Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z jednym z cylindrów - Dniepr
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikele




Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:44, 07 Gru 2011    Temat postu: Problem z jednym z cylindrów - Dniepr

Witam Wszystkich.
Przewertowałem to forum już wzdłuż i wszerz, a ponieważ problemu z motocyklem nadal nie udało mi się rozwiązać więc postanowiłem napisać.

Generalnie chodzi o to, że mam cały czas czarną świecę na jednym z cylindrów. Wcześniej problem dotyczył dwóch cylindrów. Montowałem nowe świece, przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, motocykl zaczynał tracić moc i przerywać. Wykręcałem świece - obie czarne. Zacząłem od regulacji zapłonu, zaworów i gaźników. Przy okazji wymieniłem dwie głowice, bo miały luzy na prowadnicach zaworowych. Po długich bojach z gaźnikami (K-65, ale niestety chińskie podróby) osiągnąłem stan, w którym świeca prawego cylindra ma kolor właściwy (iglice w obu gaźnikach ustawione najniżej jak to możliwe). Myślę sobie - problem rozwiązany zamienię gaźniki i jak lewy cylinder zacznie chodzić dobrze, to wina gaźników. Ale niestety po zamianie lewy nadal ma czarną świecę, a prawy kolor właściwy. W tym momencie już zgłupiałem. Co to może być? Dodam jeszcze, że:
1. Kompresja w lewym cylindrze to 4 bary na sucho (na mokro może o pół bara więcej), w prawym 5 barów.
2. Prawie zawsze jak wykręcam lewą świecę, to jest mokra z różnym nasileniem. Myślałem, że to olej, ale nie kopci na niebiesko więc to chyba benzyna.
3. Na świecy Colortune pokazuje, że lewy ma zbyt bogatą mieszankę w zakresie średnich i wysokich obrotów (nawet na gaźniku, który chodzi idealnie na prawym).

Czy ktoś ma może pomysł co jeszcze powinienem sprawdzić. Wydaje mi się, że wykluczyłem już wszystko, a efektów nadal brak. Z góry dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:19, 07 Gru 2011    Temat postu:

Jak cylindry mieszczą się w granicach swojego szlifu to zrób honowanie i wrzuć nowe pierścienie. Tyle że jak już zwalać cylindry to dałbym też dobre tłoki a jak dobre tłoki to zrobiłbym szlif. Na następne 4tyś km powinno być ok Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikele




Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:29, 07 Gru 2011    Temat postu:

klapek napisał:
Jak cylindry mieszczą się w granicach swojego szlifu to zrób honowanie i wrzuć nowe pierścienie. Tyle że jak już zwalać cylindry to dałbym też dobre tłoki a jak dobre tłoki to zrobiłbym szlif. Na następne 4tyś km powinno być ok Very Happy

No niby mógłbym wziąć się za te tłoki i cylindry, ale jakoś nie jestem przekonany, że to jest problemem, a wydatek jednak niemały. Może się mylę, ale zużyte pierścienie = palenie oleju/niska kompresja?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 11:11, 07 Gru 2011    Temat postu:

Pożycz gaźniki z sprawnego moto i łatwo wyeliminujesz gaźniki. Ale różnica 1atm nie bierze się z niczego. Po gaźnikach zrobiłbym próbę głowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Śro 14:13, 07 Gru 2011    Temat postu:

To nie za mala kompresja ?
Wg mnie to szlif cie czeka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikele




Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:46, 07 Gru 2011    Temat postu:

Mrkubek napisał:
To nie za mala kompresja ?
Wg mnie to szlif cie czeka

No właśnie a jaka właściwie powinna być tutaj kompresja? Gdzieś wyczytałem, że silniki po remoncie mają 5-6 barów więc założyłem, że 4 to nie jest źle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Śro 15:57, 07 Gru 2011    Temat postu:

nigdy sie jakos tym nie interesowałem
Ale u siebie w 2t mam 10 bar
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 21:44, 07 Gru 2011    Temat postu:

Spróbuj zmienić dysze paliwa na mniejsze powinno pomóc ale głowy nie dam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikele




Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:03, 07 Gru 2011    Temat postu:

Hius napisał:
Spróbuj zmienić dysze paliwa na mniejsze powinno pomóc ale głowy nie dam

Też o tym myślałem, ale gdzie tu teraz dysze do tego gaźnika dostać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Śro 22:15, 07 Gru 2011    Temat postu:

nie chcę cię martwić kolego, ale ciśnienie sprężania powinieneś mieć w okolicach 9-10 bar. Przy ciśnieniach poniżej 8 bar już się pojawiają problemy z rozruchem, regulacją gaźników itd. Do tego w rusku różnica na garach 0,5 bara - i dupa - nie ustawisz nigdy dobrze gaźników i zawsze będzie któraś świeca czarna.

poradziłbym 2 zasadnicze ruchy:
1) poczytać literaturę - tam wszystko jest
2) zrobić remont co najmniej cylindrów i głowic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:45, 07 Gru 2011    Temat postu:

Zakładając że "na mokro" to próba olejowa to zawory nie trzymają. Trzeba robić głowice. Jak Dniepr ma mniej jak 6 bar to jest nie do ustawienia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikele




Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:53, 08 Gru 2011    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Zakładając że "na mokro" to próba olejowa to zawory nie trzymają. Trzeba robić głowice. Jak Dniepr ma mniej jak 6 bar to jest nie do ustawienia.
Wojtek

No to faktycznie mnie zmartwiliście. Problem w tym, że lewa głowica była regenerowana więc już sam nie wiem. Jeszcze raz w weekend zmierzę kompresję i jeśli okażę się, że nie był to błąd pomiaru to faktycznie pozostaje robota cylindrów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 9:01, 08 Gru 2011    Temat postu:

zdejmij głowicę i zalej naftą - zobaczysz jaka to była regeneracja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:56, 08 Gru 2011    Temat postu:

Zdjecie glowic i cylindrow to chwila nieuwagi w Dnieprze
Zdejmij glowice i zalej nafta komory spalania - to wykaze jak zawory trzymaja.
Porozpinaj zawory i sprawdz ich luz w prowadnicach - sposob warsztatowy to wyciagasz zawor z prowadnicy na 10 mm i starasz sie nim bujac na boki, oprocz tego wpuszczasz go w prowadnice luzno - jesli wpada jak kamien w studnie to juz jest zle.

Zdejmij pierscienie z tlokow, wsadz do cylindra w srodku jego wysokosci i zmierz szczelinomierzem luz na zamku kazdego pierscienia, napisz jaki luz uzyskales.
Pomierz w warsztacie robiacym silniki swoje tloki i tuleje cylindrowe na kilku wysokosciach w plaszczyznie sworznia i prostopadle do niego.

To pokaze czy cokolwiek z twoich czesci nada sie do ponownego uzycia.
4 / 5 barow to kompletny brak kompresji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikele




Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:57, 11 Gru 2011    Temat postu:

To już tak na zakończenie napiszę. Mierzyłem dzisiaj ponownie kompresję i wygląda, że potwierdzają się wasze przypuszczenia. Na obydwu cylindrach mam 6 barów na sucho, a z próbą olejową 8 barów. Pewnie już nie będę się bawił w remont, bo motor nie jest tego warty. Trochę denerwują mnie te czarne świece, bo po jakimś czasie padają, ale o ile dobrze rozumiem bez remontu nic na to się nie poradzi.

Ostatnio zmieniony przez mikele dnia Nie 18:00, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin