Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przedni hamulec
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Nie 19:47, 20 Maj 2012    Temat postu: Przedni hamulec

W sieci wyczytałem o zmianie układu linki w hamulcu przedniego kola. Niestety nie udało mi się znaleźć drugi raz ten artykuł Z tego co pamiętam podpisany był Wojtek.Moze b_brat? Całość najlepiej pokażą zdjęcia. Przed
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
oraz po
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Wydaje się ze ruch jest za mały,testowałem obydwa otwory i regulowałem podkładkami dystansowymi w każdym razie nie jestem zadowolony . Czy ktoś to zna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 3:14, 21 Maj 2012    Temat postu:

Tzn jak ma dzialac ta druga wersja ???
Pierwsza mam w swojej BSA i dziala pieknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pon 6:44, 21 Maj 2012    Temat postu:

Pancerz linki jest na jednej dźwigni a linka na drugiej .Ściskając działają równomiernie obydwie dźwignie. Plusem ma być to ze ostawiają się same , nie ma problemów z regulacja cięgna pomiędzy dźwigniami ,tak jak w pierwszej wersji. To tyle co pamiętam i co mnie wydaje się logiczne. Ale wygląda na to ze jest za mały ruch. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:21, 21 Maj 2012    Temat postu:

System jaki stpspwala BMW w swoich motocyklach serii R60/75 w ostatniej wersji przed hamulcami tarczowymi, oraz Triumph w latach 71-78.

Wymaga sprezyny powrotnej miedzy dzwigniami i pancernej linki hamulca o grubosci pancerza 2x przekraczajaca grubosc normalnej. Sama grubosc linki tez podwojona.

Zeby jakikolwiek hamulec bebnowy dzialal efektywnie trzeba przetoczyc na tokarce beben oraz tarcze kotwiczna ze szczekami tak zeby luz miedzy nimi nie przekraczal 2 mm, a krzywizna obtoczonych okladzin byla w 90% zgodna z krzywizna bebna.
Podobny skutek mozna osiagnac docierajac nowe okladziny do bebna obtoczonego i wyklejonego papierem sciernym. To dosc sporo roboty, ale skutecznosc hamulca podnosi ise o 100%.
Jest to szczegolnie wazne w ruskach z ich fatalnie odlanymi i wykonczonymi szczekami, ktore w wykonaniu fabrycznym nijak nie pasuja do bebna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pon 19:21, 21 Maj 2012    Temat postu:

Teraz rozumiem. Gdy będzie tak wykonane to wystarczy ruchu. W moim przypadku nie pozostaje mi nic innego jak przeprosić się z wersja pierwotna. Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:58, 22 Maj 2012    Temat postu:

Jedna z dźwigni jest sporo dłuższa od drugiej - szczęki nie są dociskane z taką samą siłą, brak symetrii układu to błąd w sztuce. Zły kąt pracy między linką a krótszym ramieniem, bliski rozwartemu. Największe siły otrzymasz przy 90 st. Wg. mnie powinno wyglądać to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Poza tym jak napisał Adam - toczenie szczęk i bębna to podstawa.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Wto 6:13, 22 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Nie 17:25, 10 Cze 2012    Temat postu:

I dalej hamulce.W sumie nie wiadomo co ważniejsze, hamulce czy silnik. Bez silnika nie ruszysz, a bez hamulców lepiej żebyś nie ruszył. Laughing Laughing Czy ktoś może mi powiedzieć coś o tych okładzinach. W dotyku wyglądają jak jakaś guma, elastyczne bez otworków na nity
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Druga sprawa to mam luz w kole gdy zahamuje i popycham motor do przodu i do tylu w miejscu widocznym na zdjęciu jest leki luz.Nie podoba mi się on.Na ile jest to normalne?
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 18:34, 10 Cze 2012    Temat postu:

Luz- Mam u siebie 3 rusy i w każdym jest luz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Nie 19:26, 10 Cze 2012    Temat postu:

Czyli standard.Podkleiłem kawałek twardej gumy tak ze zminimalizowałem luz.Mogę spać spokojnie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 22:44, 10 Cze 2012    Temat postu:

Miałem problem z hamulcem bo gość dał za twrdą okleinę wysłałem do innego i teraz to działa aż za dobrze po prostu okleina ma być miękka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pon 19:41, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Przedni hamulec jest ok. Ale tylny Crying or Very sad . Po zahamowaniu "trzyma" i dopiero gdy ruszę puszcza,założyłem dodatkowa sprężynę przy pedale hamulca ale niewiele to dało.Sprężyny ściągające szczeki wyglądają ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:06, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Znaczy blokuje się rozpieracz. Przyczyn może być kilka np. zatarta oś rozpieracza w obudowie. Najprędzej jednak starte okładziny, wtedy rozpiercz potrafi stanąć w poprzek. Pracuje poza nominalnym zakresem ruchu. Dość niebezpieczne bo może zblokować na stałe. Jak masz szczęki z śrubami wystarczy przeregulować, niestety będą się dopasowywać od nowa po takim zabiegu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pon 21:12, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Oględziny-szczeki są nowe,przejechałem na nich 50 km.( Kilka razy je ściągałem i piłowałem). Z jednej strony jest regulacja-stożek działający na dwa grzybki, a z drugiej rozpieracz z ruchomymi częściami.On mi się nie podoba. Obawiam się ze jego muszę wymienić. Crying or Very sad Regenerować to raczej nie ma co
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Śro 18:10, 26 Wrz 2012    Temat postu:

hej hej! Szczęki są grube(50km) troszkę oleju Wink a tak to wyglada
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Śro 18:42, 26 Wrz 2012    Temat postu:

Wygląda mi to ze jest zbyt mocno z użyty. Do wymiany? Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin