdżę Uralem z uralowską skrzynią, super pasują mi te przełożenia, takie równe odstępy pomiędzy biegami i prędkości na I i II akurat.
Przejechałem się na Dnieprze, miałem wrażenie że I jest bardzo wolna a przeskok z I na II jest większy niż pomiędzy następnymi biegami.

Czy były wersje Dniepra z wolną jedynką?
Sprawa tym bardziej mnie zastanawia bo mam zamiar wymienić swoją uralowską skrzynię z wyjechanymi łożyskami na dnieprowską która czeka w kącie.
Rozbierałem tą dnieprowską ale nie przyszło mi do głowy liczyć zęby na trybach.

Tak przyzwyczaiłem się do uralowskiej skrzyni, do tej zmiany biegów z trzaskiem i tych przełożeń idealnych do takiego enduraka ops... znaczy szlachetnego weterana. Nie chcę żakłądać nowej skrzyni i przekonać się że ma inne przełożenia, które mi nie podejdą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 19:41, 05 Mar 2012    Temat postu:

Tak skrzynie dniepra miały dwa rodzaje jedynek. Ileż tej jednynki sie używa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pon 20:31, 05 Mar 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwierzak




Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce i okolice

PostWysłany: Pon 22:34, 05 Mar 2012    Temat postu:

Tomku, podjedź do mnie, akurat mam na stole rozebrane skrzynie Dniepra z wolną jedynką, drugą ze standardową jedynką, a trzecia rozłożona to Ural ze wstecznym. Pooglądamy, posmakujemy Żywca...

"Ileż tej jedynki się używa."
Trochę.

Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Pon 22:44, 05 Mar 2012    Temat postu:

Michale , a Ty jeździsz na wolnej jedynce? Bo naprawdę polecam do Twojego napędowca.Tomasz jeździ solówką to wystarczy standard .Pozdro dla ŚNGM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwierzak




Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce i okolice

PostWysłany: Pon 23:25, 05 Mar 2012    Temat postu:

No właśnie jestem w trakcie przesiadki na 9 zębów Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 10:04, 06 Mar 2012    Temat postu:

Właśnie nakręciłem się na skrzynie biegów bo ostatnio z Piotrkiem rozbierałem skrzynkę i zacząłem myśleć o swojej.
Jakoś nie mam przekonania do dnieprowskiej mimo że podpaliłem się kiedyś na wsteczny i zregenerowałem skrzynkę dnieprowską na podmianę.
Ale chyba zrobię tą uralowską. Tylko że czasu trochę mi brakuje i chęci.

Z chęcią przyjadę do ciebie Zwierzaku, odezwę się tel.

No właśnie w terenie to tylko lasuję pomiędzy I a II, na takim zawieszeniu nie pociśniesz szybciej po wetrepach.
A właśnie przypomniałem sobie jak w tamtym sezonie uciekałem po bezdrożu przed stadem dzikich psów. Dobrze zawczasu poćwiczyć dopieprzanie po polnych ścieżkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:42, 06 Mar 2012    Temat postu:

Jeśli chodzi o nowe sk. biegów od URALA to jest masę kombinacji.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
terenowiec




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:10, 18 Kwi 2012    Temat postu: Krótka jedynka do skrzyni dniepra ze wstecznym.

Witam wszystkich.
Czy ktoś z Was orientuje się może gdzie można kupić krótką (8 zębów) jedynkę do skrzyni dniepra ze wstecznym. A może ktoś z Was ma do sprzedania taki komplecik? Problem mam taki że w terenie w 3 osoby pod górę zawsze palę sprzęgło bo jedynka jest zadługa i żeby ruszyć muszę go przytrzymać na sprzęgle. I druga sprawa... czy orientujecie się jak wzmocnić sprzęgło w dnieprze?
Z góry dzięki za odpowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez terenowiec dnia Śro 21:11, 18 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:18, 19 Kwi 2012    Temat postu:

Pogadaj z Tadzikiem (Tadzioh), zakładał tarczę samochodową - wie co i jak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin