Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tombo
Dołączył: 18 Maj 2024 Posty: 36 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Sob 22:48, 18 Maj 2024 Temat postu: Projekt IRBIT NA STERYDACH |
|
|
Witam w mojej bajce. Ruszył program swapu m62 + silnik bmw 1150 rs czyli 96km i 100Nm wszystko na gaźnikach i zapłonie od pierdziela, bez norm euro. Są zdjecia ale jeszcze nie wiem jak dodać.
Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Nie 23:37, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
nowoa
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 95 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: darłowo
|
Wysłany: Nie 16:18, 19 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
No będzie petarda oby hamulców nie zabrakło. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16:42, 19 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Będzie wiór się z tego sypał. Cała reszta nie wytrzyma. Nieustający remont. Oczywiście da się jeździć tym delikatnie, tylko wtedy na diabła taki silnik?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Tombo
Dołączył: 18 Maj 2024 Posty: 36 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Nie 20:07, 19 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Hamulców na pewno braknie, zresztą hamulce w rusku to za duże słowo, według mnie winno je się nazywać raczej spowalniaczami😀Ale hamowanie to będzie na razie drugi etap przygody.
Na razie na warsztat idzie:
1.Silnik - upchać w ramę (a miejsca mało)
2.Dorobic flansze mocującą skrzynie do silnika (skrzynia Dniepr)
3.przenieśc rozrusznik bo oryginalnie jest w miejscu dźwigni zmiany biegow
4Dorobić uchwyty gaźników (mikumi od viagry1100)
5Wykonac cięgna do gaźników na linki(przepustnicy i ssania)
6Zadoptowac zapłon z Fiata cc (tj. Koło foniczne, czujnik położenia, moduł nanoplex czerwony
Na razie koncentruje się na tych 6punktach. Wkrótce będą pierwsze zdjęcia. I tak przeróbek będzie z tego wiecej, bo takie ingerencje w konstrukcje ciągną za sobą lawinę dziwnych zdarzen😀
Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Nie 23:04, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tombo
Dołączył: 18 Maj 2024 Posty: 36 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Nie 21:01, 19 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Aaa. Byłbym zapomniał
7 zaadoptować lub przenitować zabierak tarczy sprzegłowej
Ale tu po wstępnych pomiarach może będzie najłatwiej. Ale o tym później.
Kolejność punktów które podałem nie jest oczywiście kolejnością wykonywania prac. Nie da się upchać silnika w ramę jeśli nie połączy się go ze skrzynią
Wszelkich niedowiarków i marudy😀, zapraszam do marudzenia.😀 Nic mnie tak nie motywuje do działania.😀
Jak się coś rozleci to się poskłada. Jak się urwie to się zrobi 2xmocniejsze. Jak nie wytrzyma aluminium to się dorobi stalowe
Najsłabszym elementem całej układanki jest irbicki dyfer. Ale nie jest to regułą.Zdarzały się takie które potrafiły sporo wytrzymac . Napewno zostanie 8ka bo motor jest robiony wyłącznie pod kosz. Jak trzeba będzie szybciej to pójdzie w skrzynie szybka 4ka.
Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Nie 23:05, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:29, 19 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Flansze pod skrzynię bywały na Alledrogo. Znaczy ktoś to robi. Sprzęgło ruskie na 2 tarcze jest zdecydowanie mocniejsze, do wózka właściwie konieczne. Stalową klamkę dorobisz przy mocnych sprężynach do 1 tarczy, tyle że nogą niewygodnie się wyciska a jedną ręką nie ma szans (chyba że masz lekarza który ci wymieni rękę na stalową).
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Tombo
Dołączył: 18 Maj 2024 Posty: 36 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Nie 22:05, 19 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Flansze owszem bywały ale do silników grupy R a to całkiem inne konstrukcje. Pozatym system docisku tarczy w silnikach modeli Rt i GS. Oparty jest na centralnej sprężynie .Tak zwanym słoneczku. Stosowany powszechnie w większości samochodów. Chyba nie sądzisz, że pojedyncze markowe sprzęgło z bemki, liczone na 100 niuta i prawie 100koni będzie słabsze niż podwójne ruskie. Robione na jakieś 40Nm i 28km jakimiś dziwnymi sprężynkami zrobione z g... Litu |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 0:22, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Dwu tarczowe robione na 41 Km i 57 Nm dedykowane do jazdy z wózkiem w terenie moim zdaniem będzie lepsze. Idzie o wielkość powierzchni ciernych przy wadze zestawu 350 kg + 3 osoby. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 13:24, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Przecież taka maszyna już powstała, wykonał ją nasz forumowy kolega Perkunas, który ją potem sprzedał innemu koledze, którego zresztą znam osobiście.
Ilość przeróbek i ich zakres (szczególnie przeróbka ramy i problem z prześwitem) raczej Cię przerośnie.
Już wyłożyłeś się na sprzęgle, które do wózka musi być dwutarczowe.
Ja sprzęgło jednotarczowe w maszynie z napędem i silnikiem od BMW R80 przypalałem gwałtowniejszym dodaniem gazu jadąc na trzecim biegu.
Ale każdemu wolno spróbować.
W sumie nudno już się tu na forum porobiło, robiąc to "perpetuum mobile" wprowadzisz ożywczy powiew czegoś nowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Pon 13:42, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tombo
Dołączył: 18 Maj 2024 Posty: 36 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 18:47, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
To jest fajne.
Projekt Kowala z forum redmotorz. To ten gość jako pierwszy wpakował zapłon z pierdziela do Ruska (moto z filmika, początkowo był to wiepsz) 😀 |
|
Powrót do góry |
|
|
Tombo
Dołączył: 18 Maj 2024 Posty: 36 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 19:24, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Flansze pod skrzynię bywały na Alledrogo. Znaczy ktoś to robi. Sprzęgło ruskie na 2 tarcze jest zdecydowanie mocniejsze, do wózka właściwie konieczne. Stalową klamkę dorobisz przy mocnych sprężynach do 1 tarczy, tyle że nogą niewygodnie się wyciska a jedną ręką nie ma szans (chyba że masz lekarza który ci wymieni rękę na stalową).
Wojtek |
Zrobimy porównanie
Sprzegło kompaktowe jednotarczowe z odciskiem od Bmw Rs liczone na 100Nm i 96km zrobione z najlepszych matrejałow, które można wciskać jednym paluszkiem.
Kontra
Sprzęgło, wielkie, dwutarczowe od ruska "do wózka właściwie konieczne" z stalowa klamką i sprężynkami oraz ręka, też stalową, liczone na 41km i 57Nm zrobione ze stali gniota nie łamiotsa i azbestu(przeciwko azbestowi nic nie mam😀)
Konstrukcja ruskiego sprzęgła pamięta jeszcze czasy wojny. Ruscy do tej pory nie opanowali skutecznego docisku jednej tarczy i dla tego są dwie. I archaiczne spreżynki.
Nie mam zamiaru nikogo tutaj obrażać, ale ciężko tu z logiką.
Ja wybieram sprzęgło nr 1. A wyniki po testach opublikuje.
Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Pon 20:42, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tombo
Dołączył: 18 Maj 2024 Posty: 36 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 19:49, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
brzytwa napisał: | Przecież taka maszyna już powstała, wykonał ją nasz forumowy kolega Perkunas, który ją potem sprzedał innemu koledze, którego zresztą znam osobiście.
Ilość przeróbek i ich zakres (szczególnie przeróbka ramy i problem z prześwitem) raczej Cię przerośnie.
Już wyłożyłeś się na sprzęgle, które do wózka musi być dwutarczowe.
Ja sprzęgło jednotarczowe w maszynie z napędem i silnikiem od BMW R80 przypalałem gwałtowniejszym dodaniem gazu jadąc na trzecim biegu.
Ale każdemu wolno spróbować.
W sumie nudno już się tu na forum porobiło, robiąc to "perpetuum mobile" wprowadzisz ożywczy powiew czegoś nowego.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Witam Szanownego Administratora. Zaszczyt gościć w moim skromnym poście😀. Odnośnie projektu to widzę że zdążyłeś mnie już wrzucić do odpowiedniej szufladki. Nie mam o to żalu, wręcz działa to motywująco. Z budową tego motorku noszę się już ładne kilka lat. Moje przemyślenia adaptacji silnika bmw są w większości autorskie, oczywiście pewne rozwiązania zaporzyczam, choćby zapłon cc. Bo nie ma co wywalać otwartych drzwi. Kolegi Perkunasa jego dzieła nigdy nie widziałem.
Jaram się budową tego motoru i w miarę możliwości chce inspirować innych.
Przeswitem się nie przejmój bo to nie krósowka
A do sprzęgła jeszcze wrócimy. Po testach. 😀
Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Pon 20:45, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:57, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
A do sprzęgła jeszcze wrócimy. Po testach. 😀[/quote]
Czyli nigdy, nie słuchasz podpowiedzi, a to nie ułatwia budowy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 20:54, 20 Maj 2024 Temat postu: |
|
|
Czuję, że będzie zabawa. Siadam w fotelu, otwieram browara i czekam na relacje. Jeszcze sobie popcorn przyniosę. Liczę na serial, ale mam przeczucie, że na pilotażowym odcinku się skończy.
Masz w ogóle kupiony silnik i skrzynię?
Bo jeżeli nie, to niestety, nie będziemy mogli cię traktować poważnie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|