Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z cewką zapłonową

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 11:15, 17 Sie 2014    Temat postu: Problem z cewką zapłonową

Cześć!

Mam taki problem:

Od lat miałem w Uralu cewkę zapłonową do Malucha o taką:
[link widoczny dla zalogowanych]

Podłączoną bez żadnego opornika, nie wypalała styków i dobrze chodziła do momentu aż puściłem ją z dymem w rumuńskim lesie.

Kolega Zwierzak podłączył mi dwie cewki od Foldzwagena i było ok. Ale teraz chciałem żeby było ładnie i kupiłem cewkę od fiata Punto, taką:
[link widoczny dla zalogowanych]

Podłączyłem tak jak tą wcześniejszą i nie jest dobrze.
Iskrzy na przerywaczu i widać że cewka bierze za dużo prądu.

Nie mogę nigdzie w sieci znaleźć info o oporniku czy rezystorze balansowym zapłonu jaki tam powinien być. A co dopiero znaleźć coś takiego w sklepie.

Gdzieś wyczytałem że cewka od systemu z madułem zapłonowym nie nadaje się do instalacji z przerywaczem-inna oporność obwodu niskiego napięcia. Prawda to? Czy tylko trzeba ten rezystor dołożyć? Ale jak ten opornik wygląda??? I ile ma mieć ohmów???

Ktoś coś poradzi?


Doczytałem że do cewki od zapłonu z klasycznym aparatem (maluch) nie trzeba opornika, a do cewki od zapłonu z modułem trzeba opornik 1,7 ohm a.

No i fajnie ale jak taki rezystor znaleźć. W sklepie nie mieli a w sieci nie znajduję. Może to się jakoś dziwnie nazywa??
Po złomach tego nie chcę szukać zwłaszcza jak nie wiem jak to wygląda i gdzie jest w aucie.


Ostatnio zmieniony przez Śmigiel T dnia Nie 11:25, 17 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Nie 11:27, 17 Sie 2014    Temat postu:

Cewka jaką założyłeś jest od fiacika na module - ma inne parametry - niech się szpece wypowiedzą czy dołożenie rezystancji coś zmieni.
Moja propozycja jest tak by zainwestować w cewkę taką jak była, np.

[link widoczny dla zalogowanych]

50zł za nówkę to chyba nie jest koniec świata.

Czasem uda się upolować używkę za mniej niż połowę tej kwoty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 11:40, 17 Sie 2014    Temat postu:

Wez miernik i ustaw na oporność 200ohm.
Dotknij kable miernika do siebie i spisz opornosc jaka sie pokarze.
NAstepnie dotknij do tych cienkich igielek od zasilania cewki i spisz opornosc jaka sie pokazala.
NAstepnie odejmnij opornosc ta ktora sie pokazala od tej ktora byla na samych koncowkach miernika i masz wynik opornosci jaką ma cewka i opornik dobierasz taki zeby bylo 3 ohmy.Cewke jaka kupiles ma najprawdopodobniej 0,7 ohma.

Pozniej kup w sklepie opornik(rezystor) z radiatorem taki zeby po wpieciu w obwód zasilajacy cewke na plusie bylo 3 ohmy na cewce.

Tu masz linka jak ma wygladac rezystor -dobierz tylko odpowiednia oporność i podlacz go sobie wpinajac w obwod zasilajacy cewke na kablu zasilajacym i przykrec go w lampie .

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Rychu




Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łowicz

PostWysłany: Nie 14:54, 17 Sie 2014    Temat postu:

Witam,ja przerabiając instalację z 6 na 12V zamontowałem opornik 2,2 ohm(zastosowałem się do schematu podłączenia alternatora)Po przejechaniu 5 tyś.km styki wyglądają jak nowe,nic nie iskrzy.Opornik kupiłem w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym,koszt nie całe 3zł.Powiedzcie jak wrzucić zdjęcia to podeślę schemat i fotkę opornika Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 17:57, 17 Sie 2014    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi!
Już rozumiem o co chodzi.
Dokupię sobie odpowiedni opornik, żeby suma na uzwojeniu pierwotnym była 3 ohm.
Prościej było od razu kupić cewkę od starego malucha.
Ale nie wiedziałem że są takie różnice i po prostu kupiłem to w sklepie nie wertując internetu. A tu nic nie jest takie proste Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 19:03, 17 Sie 2014    Temat postu:

Śmigiel T napisał:
Dzięki za odpowiedzi!
Już rozumiem o co chodzi.
Dokupię sobie odpowiedni opornik, żeby suma na uzwojeniu pierwotnym była 3 ohm.
Prościej było od razu kupić cewkę od starego malucha.
Ale nie wiedziałem że są takie różnice i po prostu kupiłem to w sklepie nie wertując internetu. A tu nic nie jest takie proste Smile


Cewka o opornosci 3 Ohm od malucha jest mega trudno dostepna bo zazwyczaj sa 1,5 ohmowe.
Mi sie udalo tak dorwac zelmota 3 ohmy i smigam na niej kilka lat i opornika nie trzeba.
Powrót do góry
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:49, 19 Sie 2014    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Wez miernik i ustaw na oporność 200ohm.
Dotknij kable miernika do siebie i spisz opornosc jaka sie pokarze.
NAstepnie dotknij do tych cienkich igielek od zasilania cewki i spisz opornosc jaka sie pokazala.

Mądrego, to aż miło poczytać... Pomiar małych rezystancji tanim podstawowym miernikiem... Każdy miernik ma coś takiego, co się nazywa INSTRUKCJA OBSŁUGI. W niej znajdziesz między innymi parametry i wartości błędów. Oraz informację, że z reguły poniżej 4 omów miernik już nie pokazuje rzetelnie, a wyniki pomiaru są obarczone olbrzymim w tym wypadku błędem.
A już zupełnie nie rozumiem, kto i za co ma kogoś karać. Wiesz, taka drobna różnica między "pokaże", a "pokarze". Ale zabawna, nie?

ŚmigielT, a skalałeś się choć odrobiną samodzielnej pracy? Bo osobiście pisałem o cewkach nie raz i nie dwa. Na tym i sąsiednim forum. A ty gdzieś, coś wyczytałeś... Szkoda tylko, że temat ten jest omówiony na wszelkie możliwe strony i wszystko masz podane na tacy:
- typy i parametry cewek z fiata 126p znajdziesz (co pewnie zdziwi) na stronach poświęconych temu autu;
- o rodzajach, parametrach cewek i różnicach między nimi przeczytasz sam (straszne, nie?) wpisując sobie w google "zapłon bateryjny rodzaje/typy" lub "klasyczny zapłon bateryjny" lub jeszcze jakoś podobnie, wystarczy chwileczkę pomyśleć;
- wielkość płynącego w obwodzie prądu w zależności od oporu na jego drodze, wydzielaną moc możesz sobie sam policzyć, jeśli ukończyłeś szkołę podstawową, bo prawa Ohma właśnie w niej uczyli;
- nie możesz znaleźć wiadomości o wartości opornika, jaki występował w maluchu?!? proszę cię - nie kpij sobie! tak z ciekawości - co wpisałeś w googla?

PS. Na sąsiednim forum, jak ktoś zaczyna ZNÓW pytać o cewki, to dostaje rzetelny opieprz, bo wszystko jest już na ten temat napisane. Więc w czym ty masz problem?

Rychu - jakiej mocy ten rezystor? Bo w MLT 025 nie uwierzę Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Wto 0:53, 19 Sie 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 6:47, 19 Sie 2014    Temat postu:

Błażej :

A już zupełnie nie rozumiem, kto i za co ma kogoś karać. Wiesz, taka drobna różnica między "pokaże", a "pokarze". Ale zabawna, nie?

Wiem ze nie pokazuje idealnie tylko cos po przecinku ale taki pomiar mi styknie bo po odjeciu jest zblizony albo do 1,5 ohma ,3 ohma lub 0,7 ohma i spokojnie idzie dojsc do tego ile ma dana cewka:)).A wszytkie cewki opisane sa tutaj i to zadna nowosc bo setki razy to ktos wklejal.Smile))

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:06, 19 Sie 2014    Temat postu:

Jo tam, zawsze można kupić sobie odpowiednią książkę albo posiedzieć w bibliotece a nie pytać.
I zwykle szukałem mozolnie tego co ktoś by mi powiedział w jednym zdaniu, bez sensu, a tak już wiem albo wiem czego nie wiem.
Ale po to jest forum żeby ktoś kto posiadł już tą wiedzę wyjaśnił i nakierował - chyba.


A generalnie fajna strona o tych zapłonach, kiedyś czytałem, ale znajdź info o zapłonie punto. XX modeli z różnymi silnikami, nie przegryzałem się przez to bo mało jest fanów fiata punto i nie chcę do nich dołączań.
Ale na marginesie, szukałem parametrów cewek od punto, uśmiałem się do ktoś na forum punto czy tam fiata pisał że x razy wymienił sondę lambda, cewkę, kable, resetował komputer a auto źle chodziło nadal. Na końcu wymienił świece i pomogło
Very Happy Very Happy Mógł spytać.

A jeszcze miałem dopytać jak się dobiera kondensatory.
Mam założone, dobrane doświadczalnie 0.5 i 0.25 uF. Na samym 0.5 jak jest w maluchu iskrzył na przerywaczu.
Jest na to jakaś reguła???
Czy mam wziąć wolne i do biblioteki wojewódzkiej pojechać Smile



A jeszcze o tych pomiarach.
Jak kilkukrotnie wychodzi tan sam wynik to może być tylko błąd stały.
Zmierzę sobie wynik dla opornika 2 ohm (5% przy 20'C) i zobaczymy co wskaże. Wyjdzie ewentualny błąd stały.
Ale tani multimetr raczej dobrze wskazuje bo wartości cewki podawał w graniach fabrycznych. O ile multimetr ma nowe baterie i kable nie zniszczone. To tak może komuś się przyda.


Ostatnio zmieniony przez Śmigiel T dnia Wto 7:34, 19 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:19, 21 Sie 2014    Temat postu:

Śmigiel T napisał:

Ale po to jest forum żeby ktoś kto posiadł już tą wiedzę wyjaśnił i nakierował - chyba.


Wybacz, ale stwierdzenie "po to jest forum, żeby pomagać" zalatuje trollem. Wyjaśnij mi, czemu ktoś ma za ciebie odwalać robotę i podawać ci na tacy dostęp, do OGÓLNIE DOSTĘPNYCH materiałów i szeroko i dogłębnie opisanego zagadnienia?

Szukasz parametrów cewki z punto, ale nie będziesz się przecież przegryzać przez opisy xx modeli (tak na prawdę, to ile ich tam jest?). A wystarczy ściągnąć sobie książkę z serii "sam naprawiam", a w niej, w odpowiednim dziale na 99% znajdziesz to, czego szukasz. Znów się nie chce i niech ci ktoś napisze?

Jaki kondensator... Wiesz chociaż jaka jest jego rola w układzie zapłonowym? Powiedzmy, że interesują cię tylko dwa zadania. Wystarczy. Sprawa też opisana i to prostym językiem.

Nie dopowiedziałeś, co wpisałeś w google w czasie swoich poszukiwań.

Co do pomiarów. Dobrze, coś tam dostaniesz w wynikach. Ale nie oczekuj rzetelności i powtarzalności. Czasem wystarczy inne ułożenie przewodów pomiarowych lub przekręcenie wtyków w gniazdach lub przekręcenie pokrętłem funkcji, by wynik był inny. Takie pomiary dadzą jakiś ogólny pogląd, ale nic dokładnie nie sprawdzisz. A już zupełnie nie da się sprawdzić sprawności cewek, uzwojeń wirników i stojanów (chyba, że tylko tyle, czy przepalone na amen, czy nie)...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin