Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowalski2000
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:10, 21 Mar 2012 Temat postu: problem z silnikiem Dniepr MT 10 |
|
|
witam mam problem z silnikiem a dokładnie ze smoleniem świec co może być przyczyną tego proszę o pomoc
jak coś to i na gg zapraszam 11523996 |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 13:51, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Od gaźników, po remont kapitalny silnika... Podaj mniej paliwa, jak nie pomoże to sprawdź kompresję. To na początek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Śro 14:44, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kompresja przy przepuszczających zaworach wiele nie pomoże. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:05, 21 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jak puszczają zawory to nie ma kompresji! Podobnie jak puszczają pierścienie. Do rozpoznania co puszcza robi się próbe olejową. Po pierwsze sprawdzić kompresje! Zwykle o wszelkie niepowodzenia obwina się gaźniki, które zwykle są najmniej winne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kowalski2000
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:55, 23 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki za info remont zrobiłem nawet generalny i kupiłem nowe gaźniki więc nie wiem co może byś ale dzięki:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18:16, 23 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Remont nie zawsze się w rusku udaje. To nie japonia gdzie wsadzasz nowe i masz pewność że będzie działać.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:45, 23 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A w czym te smolenie świec ci przeszkadza???????
W mojej kasce wszystko nowe a świece czarne jak ku....s u murzyna ale nie rzutuje to wcale na moje samopoczucie |
|
Powrót do góry |
|
|
kowalski2000
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:08, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
mi też nie rzutuje to na samopoczucie ale jak zadymi świece to dostaje przebicia i bije bokami i nie jedzie wcale |
|
Powrót do góry |
|
|
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:05, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
A może tak zacząć od rzeczy prostych i za poradnikiem
"Dobór świec zastępczych warto zacząć od pomiaru długości i rodzaju ich gwintu. Następnym krokiem jest przybliżone określenie ciepłoty świecy. Można przyjąć, że świece w silnikach średnio obciążonych, o obrotach maksymalnych nie przekraczających 6000, mają ciepłotę według skali firmy Bosch w zakresie pomiędzy 225 – 260. Im wyższa liczba, tym świeca jest zimniejsza, czyli ma większą zdolność do odprowadzania ciepła z elektrod.
Mając te dane, można przystąpić do eksperymentów. Aby obniżyć ich koszt, trzeba kupić tylko jedną świecę danego typu (najlepiej ze środka podanego przedziału ciepłoty) i wkręcić ją do silnika razem z pozostałymi świecami starymi. Po przejechaniu co najmniej 15 km na drodze poza miastem, należy wyłączyć zapłon i po wykręceniu obejrzeć elektrody testowanej świecy. Jeżeli są jasnobrązowe lub srebrzysto-brązowe, strzał był trafny i ciepłota świecy jest właściwa. Gdy elektrody są ciemne, świeca jest za zimna. Gdy elektrody są bardzo jasno szare, świeca jest za ciepła – zbyt słabo odprowadza ciepło z elektrod."
Co prawda sposób dla silnika wielocylindrowego, ale z lenistwa nie chce mi się pisać po raz enty. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kowalski2000
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:07, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
świece zakupiłem białoruskie prawdopodobnie takie jak oryginalnie powinny być w tym motorku ale będę próbował. a powiedzcie mi czy założenie cewki z malucha pomaga czy przeszkadza bo mam takową założoną a kondensator oryginalny z dniepra |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Śro 16:16, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
w_brat napisał: | A może tak zacząć od rzeczy prostych i za poradnikiem
"Dobór świec zastępczych ... ... odprowadza ciepło z elektrod."
Co prawda sposób dla silnika wielocylindrowego, ale z lenistwa nie chce mi się pisać po raz enty. Wojtek |
Zajmowałem się kiedyś mechanika samochodowa, przyznaje się ze tego sposobu nie znalem. Człowiek się uczy cale życie a i tak umiera głupi |
|
Powrót do góry |
|
|
kowalski2000
Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:23, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Człowiek się uczy cale życie a i tak umiera głupi-bardzo dobre stwierdzenie |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Śro 22:21, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Posłuchaj Brata !tak jak pisze, tak spróbuj postąpić .Ja w swojej K 750 stosowałem wiele świec ,uzbierało się tego z pół wiadra i co ? i gów......o,zastosowałem świece ruskie co dostałem z moto ,w worku zasyfione.Wypaliłem palnikiem do czystości założyłem i śmigam do dzisiaj ,świece suche jasny brązowy nalocik na elektrodach.I co ciekawe ,świece mają nabitą date 1988r i CCCP i chodzi:). Zakupiłem sporo swiec po 5 zyla na bazarach, tych współczesnych, ale niestety są do du....y.Współczesne to mam tylko fajki NGK.Kup stare ruskie lub zrób jak radzi brat. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:35, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam właśnie świece NGK, niestety oznaczenia nie jestem pewien, z pamięci BP 6 HS.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 15:24, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To masz świece gorące czyli słabo odprowadzają ciepło.
Ja w uralcu mam BP 4 HS ,i te najlepiej pracują choć BP 5 HS jest też dobra |
|
Powrót do góry |
|
|
|