Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Nie 19:47, 20 Maj 2012 Temat postu: Przedni hamulec |
|
|
W sieci wyczytałem o zmianie układu linki w hamulcu przedniego kola. Niestety nie udało mi się znaleźć drugi raz ten artykuł Z tego co pamiętam podpisany był Wojtek.Moze b_brat? Całość najlepiej pokażą zdjęcia. Przed
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
oraz po
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Wydaje się ze ruch jest za mały,testowałem obydwa otwory i regulowałem podkładkami dystansowymi w każdym razie nie jestem zadowolony . Czy ktoś to zna? |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 3:14, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Tzn jak ma dzialac ta druga wersja ???
Pierwsza mam w swojej BSA i dziala pieknie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 6:44, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Pancerz linki jest na jednej dźwigni a linka na drugiej .Ściskając działają równomiernie obydwie dźwignie. Plusem ma być to ze ostawiają się same , nie ma problemów z regulacja cięgna pomiędzy dźwigniami ,tak jak w pierwszej wersji. To tyle co pamiętam i co mnie wydaje się logiczne. Ale wygląda na to ze jest za mały ruch. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:21, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
System jaki stpspwala BMW w swoich motocyklach serii R60/75 w ostatniej wersji przed hamulcami tarczowymi, oraz Triumph w latach 71-78.
Wymaga sprezyny powrotnej miedzy dzwigniami i pancernej linki hamulca o grubosci pancerza 2x przekraczajaca grubosc normalnej. Sama grubosc linki tez podwojona.
Zeby jakikolwiek hamulec bebnowy dzialal efektywnie trzeba przetoczyc na tokarce beben oraz tarcze kotwiczna ze szczekami tak zeby luz miedzy nimi nie przekraczal 2 mm, a krzywizna obtoczonych okladzin byla w 90% zgodna z krzywizna bebna.
Podobny skutek mozna osiagnac docierajac nowe okladziny do bebna obtoczonego i wyklejonego papierem sciernym. To dosc sporo roboty, ale skutecznosc hamulca podnosi ise o 100%.
Jest to szczegolnie wazne w ruskach z ich fatalnie odlanymi i wykonczonymi szczekami, ktore w wykonaniu fabrycznym nijak nie pasuja do bebna. |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 19:21, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Teraz rozumiem. Gdy będzie tak wykonane to wystarczy ruchu. W moim przypadku nie pozostaje mi nic innego jak przeprosić się z wersja pierwotna. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 5:58, 22 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jedna z dźwigni jest sporo dłuższa od drugiej - szczęki nie są dociskane z taką samą siłą, brak symetrii układu to błąd w sztuce. Zły kąt pracy między linką a krótszym ramieniem, bliski rozwartemu. Największe siły otrzymasz przy 90 st. Wg. mnie powinno wyglądać to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Poza tym jak napisał Adam - toczenie szczęk i bębna to podstawa.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Wto 6:13, 22 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Nie 17:25, 10 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
I dalej hamulce.W sumie nie wiadomo co ważniejsze, hamulce czy silnik. Bez silnika nie ruszysz, a bez hamulców lepiej żebyś nie ruszył. Czy ktoś może mi powiedzieć coś o tych okładzinach. W dotyku wyglądają jak jakaś guma, elastyczne bez otworków na nity
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Druga sprawa to mam luz w kole gdy zahamuje i popycham motor do przodu i do tylu w miejscu widocznym na zdjęciu jest leki luz.Nie podoba mi się on.Na ile jest to normalne?
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Nie 18:34, 10 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Luz- Mam u siebie 3 rusy i w każdym jest luz |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Nie 19:26, 10 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli standard.Podkleiłem kawałek twardej gumy tak ze zminimalizowałem luz.Mogę spać spokojnie |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 22:44, 10 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Miałem problem z hamulcem bo gość dał za twrdą okleinę wysłałem do innego i teraz to działa aż za dobrze po prostu okleina ma być miękka |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 19:41, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Przedni hamulec jest ok. Ale tylny . Po zahamowaniu "trzyma" i dopiero gdy ruszę puszcza,założyłem dodatkowa sprężynę przy pedale hamulca ale niewiele to dało.Sprężyny ściągające szczeki wyglądają ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20:06, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Znaczy blokuje się rozpieracz. Przyczyn może być kilka np. zatarta oś rozpieracza w obudowie. Najprędzej jednak starte okładziny, wtedy rozpiercz potrafi stanąć w poprzek. Pracuje poza nominalnym zakresem ruchu. Dość niebezpieczne bo może zblokować na stałe. Jak masz szczęki z śrubami wystarczy przeregulować, niestety będą się dopasowywać od nowa po takim zabiegu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 21:12, 24 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Oględziny-szczeki są nowe,przejechałem na nich 50 km.( Kilka razy je ściągałem i piłowałem). Z jednej strony jest regulacja-stożek działający na dwa grzybki, a z drugiej rozpieracz z ruchomymi częściami.On mi się nie podoba. Obawiam się ze jego muszę wymienić. Regenerować to raczej nie ma co |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Śro 18:10, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
hej hej! Szczęki są grube(50km) troszkę oleju a tak to wyglada
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Śro 18:42, 26 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Wygląda mi to ze jest zbyt mocno z użyty. Do wymiany? |
|
Powrót do góry |
|
|
|