Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KACPER48
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:11, 16 Paź 2013 Temat postu: Problem ze smarowaniem K 750 |
|
|
Witam mam problem ze smarowaniem mojego K 750. Silnik jest po remoncie i na dotarciu , pompa olejowa została wymieniona na nową , blok wewnątrz i kanały olejowe umyte przed złożeniem silnika. Olej mineralny 15w40 wg. książki. Gdy silnik był zimny z lewego cylindra wykręciłem wkręt do kontroli smarowania i olej leciał po lekkim dodaniu gazu , na ciepłym silniku było tak samo. Do czasu gdy nie zerwało bolca na kole zębatym wałka rozrządu który ustala położenie odrzutnika odmy. Wracając do domu olej ciekł wszystkimi uszczelkami. Więc obudowa przednia została przetulejowana gdyż była rozbita , dorobiłem nowy bolec ustawiłem wszystko w osi i złożyłem . Kiedy wykręce wkręt kontroli smarowania na zimnym silniku olej leci , a na ciepłym nie nawet przy mocnym dodaniu gazu. Co może być przyczyną ? Dodam jeszcze że jak zdjąłem pokrywe zaworów lewego cylindra i dodałem gazu to olej był wszędzie nawet na zbiorniku paliwa , więc chyba pompa podaje. Z góry dziękuje za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:16, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Na ciepłym silniku odkręć pokrywkę regulacji zaworów i wtedy sprawdź.
Oczekujemy na wyniki obserwacji. |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Śro 22:17, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jak docierałem swój silnik Katarzyny na stacjnarnej docieraczce/ bez głowic/ to olej zaiwaniał jak ta lala.Ale jak założyłem głowice i zaczałem jeżdzic, to niestety już takiego samego wypływu oleju z otworu kontrolki nie było, prawie nic.Dlatego ze olej rzadszy i podczas normalnej pracy wytwarza się podciśnienie które bardziej wciaga olej niz wypycha w kanał kontrolny ale smaruje cylinder.Olej na cylinder dochodzi napewno,chyba że kanał zapchany na całego, np,nadmiar silikonów!!!.Ja kiedyś też miałem obawy czy smaruje bo nie widziałem oleju w otworze kontrolnym,popyrkał troche na postoju i pojawił się olej .ale na tryskanie oleju nie licz tylko na lekkie sączenie.Jeżdże już 4 rok i gdyby tam oleum nie było to dawno by się zatarł garnek. |
|
Powrót do góry |
|
|
KACPER48
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:05, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Gdy zdjąłem pokrywkę regulacji zaworów na gorącym silniku i dodałem trochę gazu olej chlapał na wszystkie strony. Więc może jest tak jak mówi kolega j35. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 6:43, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jak w otworku jest jakas oznaka oleju to gra muzyka.Mi tez nie leci tam olej a zrobilem 8400km ))).W starszych cylindrach nie ma tej śrubeczki i tez smigalo bez problemu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 7:08, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
I wprowadzono ją nie bez powodu. |
|
Powrót do góry |
|
|
KACPER48
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:37, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli zrozumiałem że nie mam co panikować bo jest wszystko dobrze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:56, 17 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Mnie w to nie mieszaj. Podałem Ci co możesz zrobić. Może będzie dobrze a może sobie wyremontujesz silnik. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 7:05, 18 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Jak Ci go nie przytarlo po godzinie jazdy to sam pomysl ze jest dobrze:))).Zreszta jak ja skladam silnik na nowej pompie to ja rozbieram mierze twardosci i sprawdzam wiertarka wkladajac do ropy.Ostatnio po zakupie nowej pompy rozebralem ja i tryby mialy twardosc 0 HRC więc je zagrzalem na odpowiedni kolorek i do wody bo na wode lepioej lapie niz olej i uzyskalem twardosc 54 HRC i dopiero taka pompe moge wkladać do silnika ))).A w kanaly dmucham powietrzem i sprawdzam czy sa drozne i dupasowuje odpowiednio uszczelke pod otworek na bloku i chodzi.Ja tez poskladalem silnik zapalilem i ogien nie sprawdzajac tej kontrolki.Moto szedl czyli jest oki.Po 200km z ciekawosci zajrzalem i nic nie kapalo ale bylo w otworku mokre czyli olej docieral.Ruchol juz zrobil w tym sezonie ponad 8 tys km a na tym wlasnie silniku ponad 6 tys.Tyle na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 12:06, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|