Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 20:38, 16 Lis 2015 Temat postu: Przejściówka do alternatora na pasek |
|
|
Rozważam przeróbkę mojego dolniaka na alternator, ale nie dnieprowy, tylko jakiś japoński mocowany z boku nad prawym cylindrem napędzany paskiem, coś jak z tego zestawu
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomijając walory estetyczne, będzie to chyba najtańszy sposób przeróbki na alternator. Może ktoś ma lub miał kiedyś taki zestaw zamontowany i doradzi jak i z czego zrobić redukcję/ przejściówkę na koło pasowe? A jeszcze lepiej, jakby była możliwość odkupienia takiej przejściówki. Chyba, że doradzacie inne rozwiązanie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:42, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Rozwiązanie rodem z lat 80tych, kiedy nie było innych opcji. Cudo taki altek z boku ;] |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pon 22:10, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja coś takiego wydumałem, tyle, że nad lewym cylindrem hehe
Napęd od rozrządu to tylna i przednia obudowa z prądnicy połączone kawałkiem środkowej obudowy - stojanem?
Przez środek dorobiona na tokarce ośka, oraz koło pasowe na pasek klinowy.
Altek z bandita, przerobiony na koło pasowe. Mocowanie altka z góry dorobiony uchwyt i ucho do górnego mocowania łapy silnika, od dołu kolejny uchwyt przykręcony do łoża prądnicy. Oraz jakiś prosty naciąg paska na śrubce. Wszystko wydumane tak, żeby było na sztywno i żeby pasek szedł równo.
Moim zdaniem wygląda to paskudnie, ale spełnia swoje zadanie, niestety nie mam duszy artysty i rzeźbiarza, ale podobno ma służyć niż wyglądać hehe. AAA no i wiadro sylikonu, żeby olej za mocno nie lał się przez napęd dla altka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pon 22:46, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
To nie lepiej se altek od tico wsadzić, jak masz prądnice na pocięcie i troche zdolności to wyjdzie taniej niż w ogłoszeniu, nie wspominając o tym ze będzie wyglądać tak jak sam sobie wystrugasz ale NIE obok cylindra... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 7:22, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Tak się robiło bo nie było małych alternatorów. Zgrabny motocyklowy czy od Tico altek można teraz bez problemu kupić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Jakob
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aarhus
|
Wysłany: Wto 21:04, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
kup dynamo C. a nie taki kawalek wiatraka,jak to wyglada? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:49, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jakob napisał: | kup dynamo C. a nie taki kawalek wiatraka,jak to wyglada? |
Wygląda okej. Ale to już kolega przeszarżował. Bo to akurat wysoka, jeśli nie najwyższa pólka cenowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Jakob
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aarhus
|
Wysłany: Śro 21:22, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
wyglada okej,i funkcjonuje okej,masz towar pewny,sprawdzony,na gwarancji,hmm czy sa jakies przeciwwskazania? jestem bardzo zadowolony,towar pierwsza klasa,jak robic cos to dobrze,cena jest wysoka,ale jak ktos nie ma na srubki do motocykla,niech sie wezmie za wigry,nieco taniej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:02, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jakob napisał: | wyglada okej,i funkcjonuje okej,masz towar pewny,sprawdzony,na gwarancji,hmm czy sa jakies przeciwwskazania? jestem bardzo zadowolony,towar pierwsza klasa,jak robic cos to dobrze,cena jest wysoka,ale jak ktos nie ma na srubki do motocykla,niech sie wezmie za wigry,nieco taniej. |
Nie mieszkasz i nie zarabiasz w Polsce- zgadłem? |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 6:16, 19 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jakob, rozwiązanie ktore mnie interesuje to koszt ok. 120-130zl, Ty proponujesz coś 10 razy droższego- wyczuwasz nietakt?
Mam w tej chwili prądnicę z malca przerobioną tak, że nie musiałem frezować bloku, w każdej chwili mogę wrócic do 6v. Dopiero teraz się dowiedziałem że takie rozwiązanie to rarytas. Jedyny problem to taki, że juz 2 ernapy spaliłem. Chciałem przejść na alternator bo wiadomo, to rozwiązanie bezproblemowe, ale jeśli mam na to wydawać ponad tysiaka to wolę naprawić rozwiązanie na malcu. Rozważam jeszcze altek od tico bo faktycznie też taniocha będzie, tylko trochę kombinacji |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 6:22, 19 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Teraz jestem w delegacji i nie miałem czasu popatrzeć, ale krótki rzut okiem na instalację pozwala mi podejrzewać, że kabel ładowania od prądnicy do reglera może mieć zwarcie do masy- czy przez to mogą się palić regulatory? |
|
Powrót do góry |
|
|
Jakob
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 57 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aarhus
|
Wysłany: Pią 21:44, 20 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
nikogo niechce urazic,kazdy ma co- co ma ..i ma jak ma,bywa roznie wiadomo,sam nie mialem slodko,mieszkam gdzie mieszkam..nie w Polsce,tesknie..mam na chleb i na dynamo c,..ale generalnie mam na mysli,bo wiem z doswiadczenia ze czasem nie warto szczedzic,bo koniec koncow..i tak trzeba podlac grubo.bez nerwow..szanuje ludzi a nie ich kieszenie. |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Śro 22:32, 25 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Odradziliście mi alternator na pasek, więc kombinuję z alternatorem w miejscu prądnicy bez frezowania bloku. Naprawdę przeszukałem większość internetu i wiedza o tym jest dość uboga (ze względu na to, że zdecydowana część zdjęć z hostingu które wyjaśniają więcej niż słowa już wygasła). Mam już altek tico i pociętą prądnicę. W miejscu łączenia wirnika alternatora z wałkiem napędzającym starej prądnicy chcę dać sprzęgło kłowe które powinno wybaczać drobne imperfekcje wynikające z niewspółosiowości - wg mnie nie da się tego perfekcyjnie połączyć. Postaram się zapodać zdjęcia |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 0:36, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Mogę zrobić komuś taki altek bez przerabiania bloku i kranika. Koszt to połowa tego co przerobiony altek na allegro czyli 350zł
Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Czw 0:38, 03 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 7:38, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Zębatka wisi na jednym łożysku i sprzęgle, to się będzie kiwać. Zmienny luz na kołach, słabo pomyślane.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|