Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klamot888
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:42, 26 Sie 2012 Temat postu: Problem że smarowaniem K-750 |
|
|
Witam!
Niedawno ukończyłem renowację kaśki. Po przejechaniu ok 30 km odkręciłem na pracującym silniku tą małą śrubkę na lewym cylindrze i nie wypłynął z niej olej. Uszczelka pod cylindrem docięta jest prawidłowo - tzn posiada otwór na kanał olejowy. Po ponownym zdjęciu cylindra zauważyłem, że tłok (almot) zaczął się delikatnie przycierać w miejscu w którym olej powinien go dodatkowo smarować (chodzi mi o te otworki w gładzi cylindra). Wyjąłem również pompę, żeby sprawdzić pokręciłem nią trochę zanurzoną w oleju - niby sprawna - olej z niej wypływał. Co zatem może być przyczyną braku smarowania? Zużyta pompa? Pomóżcie proszę bo chciałbym w końcu pojeździć.Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:14, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Nie poparz sie przy tym- ale przytkaj na pracującym silniku kanałek kontrolny palcem i po chwilce pusć. Ogólnie podciśnienie jakie jest w silniku znika jak otworzysz ten kanałek- czy jakoś tak.Jjak otworzysz czy to bagnet czy śrubę napędu pompy albo pokrywkę to znów pokaże sie olej - albo zniknie. Nie pamiętam w która stronę
Tłoki sie trochę przytrą ( ugładzą )- a później będzie juz dobrze.
Szału ze smarowaniem cylindra nie ma. Możesz sprawę poprawić pompą oleju Urala ( mam do sprzedania ) albo przerobić układ smarowania( też opisane na forum). Albo jeszcze lepiej zrobić i to i to. |
|
Powrót do góry |
|
|
klamot888
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:31, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Próbowałem przytykać otwór na pracującym silniku i czułem na palcu pulsujące ciśnienie, oleju nie było - nie próbowałem jeszcze kombinować z odkręcaniem wlewu oleju itd, Nie rozumiem, olej powinien pojawiać się po odkręceniu jednocześnie tej śrubki i wlewu? |
|
Powrót do góry |
|
|
r.pagorek
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:48, 26 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Przykleję się do tego tematu bo trochę podobny:
Mój problem polega na tym, że śrubka kontrolną olej leci jak głupi(przesącza się nawet jak jest zakręcona) do czasu gdy silnik się nie rozgrzeje, później jest suchutko jak na pustyni |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:49, 27 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Na jakim oleju jeździsz? |
|
Powrót do góry |
|
|
r.pagorek
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 14:48, 27 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Smigam na Motulu 20W50 tak więc olej dość dobry.
Mam pewne podejrzenia, że pompa się kończy i jak olej się rozgrzeje to robi się rzadszy i pompa nie da rady go podawać.
Wczoraj pomimo tej usterki zrobiłem ok. 50 km i nic się nie działo (piec jakieś 200 km po remoncie głównym). |
|
Powrót do góry |
|
|
irsen1
Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:45, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi osmarowani w k-750 to ja w uszczelce wycinam w środku otwór o 8 mm
większy od średnicy zewnętrznej cylindra cieniutko smaru i git , sprawdzaj często
stan oleju musi byt go ok , zobacz odmę i kanały w karterze pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
klamot888
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:44, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem pompę olejową na nową i dalej nie ma oleju w otworze kontrolnym w cylindrze Odkręciłem raz jeszcze miskę olejową i zauważyłem, że brakuje śrubki M6x10 bez łba, czy ktoś wie czemu ma służyć ta śrubka? Czy ona coś trzyma, blokuje? Czy może jest to zaślepka rurki olejowej umieszczonej w bloku? Czy można wkręcić tam śrubkę M6 z łbem? Podejrzewam, że problem ze smarowaniem jest jakoś powiązany z tą śrubką. Proszę o pomoc, może ktoś ma jakieś fotki tego miejsca jak to powinno wyglądać. Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:55, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
klamot888 napisał: | Odkręciłem raz jeszcze miskę olejową i zauważyłem, że brakuje śrubki M6x10 bez łba, czy ktoś wie czemu ma służyć ta śrubka? Czy ona coś trzyma, blokuje? Czy może jest to zaślepka rurki olejowej umieszczonej w bloku? Czy można wkręcić tam śrubkę M6 z łbem? Podejrzewam, że problem ze smarowaniem jest jakoś powiązany z tą śrubką. Proszę o pomoc, |
Tak. Ta szpilka to zamkniecie otworu technologicznego układu smarowania. Nie jest zamknięty - olej ucieka tamtędy. Musisz go zamknąć, jednak do tej pory silnik pracował bez smarowania. Czyli po mojemu rozebrac wszystko do gołego i zacząć jak należy- czyli na czystym karterze sprężonym powietrzem sprawdzić wszystkie rozgałęzienia układu smarowania.
Silnik to nie klocki- to prawie żywy organizm. Nie składa sie go jak lego, tylko sprawdza każdą cześć pod katem współpracy z całą resztą.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 20:58, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klamot888
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:37, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za informację. Wkręciłem tam śrubkę i dalej nie smaruje - szukam dalej. Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 0:03, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak Prince napisał. Rozebrać i sprawdzić magistrale olejową.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klamot888
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:19, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Rozebrałem silnik, przejrzałem kanały, magistralę, przedmuchałem powietrzem i działa !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pon 12:45, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Witam.Wiem, ze temat jest stary ale nie chciałem zakładać nowego wiec piszę tutaj. Mam cylindry po remoncie i oglądając je zauważyłem że nie mam właśnie tej "magicznej" śrubeczki !!! Może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie czy to jest normalne??? Hmmm , może należało by wywiercić otwór, nagwintować i dorobić śrubeczkę ?
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Pon 12:47, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jakubM-72
Dołączył: 27 Sty 2014 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Pon 13:45, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Bo masz kolego lewy cylinder od m-72 w którym ten otwór fabrycznie nie występował. Nie ma się czym przejmować, składać i jeździć.pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 14:30, 25 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
fido28 napisał: | Witam.Wiem, ze temat jest stary ale nie chciałem zakładać nowego wiec piszę tutaj. Mam cylindry po remoncie i oglądając je zauważyłem że nie mam właśnie tej "magicznej" śrubeczki !!! Może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie czy to jest normalne??? Hmmm , może należało by wywiercić otwór, nagwintować i dorobić śrubeczkę ? |
Tak jak kolega pisze masz z m72 starsza produkcje i lepiej wywiercić otworek fi 3 az do rowka na plaszczu cylindra a nastepnie okolo 10 mm dlugości fi5mm i nagwintować gwintownikiem M6 a nastepnie kup sobie wkręt robaczkowy(dociskowy) z imbusikiem w srodku i masz po sprawie.
I nie spodziewaj sie tego ze tam bedzie olej lecial strumieniem po odkreceniu na pracy -ma byc poprostu mokre z oleju i jest gites.
Wkręt:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 18:09, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|