Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Nie 0:44, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
napisze ktoś jak ustawić aparat zapłonowy SOVEK?wiem ze to proste ale może coś spartoliłem.Pali na jeden gar.Fakt że z gaźników leje się ale paliwo dociera gdzie powinno.Wolne obroty mam na gaźnikach skrecone do oporu,przepustnica opuszczona.Dziwnie w ogóle bo hmm po włożeniu aparatu i teoretycznie ustawieniu dioda zapala się w skajnym położeniu na mimosrodzie.Czy tak ma być? P.S jak sie tu zdjecia zalącza ze tak zapytam...? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 10:48, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia wrzucasz na jakiś zewnętrzny serwer hostingowy (np. dysk google, tinypic) a tutaj tylko linki i będzie działać.
Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Nie 10:48, 21 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 12:17, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zobaczysz jaki masz czysty po magnesie na korku jak spuścisz olej pierwszy raz.... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Nie 18:43, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Wiem, że olej będzie zasyfiony. W końcu silnik nie ma filtra oleju wiec to normalne.Grunt, żeby magnes wkleić, żeby ewentualnie metalowe opiłki nie przyspieszyły zużycie silnika. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 8:36, 22 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Balu za info , faktycznie , zapomniałem o odrzutnikach . Co do filtra to po tym zezonie polecam samochodowy , jakoś większe zaufanie mam do niego. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 19:57, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mam problem z ustawieniem zaplonu...chyba.silnik pali tylko na lewy gar. Zamienialem gaźniki, przewody, swiece i nic.Aparat mam SOVEK(zalozylem jak w instrukcji czujnikim do dolu), cewka zelmot butelkowa dwu-strzalowa.Aparat jest ustawiony kręcąc w prawo do konca czyli prawym skrajnym położeniu i to mnie dziwi.Przerwa na zaworach, wydech 0, 15 ssacy 0.10.Dodam ze jak ten lewt pracował krecilem apatem w nadziei ze prawy zalapie no i duuupa.Macie jakis pomysł co jest nie tak ?
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Wto 20:05, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:04, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to dioda ma gasnąc przy wyjściu z GMP. Ale dawno to ostatnio montowałem. No i pewnie inna generacje tego zapłonu to była.
W ogóle zamieniałaś już miejscami przewody, fajki, świeczki? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 20:49, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tak masz racje.dioda ma gasnac. Przewody jak zamienie miejscami dalej lewy pali.wlasnie lewy ladnie pali.Delikatnie kopne i zaczyna "gadac"a prawy nic. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 20:52, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mam watpliwosc czy dobrze aparat włożyłem.
Napiszę w jaki sposób ustawiałem.
Przez to że założyłem głowicę musiałem sobie radzić inaczej ,żeby znaleźć GMP.tłoka. Delikatnie "kopiąc" obracałem wałem do moment, aż oba zawory na tloku będą zamknięte.(uznałem, że na początek takie mało precyzyjne ustawienie wystarczy).Następnie obracałem aparatem aż zgaśnie dioda. Wychodziło że gaśnie przy samym koncu swojego zakresu regulacji.
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Wto 21:06, 23 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:27, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
fido28 napisał: | Mam watpliwosc czy dobrze aparat włożyłem.
Napiszę w jaki sposób ustawiałem.
Przez to że założyłem głowicę musiałem sobie radzić inaczej ,żeby znaleźć GMP.tłoka. Delikatnie "kopiąc" obracałem wałem do moment, aż oba zawory na tloku będą zamknięte.(uznałem, że na początek takie mało precyzyjne ustawienie wystarczy).Następnie obracałem aparatem aż zgaśnie dioda. Wychodziło że gaśnie przy samym koncu swojego zakresu regulacji. |
No to słusznie masz wątpliwość ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 23:20, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Juz wiem co spitoliłem. Nie kręciłem tym co trzeba. Aparat ma być przykręcony w mniej więcej środkowym położeniu (w odniesieniu do szczelin regulacyjnych) a kręcić należy elementem środkowym przymocowanym do wałka rozrządu. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Czw 21:41, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Niby aparat ustawiłem i silnik uruchamia się czasem na dwa cylindry,po chwili lewy jakby zaczyna strzelać i jak by się zalewał i gaśnie. Czy przyczyną kiepskiego palenia może być brak Przewodu oporowego w cewce.Mam aparat SOVEK i cewkę dwu-strzałową butelkowa ZELMOT, która instrukcyjnie wymaga przewodu oporowego. Głupio to może brzmi ale próbuje rozwiać októrych to mam sporo. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pią 22:31, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
hmm rozumiem , że nikt nie ma pomysłu co jest nie tak...? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23:19, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Bez oporu ciągnie się łuk pomiędzy stykami przerywacza. Odpal w nocy bez dekli to się wystraszysz spawarki. Wypala i deformuje styki, może tu jest zdrada.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Sob 22:55, 27 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Hmmm, moze faktycznie w cewce problem. Dziwne to trochę bo czasami zapali i to ladnie , wystarczy ze delikatnie -dwa ząbki kopnę i pracuje, nawet na dwa gary ale kilka sekund i jeden gaśnie. Zawsze na ten sam gar chyba, ze ustawie zapłon na drugi, tzn GMP na drugi cylinder.Rece mi opadają.Odchodzac troche od tematu to jutro jadę na motobazar do Wroclawia, muszę kupić parę gratów. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|