Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cichy
Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wąsosz
|
Wysłany: Sob 22:37, 11 Paź 2014 Temat postu: Przebudowa Dniepra |
|
|
Witam !!! Jestem w trakcie cięcia ramy tak by wsadzić felgę samochodowa o wymiarze 15/205 na tył do dniepra , podejmował ktoś takie wyzwanie ? jakieś sugestie ?
proszę o opinie , ewentualnie jakieś wskazówki , no i czy ktoś ma na sztywnym tyle ruska , ja mam delemet czy go nie usztywnić z tyłu ale nigdy nie jeździłem na sztywnym tyle i nie wiem jak się zachowuje taka maszyna zwłaszcza że ja mam kosz z boku , odsunięty już o 15 cm i lekko zmodernizowany
Co wy o tym sądzicie ???
pozdrawiam Lwg Cichy |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Nie 9:36, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Domniemam, że chodzi ci po głowie ten projekt?
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 9:46, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wsadzisz takiej szerokiej felgi bo Cię wałek nie puści. Trzeba by dodatkowe przeniesienie napędu w bok zrobić. Można dać zębatki na skrzynię i dodatkowo podparty łożyskiem wałek i przenieść łańcuchem. Można przesuwać silnik w bok w ramie i felgę na szprychach względem piasty, tylko wtedy słabo z zbieżnością pojazdu. Przy sztywnym tyle trzeba dobre amortyzowane siedzenie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:33, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
hakin1 napisał: | Domniemam, że chodzi ci po głowie ten projekt?
[link widoczny dla zalogowanych] |
I czemu szydzisz? Czy każdy musi jeździć tylko i wyłącznie na oryginale? Jak chce, to niech chłopak tworzy według własnej wyobraźni...
Da się? Da się:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cichy, są gdzieś na Ukrainie chłopaki, co zaczynali od przeróbek sowietów, a teraz się rozwinęli i przerabiają "poważniejsze" maszyny. To na pewno ich dzieła:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale nie mogę namierzyć ich strony w tej chwili.[/img] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 12:41, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Błażej napisał: | hakin1 napisał: | Domniemam, że chodzi ci po głowie ten projekt?
[link widoczny dla zalogowanych] |
I czemu szydzisz? Czy każdy musi jeździć tylko i wyłącznie na oryginale? Jak chce, to niech chłopak tworzy według własnej wyobraźni...
[/img] |
Szydzi bo to juz dawno przestało mieć cień śladu sensu. Jeszcze rozumiem Cyrograf'a, bo on w tej wizi budowy bawi sie realizację projektu sprzed 20 lat, kiedy to nie było wyboru. Teraz kupuje sie rozbitka Japonii za połowę kosztu remontu samego ruskiego silnika. Nie trzeba sie bawić w generalkę, przeróbka będzie sie cieszyć silnikiem przez kolejne 10 lat przy zapewnieniu minimalnych warunków serwisowych. A rusek nie. Nie znosi sam siebie. A przeróbki wypluje jeszcze prędzej.
Te motocykle sie rzeźbi. Nie jeździ nimi. Co czyni z nich odmianę mebla. Części wystroju garażu. Słabo sie na tym nawet siedzi. Ale do szydzenia nadają sie znakomicie |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:39, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | A rusek nie. Nie znosi sam siebie. A przeróbki wypluje jeszcze prędzej.
Te motocykle sie rzeźbi. Nie jeździ nimi. Co czyni z nich odmianę mebla. Części wystroju garażu. Słabo sie na tym nawet siedzi. Ale do szydzenia nadają sie znakomicie |
No prawda. Ale widzę, że humor dopisuje Niemniej, jeśli chłopak ma wizję, bajkę marzenie i inne takie, to czemu nie? Umówmy się, i rosje, i japońce w tej chwili nie stanowią takiego dobra i spuścizny historycznej, by na siłę utrzymywać je jedynie w oryginale i tylko takie wersje uważać za słuszne. Więc jeśli ktoś się chce dorwać ze szlifierką, spawarką i stworzyć coś według własnego pomysłu, to proszę bardzo. A nuż się uda i wyjdzie jakaś fajna maszyna (do której potem da się wsadzić jakiś cywilizowany silnik, by to w ogóle ruszyło ). A jeśli można coś dopomóc, to pomóżmy, a nie wyśmiewajmy. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 19:56, 12 Paź 2014 Temat postu: Re: Przebudowa Dniepra |
|
|
Cichy napisał: | Witam !!! Jestem w trakcie cięcia ramy tak by wsadzić felgę samochodowa o wymiarze 15/205 na tył do dniepra , podejmował ktoś takie wyzwanie ? jakieś sugestie ? |
Zanim potniesz ramę, sprawdź, czy koło nie wejdzie bez cięcia.
W Uralu byłoby prościej - przerabiasz bęben-falbanę i 150-ka wchodzi bez problemu, trzeba tylko ośkę podtoczyć. Piszę o ramie od M-67. W Dnieprze jest z tym gorzej, bo bębna nie przerobisz.
Dobrze byłoby zamiast gumowego sprzęgła dać przegub równobieżny, może i drugi przy tylnej przekładni, a amortyzację dać w drążku reakcyjnym mocowanym do obudowy dyfra za pośrednictwem dwóch silentbloków.
W każdym razie rób swoje - i tak wszystko zależy, ile masz kasy na projekt. Jak masz dużo, to możesz pociąć nawet Sokoła 1000 i wtedy wszyscy powiedzą, że szacun i że jesteś ekstrawagancki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:03, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
205 to nie 150, tego nie da się wprost zamontować.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 20:31, 12 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:50, 13 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
O kurde! Czy mi się zdaje, czy faktycznie przód w tym pojeździe, to wahacz z jakiejś japonii? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:01, 13 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No fajnie. Ale to nie jest 205, a bardzo daleko od tego.
Tak Błażej. To tylny wahacz. Pomysłowe i nie wygląda na coś co by jeździło. |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:50, 14 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Turlać to się jakoś będzie po bulwarach... Zjazdu z i wjazdu na lawetę też pewnie dokona
W tej galerii jest trochę zdjęć, niektóre całkiem miłe dla oka. |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Wto 22:54, 14 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
tu bliżej. choć 205 dla mnie to i tak masakra jest |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 6:49, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
koltun_m napisał: | https://www.facebook.com/vadosvvv/photos/a.397267570417569.1073741833.396555490488777/541180632692928/?type=1&permPage=1
tu bliżej. choć 205 dla mnie to i tak masakra jest |
Ale za to nie trzeba stopki centralnej |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Śro 18:42, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
z wozem to i tak ni trzeba
a czemu akurat taki wymiar ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|