Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel72
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:42, 28 Cze 2013 Temat postu: Problem ze skrzynią m72 |
|
|
Witam kolegów,
Mam propblem ze zmianą biegów w mojej emce.Skrzynia jest oryginalna -kłowa więć to nic dziwnego, ale nie wiem czy ja zostawić czy zamienić na uralowską, czy też wymienić tylko flaki ? Wiem,że temat nie jest nowy, ale czy jest ktoś z użytkowników starych skrzyń kto opanował to cudo ?
Pozdrawiam
Daniel |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 9:19, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Oposz dokladnie co sie dzieje )).Nie ma tam nic nadzwyczajnego w tej skrzyni wiec nie powinno byc problemu z naprawą )) |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel72
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:06, 28 Cze 2013 Temat postu: Problem ze skrzynią |
|
|
Witaj,
Generalnie mam problem z ,,nożnym" wrzuceniem biegu.Jedynka wchodzi bez problemu, dwójka bez szans. Aby wejść na dwójkę przełączam dalej i redukuje do dwójki. Ręczna zmiana chodzi lepiej ale też zdarza się ,że jadąc 60km/h nagle zostaje bez biegu i nie mogę nic zrobić. To tyle. Dodam ,że jestem amotorem m-ek ale nie mechanikiem.....wic moje doświadczenie jest zerowe..
Daniel
Ostatnio zmieniony przez Daniel72 dnia Pią 10:06, 28 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 10:17, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Podwójne wysprzęglenie, podniesienie lekko obrotów przy próbie zmiany, również nic nie daje? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel72
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:56, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wybacz moją niewiedzę, ale czy masz na myśli pisząc o podwójnym wysprzęgleniu, że wrzucam za każdym razem najpierw na luz , a potem na własciwy bieg ?
Daniel |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 11:08, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie jeździłem na tej skrzynie - gdybam. Podwójnego wysprzeglania używa się w skrzyniach bez synchronizatorów. Włączasz sprzęgło do połowy, puszczasz i jeszcze raz do końca - całość wykonana w krótkim czasie. Mam taką skrzynie ale kupiłem ją z bebechami Urala  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel72
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:23, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wieczorem spradzę na żywo taką opcję i zdam realcję |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 11:47, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Mysle ze problem jest z wybierakiem lub peknieta jakas sprezyna.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 11:49, 28 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 12:01, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Mozesz miec uszkodzone te elementy zaznaczone na zdjeciu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Lub ogolnie trzeba przejrzec mechanizm wlanczania biegów i zalatwione:))).
Skrzynia jest mega prosta i nic w niej nie ma skomplikowanego:)) a jak jestes z okolic slaska to dawaj i opanujemy )).
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 12:06, 28 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel72
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:43, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za informacje.Zbadam temat po rozłożeniu skrzyni. Czy znacie kogoś z Trojmiasta kto może mi w tym pomóc ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Daniel72
Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:47, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Jestem z Trójmiasta, ale dzieki za ofertę. Chyba,że masz ochotę na weekend w Gdańsku  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4081 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 16:08, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Do skrzyń kłowych nie ma już części w dobrym stanie, wymarły. Można kupić kilka skrzyń bo są dość tanie, niestety to nie gwarantuje że uda się poskładać jedną dobrą. Łatwiej trafić uralowskie bebechy w przyzwoitym stanie i wsadzić w obudowę z Emy. Pozostaje problem samego zmieniacza w dobrym stanie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 9:44, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Cześć,
jeśli możesz wrzucić 2 redukując z 3 a nie możesz tego zrobić z 1
natomiast przy ręcznej zmianie raczej nie ma problemów to powinieneś spróbować wyregulować mechanizm zmiany biegów za pomocą dwóch śrub z kontrami, które się znajdują w pokrywce skrzyni przy nożnej zmianie biegów. Też mam taką skrzynię i jestem z niej zadowolony, każdy bieg wchodzi płynnie nie trzeba wcale podwójnie wysprzęglać. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 9:53, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Regulacja jest faktycznie ale skoro wczesniej dzialalo to powinno teraz .Chyba ze sie odkatrowalo lub psulo stopniowo. |
|
Powrót do góry |
|
 |
feldbahn600
Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zamojszczyzna
|
Wysłany: Śro 7:46, 28 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie.
Proszę o diagnozę.
Na pierwszym i trzecim biegu w skrzyni mojej "Kaśki" na bardzo wysokich obrotach biegi wyskakują. Dwa razy na trasie zdarzyło mi się, że jak wyskoczył bieg z "trójki", to nie mogłem włączyć żadnego biegu (pomimo wciśniętego sprzęgła, słychać było tylko zgrzyt przy próbie załączenia biegu).
Aha, ręczną dźwigienką mogę wrzucić tylko jedynkę, reszta nie chce wchodzić. Ale jak zmieniam biegi nogą, dźwigienka przełącza się sama bez problemu.
Czy może to być kwestia regulacji czy też może świadczyć o poważniejszym problemie?
Pozdrawiam!! |
|
Powrót do góry |
|
 |
|