Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:22, 14 Paź 2023 Temat postu: Przegub gumowy |
|
|
Rozwalam rocznie trzy-cztery przeguby cccp jak i te dostępne na allegro.Co polecacie na trochę więcej kilometrów w ciężkim terenie jak i szosie?🤔 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 18:33, 14 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Oryginalny przegub działa, te lane z opon w piwnicy na Ukrainie rozpadają się po kilkuset km. Jak trafisz w końcu prawdziwy oryginał, zapomnisz o temacie.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Sob 18:34, 14 Paź 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dz@hym
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wieś w zamojskim..
|
Wysłany: Nie 18:08, 22 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Bardzo ważne jest też wzajemne ustawienie widełek kardana między sobą - mają być w jednej linii na obu końcach walka. Kiedyś po wyjęciu skrzyni o tym zapomniałem i rwało mi sprzęgiełka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:29, 26 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Widełki są dobrze,niema też luzów nadmiernych na przegubie krzyżakowym i idąc dalej w stronę dyfra jest ok. Nie zauważyłem tego w trakcie jazdy,ale wałek Kardana był temu winny.Już tłumaczę-rowki w których jest pierścień ograniczający były tak wyrobione,że wał miał luz wzdłużny.Wyciągał widełki na wale i brały gumę tylko trochę.Stąd ją osłabiał i rozrywał.Co ciekawe jak skurczybyk stał,wszystko na przegubie gumowym było domknięte(widełki). Taka awaria,a starczyło po kilku wymianach przegubów ruszyć wałem ręką do przodu i do tyłu.Wszystko trzeba olądać i sprawdzać.Aż razi po oczach,że nie zauważyłem tak wypieprzonego wału. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:06, 26 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Tylko ze tę widelki muszą pracować w tej gumie przód tył . Jak zrobisz ti na sztywno to rozwali Ci uszcelniacz na skrzyni albo będzie tak walilo w stronę skrzyni przy pracy N dolkach ze zniszczczysz skrzynię . Powiem jak kolega przede mna , kup dobrą gumę a zapomnisz o wymianie tego. Ja i siebie mam ogromny luz czy motocykl stoi na nóżkach czy na kołach i jeździ to już 7 lat . Głównie w terenie . |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:46, 27 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
Zgadza się,ustawiłem luz na pierścieniach ograniczających(po naprawie wału) by pierścienie nie wyskakiwały z rowka.Przedtem tak uciekł pierścień,że widełki wyjechały z gumy aż do początku i brały tylko zaobleniem.Przegub pewnie bił a widełki rozrywały gumę.Nie zmienia to jednak ,że oryginał to oryginał. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 7:22, 28 Paź 2023 Temat postu: |
|
|
U siebie mam kombinację, to jest dnieprowska skrzynia w ramie M 72. Skracany wałek dnieprowski w miejscu gdzie mi pasował pierścień ma już nie pełny wymiar wielowypustu, z nowo naciętego rowka pierścień wyskakiwał. 3 strzały z TIG-a i od lat spokój
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|