Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z elektronicznym zapłonem
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nokian66




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Pią 12:09, 01 Mar 2013    Temat postu: Problem z elektronicznym zapłonem

Kupiłem Dniepr MT 11 z 1990 r. silnik jest zdrowy, pali bez problemu i chodzi równiutko na wolnych obrotach ale jak podkręcić szybciej manetkę wali w rurę aż ogień idzie, przydławia silnik, po prostu ciężko wchodzi na obroty. Myslę że to coś z zapłonem. Założony jest ruski elektroniczny zapłon, pytanie czy da się coś tu poradzić czy raczej ten elektroniczny zapłon do wywalenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 18:24, 01 Mar 2013    Temat postu:

Za płot do sąsiada
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 18:32, 01 Mar 2013    Temat postu:

Nie słuchaj Hiusa. Przynajmniej nie w tej kwestii. Ja sobie chwale( akurat najbardziej odporność na pożary). ale serio. Lekko przyspiesz zapon i sprawdź co będzie.

Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 18:33, 01 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 20:40, 01 Mar 2013    Temat postu:

albo iglice opuść
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 20:46, 01 Mar 2013    Temat postu:

tadzioh napisał:
albo iglice opuść

Racja. Łatwiej najpierw tak. W górnym trudniej sie później wstrzelić w ten sam punkt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 23:22, 01 Mar 2013    Temat postu:

Może kup sobie klasyczny aparat, załóż go i ustaw jak należy. Wtedy wykluczysz ewentualnie błąd aparatu elektronicznego.
A jak aparat masz ok to ten drugi będziesz miał na zapas. Elektronicznemu bym nie ufał i woził klasyczny na zapas.
Tak to nie wiadomo czy to aparat czy gaźniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nokian66




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Sob 20:28, 02 Mar 2013    Temat postu:

Stawiam raczej na zbyt późny zapłon bo gdyby za wczesny to waliło by w gaźniki a nie w rury, tylko poproszę o podpowiedź jak można w elektronicznym zapłonie jak napisał "Prince" przyśpieszyć zapłon, przyznam się że ze strony elektroniki to na razie zielony jestem ale na naukę nigdy nie jest za późno hehehe. Naprawdę dobrze moto odpala i równiutko, miękko cyka na wolnych, dopiero po szybkim dokręceniu manety zadławia i wali w rury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 21:13, 02 Mar 2013    Temat postu:

Nie wiem czy niskie byłyby takie znowu czyste na przyspieszonym. Spróbuj najpierw z iglicą. Filter czysty i dolot otwarty?

Zapłon daje sie obrócić o trochę. Na podziałce chyba było z 10 stopni.

Zobacz jak wygląda świeca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nokian66




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Śro 14:15, 13 Mar 2013    Temat postu:

No i jestem w kropce, wszystko posprawdzane i ... nic nie pomaga. Iskra na świecy cieniutka. Przełozony praktycznie cały zapłon mechaniczny z drugiego chodzącego jak burza dniepra, który pali na strzała, łacznie z przewodami , świecami, cewką. Wygląda na to że nie mozna ustawić tu zapłonu, myślałem o wałku rozrządu ale właściciel zapewniał że nie wymieniał przy remoncie (zdarzają się wadliwe) jedyne to 2 lata temu zakładany był tzw "cichy rozrząd" ale smigał dobrze, popieprzyło sie po załozeniu elektronicznego zapłonu. Załamka!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:50, 13 Mar 2013    Temat postu:

Moze zacznij od sprawdzenia luzow zaworowych.
Jezeli tam wszystko jest OK to elektroniczny zaplon jest nastepnym podejrzanym.
Oczywiscie jezeli dalej masz go wmontowanego u siebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 19:15, 13 Mar 2013    Temat postu:

No to teraz na poważnie zapal jak będzie ciemno zobacz czy z cewki nie wali iskra gdzieś na blok tak się często dzieje w uralu gdzie cewka ma mało miejsca chociaż jeżeli chodzi równo na wolnych to raczej nie to ale sprawdz.
Najprawdopodobniej pada ciche koło rozrządu,czasem dzieje się to szybciej czasem trwa dłużej bo jak to jest z Koszalina to nie za dobry materiał a już luz międzyzębny to 0.35 minim. a może więcej i na wolnych jeszcze obraca a na szybkich się gubi bo prawdopodobnym jest że się zęby na kole rozrządu powyginały od temp.
Jeszcze może gażniki ale skoro sprawdzałeś to na mój nos będzie koło rozrządu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Śro 21:37, 13 Mar 2013    Temat postu:

"Popieprzyło się od założenia elektronicznego zapłonu"- jak wczesniej śmigał na innym zapłonie a po wymianie juz nie, to raczej nie rozrzad.Gdyby po wymianie zapłonu smigał tak jak przed, i po jakimś tam czasie lub przejechaniu ileś kilometrów pogarszało się az do stanu jaki jest obecnie ,to można doszukiwać się usterki na kołach rozrządu.Ale mechaniczne wyprzedzenie manetką jest spore, nawet gdyby zęby na trybach były cienkie.U mnie chodzi to piąty rok ,wymiata głównie w terenie i katowanie na zlotach.Jak stanie i zawory nie będą klepać to będzie znaczyć że koło się skonczyło .Sprawdz porządnie wałek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nokian66




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Pią 9:19, 15 Mar 2013    Temat postu:

Luzy zaworowe są dobre, chyba zostaja dwie rzeczy, wałek rozrządu lub to ciche koło. Tylko czy nie da sie tego stwierdzić bez wyciągania silnika na stół?
"j35" ciężko mi powiedzieć jak było wcześniej z pracą silnika, bazuje na tym co powiedział mi poprzedni właściciel, jak kupiłem objawy takie jak opisałem w pierwszym poście, teraz jak założyłem mechaniczny zapłon i poustawiałem to w ogóle nie mogę odpalić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pią 11:51, 15 Mar 2013    Temat postu:

Po założeniu cichego dwa lata temu śmigał dobrze!.Ale u kogo śmigał ?,u ciebie czy poprzedniego właściciela.A moze go kupiłeś uszkodszonego, gosciu sam nie wiedział co mu jest,załozył nowy zapłon elektroniczny ,dalej nie było poprawy to Ci go pchnął, czy nie było to wtakiej kolejnosci ?.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nokian66




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Pią 14:11, 15 Mar 2013    Temat postu:

Dokładnie tak to wygląda, śmigał u poprzedniego właściciela, nie mógł sobie poradzić po założeniu elektronicznego zapłonu i odsprzedał a ja teraz łamię sobie głowę o co chodzi!!! myslałem że wybrnę zakładając mechaniczny zapłon, bo wyglądało że coś tu siedzi, niestety. No nic, będę dalej grzebał.

Ostatnio zmieniony przez nokian66 dnia Pią 14:14, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin