Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegub gumowy kardana
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 10:48, 05 Cze 2014    Temat postu:

Najlepiej zróbcie je ze stali, na pewno nie pęknie.
Jak trzy lata temu wymieniłem jednocześnie przegub kardana z wałkiem i zabierakami, zakładając nowe sprzęgło gumowe, tak zapomniałem o temacie. Zrobione kilka tysiecy km w górach i na autostradach z silnikiem R100 (70KM). Nie liczę jazdy w terenie na ŚK.
Na Litwie zamiast gumy zakładają przegub równobieżny od Golfa chyba albo od Audi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kufel1233




Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 11:46, 14 Cze 2014    Temat postu:

Witam. Też pomyślałem już o tym, żeby przegub równobieżny założyć, ale okazuje się, że wtedy może być za sztywno i będzie dostawać skrzynia i sprzęgło. Ja wytentegowałem sobie patent z przegubem elastycznym wału od BMW e36. Przeróbka technicznie jest możliwa a jej koszty nie przekroczyły by ceny trzech przegubów ruskich, które rozlatują się w tempie zastraszającym z różnych przyczyn, które wskazane były w poprzednich postach. Przegub elastyczny od bmw jest gumowy skręcany za sześć śrub trzeba tylko przerobić widełki w skrzyni i na wałku i przyspawać widełki z wału bmw. Co powiecie na takie rozwiązanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Sob 16:56, 14 Cze 2014    Temat postu:

Najpierw zrób ,a potem czekaj na wypowiedzi.Chyba już nie jeden myślał nad zastosowaniem tego patentu.Uważasz że jest możliwość upchania tego połączenia i zmieścisz jeszcze mechanizm wy sprzęg lania to rób,wszystkie patenty mile widziane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kufel1233




Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 13:46, 15 Cze 2014    Temat postu:

Mierzyłem i powinno zmieścić się na styk. Chodziło mi o to ,żeby dowiedzieć się czy ktoś już miał z tym doświadczenie i z jakimi problemami się spotkał. Części już mam i w poniedziałek dam do znajomego magika, który mi to zespawa w osi i tak, aby się nie rozpadło. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Po wszystkim podzielę się doświadczeniami i efektem. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 11:52, 20 Cze 2014    Temat postu:

Zrób tak - daj przegub równobieżny na wyjściu ze skrzyni, a gumowy przegub przy dyfrze. Wtedy taki zestaw wytrzyma katowanie, a i kąty wychylenia wahacza będą mogły być ekstremalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin