Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 9:32, 03 Wrz 2016 Temat postu: Prowadnicezaworowe Dniepr |
|
|
Witam
Swoim Dnieprem mało jeżdżę, zrobiłem około 4tys km przez około 3 lata i do tej pory wymieniałem trzy komplety prowadnic zaworowych.Za pierwszym razem ruskie, za drugim i trzecim od malucha, zrobione profesjonalnie, a i tak zawory dostają bardzo dużych luzów zarówno wydechowe jak i ssące. Silnik nie pracował w mega trudnych warunkach, normalna jazda poza miastem do 80km na godzinę. Czy u Was też jest problem z prowadnicami? czy tylko u mnie coś się ze sobą gryzie? Zawory mam Paradowskich. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11:13, 03 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ruski nie należą do trwałych pojazdów. Jednak wymiana prowadnic co 1300 km to przesada. Kiedyś kupiłem używane głowice gdzie dwie prowadnice luźno latały w korpusach, znaczy to tak jeździło. Co dla Ciebie jest dużym luzem? Jakie objawy? Normalnie nikt nie ściąga głowic w celu kontroli luzu prowadnic.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 12:42, 03 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
u mnie też jeździ, tylko są bardzo głośne stuki jakby była za duża przerwa między zaworem a konikiem. Generalnie tej przerwy nie da się precyzyjnie ustawić, bo zaraz znów się rozklepuje, a popychacze, laski, tulejki w konikach i śrubki regulacyjne wszystko git.
Ściągam pokrywę zaworów, naciskam śrubokrętem na zawór i jak ruszam palcem zawór na boki to ma luzy, normalnie na boki lata, no i przedmuchy wydechowy ma bo sadza idzie na dekle od środka.
Przypatrzyłem się na koniki i widzę złe kąty natarcia, nie naciskają zaworów centralnie, tylko pod innym kątem, tak, że zawór idąc w dół dodatkowo naciska na ścianki prowadnic.
Mam też w częściach silnik Urala i tam praca koników jest już inna, dokładnie centralnie na zawór jest nacisk, także ten nie ociera się z dużą siłą o ścianki prowadnic. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 15:50, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A masz miseczki, takie nakładki na końcu trzonków zaworów?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Nie 22:13, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Tak komplet, wszystko jest. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:30, 04 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdził bym długości trzonków zaworowych. W ostateczności dorobił inne zawory.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Żużel
Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 21:46, 28 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
A co z długoscią popychaczy? |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Nie 10:10, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
A co to ma do rzeczy? Wcześniej pisałem, że mam pozakładane te miseczki zaworowe, ale jednak ich nie mam, pomyliłem je z zabezpieczeniami zaworów.
Ciąg dalszy tej ponurej historii jest taki, że po rozebraniu silnika okazało się, że nie tłuką się zawory w prowadnicach, tylko wziął się i rozleciał tłok z Almota ukruszył się od strony sworznia, wcieło też zabezpieczenie sworznia i zmieliło się razem między tłokiem, a cylindrem.
Zawory też miały jakieś tam luzy w prowadnicach, ale bez przesady. Jeden zawór się nie domykał, ale to wina będzie zbyt słabej sprężyny.
Ostatnio zmieniony przez kris-tofer dnia Nie 10:17, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13:08, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dniepr ma po dwie sprężyny na zawór, a Ty napisałeś: wina będzie zbyt słabej sprężyny. Cylindry, tłoki do Dniepra nie są drogie. Jak zmieliło tłoka z zabezpieczeniem to bardzo starannie wymyj blok przed składaniem > magistrale olejowe. Przyczyną było złe zabezpieczenie, lub złe jego założenie. Wilokrotnie poprawiałem rowki pod zabezpieczenia w nowych tłokach aby zabezpieczenia siadały, nie jest to nic dziwnego.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|