Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem że smarowaniem K-750
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klamot888




Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:42, 26 Sie 2012    Temat postu: Problem że smarowaniem K-750

Witam!
Niedawno ukończyłem renowację kaśki. Po przejechaniu ok 30 km odkręciłem na pracującym silniku tą małą śrubkę na lewym cylindrze i nie wypłynął z niej olej. Uszczelka pod cylindrem docięta jest prawidłowo - tzn posiada otwór na kanał olejowy. Po ponownym zdjęciu cylindra zauważyłem, że tłok (almot) zaczął się delikatnie przycierać w miejscu w którym olej powinien go dodatkowo smarować (chodzi mi o te otworki w gładzi cylindra). Wyjąłem również pompę, żeby sprawdzić pokręciłem nią trochę zanurzoną w oleju - niby sprawna - olej z niej wypływał. Co zatem może być przyczyną braku smarowania? Zużyta pompa? Pomóżcie proszę bo chciałbym w końcu pojeździć.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 17:14, 26 Sie 2012    Temat postu:

Nie poparz sie przy tym- ale przytkaj na pracującym silniku kanałek kontrolny palcem i po chwilce pusć. Ogólnie podciśnienie jakie jest w silniku znika jak otworzysz ten kanałek- czy jakoś tak.Jjak otworzysz czy to bagnet czy śrubę napędu pompy albo pokrywkę to znów pokaże sie olej - albo zniknie. Nie pamiętam w która stronę Wink

Tłoki sie trochę przytrą ( ugładzą )- a później będzie juz dobrze.
Szału ze smarowaniem cylindra nie ma. Możesz sprawę poprawić pompą oleju Urala ( mam do sprzedania ) albo przerobić układ smarowania( też opisane na forum). Albo jeszcze lepiej zrobić i to i to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klamot888




Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:31, 26 Sie 2012    Temat postu:

Próbowałem przytykać otwór na pracującym silniku i czułem na palcu pulsujące ciśnienie, oleju nie było - nie próbowałem jeszcze kombinować z odkręcaniem wlewu oleju itd, Nie rozumiem, olej powinien pojawiać się po odkręceniu jednocześnie tej śrubki i wlewu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
r.pagorek




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:48, 26 Sie 2012    Temat postu:

Przykleję się do tego tematu bo trochę podobny:
Mój problem polega na tym, że śrubka kontrolną olej leci jak głupi(przesącza się nawet jak jest zakręcona) do czasu gdy silnik się nie rozgrzeje, później jest suchutko jak na pustyni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:49, 27 Sie 2012    Temat postu:

Na jakim oleju jeździsz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
r.pagorek




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:48, 27 Sie 2012    Temat postu:

Smigam na Motulu 20W50 tak więc olej dość dobry.
Mam pewne podejrzenia, że pompa się kończy i jak olej się rozgrzeje to robi się rzadszy i pompa nie da rady go podawać.
Wczoraj pomimo tej usterki zrobiłem ok. 50 km i nic się nie działo (piec jakieś 200 km po remoncie głównym).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
irsen1




Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:45, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Jeśli chodzi osmarowani w k-750 to ja w uszczelce wycinam w środku otwór o 8 mm
większy od średnicy zewnętrznej cylindra cieniutko smaru i git , sprawdzaj często
stan oleju musi byt go ok , zobacz odmę i kanały w karterze pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klamot888




Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:44, 20 Lis 2012    Temat postu:

Zmieniłem pompę olejową na nową i dalej nie ma oleju w otworze kontrolnym w cylindrze Sad Odkręciłem raz jeszcze miskę olejową i zauważyłem, że brakuje śrubki M6x10 bez łba, czy ktoś wie czemu ma służyć ta śrubka? Czy ona coś trzyma, blokuje? Czy może jest to zaślepka rurki olejowej umieszczonej w bloku? Czy można wkręcić tam śrubkę M6 z łbem? Podejrzewam, że problem ze smarowaniem jest jakoś powiązany z tą śrubką. Proszę o pomoc, może ktoś ma jakieś fotki tego miejsca jak to powinno wyglądać. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 20:55, 20 Lis 2012    Temat postu:

klamot888 napisał:
Odkręciłem raz jeszcze miskę olejową i zauważyłem, że brakuje śrubki M6x10 bez łba, czy ktoś wie czemu ma służyć ta śrubka? Czy ona coś trzyma, blokuje? Czy może jest to zaślepka rurki olejowej umieszczonej w bloku? Czy można wkręcić tam śrubkę M6 z łbem? Podejrzewam, że problem ze smarowaniem jest jakoś powiązany z tą śrubką. Proszę o pomoc,

Tak. Ta szpilka to zamkniecie otworu technologicznego układu smarowania. Nie jest zamknięty - olej ucieka tamtędy. Musisz go zamknąć, jednak do tej pory silnik pracował bez smarowania. Czyli po mojemu rozebrac wszystko do gołego i zacząć jak należy- czyli na czystym karterze sprężonym powietrzem sprawdzić wszystkie rozgałęzienia układu smarowania.

Silnik to nie klocki- to prawie żywy organizm. Nie składa sie go jak lego, tylko sprawdza każdą cześć pod katem współpracy z całą resztą.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 20:58, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klamot888




Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:37, 20 Lis 2012    Temat postu:

Dziękuję za informację. Wkręciłem tam śrubkę i dalej nie smaruje - szukam dalej. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 0:03, 21 Lis 2012    Temat postu:

Tak jak Prince napisał. Rozebrać i sprawdzić magistrale olejową.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klamot888




Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:19, 07 Kwi 2013    Temat postu:

Rozebrałem silnik, przejrzałem kanały, magistralę, przedmuchałem powietrzem i działa !!! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pon 12:45, 25 Sty 2016    Temat postu:

Witam.Wiem, ze temat jest stary ale nie chciałem zakładać nowego wiec piszę tutaj. Mam cylindry po remoncie i oglądając je zauważyłem że nie mam właśnie tej "magicznej" śrubeczki !!! Może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie czy to jest normalne??? Hmmm , może należało by wywiercić otwór, nagwintować i dorobić śrubeczkę ?

Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Pon 12:47, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubM-72




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 13:45, 25 Sty 2016    Temat postu:

Bo masz kolego lewy cylinder od m-72 w którym ten otwór fabrycznie nie występował. Nie ma się czym przejmować, składać i jeździć.pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 14:30, 25 Sty 2016    Temat postu:

fido28 napisał:
Witam.Wiem, ze temat jest stary ale nie chciałem zakładać nowego wiec piszę tutaj. Mam cylindry po remoncie i oglądając je zauważyłem że nie mam właśnie tej "magicznej" śrubeczki !!! Może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie czy to jest normalne??? Hmmm , może należało by wywiercić otwór, nagwintować i dorobić śrubeczkę ?


Tak jak kolega pisze masz z m72 starsza produkcje i lepiej wywiercić otworek fi 3 az do rowka na plaszczu cylindra a nastepnie okolo 10 mm dlugości fi5mm i nagwintować gwintownikiem M6 a nastepnie kup sobie wkręt robaczkowy(dociskowy) z imbusikiem w srodku i masz po sprawie.
I nie spodziewaj sie tego ze tam bedzie olej lecial strumieniem po odkreceniu na pracy -ma byc poprostu mokre z oleju i jest gites.
Wkręt:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 18:09, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin