Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegub równobieżny
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:28, 16 Mar 2013    Temat postu:

Popatrzcie na sztywność układu zawieszenia takiej Japoni jak i na dokładność wykonania elementów. To się ni jak nie ma do Ruska, przepaść technologiczna. Przed laty znajomy kupił BMW terenowe chyba Dakar to się nazywało z totalnie padniętą skrzynią. Z uwagi na cenę została wsadzona ruska, w prawdzie tylko 4 biegi ale działała w układzie. Znaczy można przerabiać Ruska, ale prościej i taniej kupić Baware lub Japonie. Jak ktoś chce do sportu wetarana z wozem to poszukać KTMa, były takie z wozem bo widziałem. Nawet zastanawiałem się nad kupnem takiego i przerobieniem na supermoto z wozem.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 21:31, 16 Mar 2013    Temat postu:

Do Cyborga, faktem jest że ten krzyżak który mi się rozleciał był zjechany do tego stopnia że na bieżniach były igiełki powyciskane, ale podczas szukania nowego wałka ( stary poharatało tak że się już nie nadawał) spotkałem się z opiniami innych użytkowników GL że w K-1 były problemy z wałkami, a mogło to wynikać z niedopasowania wytrzymałości do mocy, ostatecznie była to kupa koni, w K-3 już tego problemu nie było ponoć, w każdym razie nie było to skutkiem braku drugiego przegubu na wałku, tu Ci rację przyznaję. W ruskach i beemkach ( R-71) ten przegub gumowy ( oczywiście jest to tylko moje zdanie) ma za zadanie eliminację błędów w ustawieniu osiowym dyfer - silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 6:58, 17 Mar 2013    Temat postu:

W pewnym stopniu pewnie takie zadanie spełnia. Ale głównym jest amortyzowanie szarpnięć w układzie z koła na silnik i z silnika na koło. Ma to fachową nazwę ale nie pamiętam. W łańcuchowych napędach odpowiedniki znajdują sie w kole i też nie są wieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 7:14, 17 Mar 2013    Temat postu:

Też tak być może, w GL robiła to sprężyna w skrzyni, na wyjściu wałka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 18:25, 17 Mar 2013    Temat postu:

Dokladnie o tym wspomnialem. W japoncach jest na wyjsciu ze skrzyni patent podobny do amortyzatora napedu w Junaku M-10 na wale korbowym i to tlumi drgania. W rusku te robote robi sprzegielko gumowe. Poza tym sprzegielko jest glownym przegubem przenoszacym ugiecie walu podczas ruchu wahacza. A co do sztywnosci samego wahacza-tez prawda, o tym nie pomyslalem, cyrograf ma racje.. Wychodzi na to ze ten uklad to najmniejsze mozliwe zlo w tych motocyklach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 20:49, 17 Mar 2013    Temat postu:

Sprzegla przeciązeniowe (róznego rodzaju)zabezpieczaja przez uszkodzeniem napedu itd itp.(i wlasnie takie jest w junaku M10 na wale).Są bardziej lub mniej zmodyfikowane konstrukcje;

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
TOM_




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ROZPRZA/MIERZYN

PostWysłany: Wto 10:22, 17 Wrz 2013    Temat postu:

A takie rozwiązanie nie dało by rady??
Oczywiście trochę mocniejsze wykonanie .
[link widoczny dla zalogowanych]
Takim rozwiązaniem jest przenoszony napęd w ciągniku do innych rządzeń podczepianych- tam się wszystko trzęsie i szarpie a to działa.
Oczywiście nie są to te obroty ale??
PZDR
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 10:29, 17 Wrz 2013    Temat postu:

TOM_ napisał:
A takie rozwiązanie nie dało by rady??
Oczywiście trochę mocniejsze wykonanie .
[link widoczny dla zalogowanych]
Takim rozwiązaniem jest przenoszony napęd w ciągniku do innych rządzeń podczepianych- tam się wszystko trzęsie i szarpie a to działa.
Oczywiście nie są to te obroty ale??
PZDR

Co z tłumieniem? Trzeba by dać tłumiki do sprzęgła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:42, 17 Wrz 2013    Temat postu:

Witam, wystarczyły by tarcze sprzęgłowe ze spręźynami, i to w samochodach właśnie pełni role tłumików naprężeń.
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 10:51, 17 Wrz 2013    Temat postu:

gazia napisał:
Witam, wystarczyły by tarcze sprzęgłowe ze spręźynami, i to w samochodach właśnie pełni role tłumików naprężeń.
Pozdrawiam Gazia.

Czy nie o tym właśnie napisałem wyżej? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zorg




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 16:02, 18 Wrz 2013    Temat postu:

Mi tam na razie ani sprzęgło ani sprzęgiełko nie dały sie we znaki. Jeżeli by zaczęły fikać szedłbym w tym kierunku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dostępne do cj750
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 16:17, 18 Wrz 2013    Temat postu:

Wygląda na rzemiosło, ale tak - to może działać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin