 |
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
okiec
Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Czw 21:18, 17 Sty 2019 Temat postu: probleem z elektryką |
|
|
Siema Panowie,
Mam problem z elektryką. k-750 jest z wózkiem, ma instalację 6V, wszystkie żarówki LED oprócz przedniej lampy.
Zamontowałem zapłon elektroniczny(1135.3734) i cewkę z 126P(dwusekcyjna). Motocykl pięknie pracuje, na wolnych i dużych obrotach, gdy nie ma włączonych innych odbiorników tj świateł.
Akumulator jest nowy. Napięcie na akumulratorze 6,4V, jak włącze światła spada do 6,1-6,2V (więc niewiele).
1.Jezeli moto chodzi na wolnych obrotach i włączę światła od razu gaśnie.
2. jeżeli moto chodzi na wyższych obrotach, na wł światłach wszystko jest ok, znowu zamknę manetę moto gaśnie. Ładowanie na wyższych obrotach 7,0V przy wł światłach.
Ogólnie rzecz biorąc napięcie waha się miedzy 6-7V. Poniżej 6V nie siada, a moto gaśnie na wolnych obrotach z wł światłami.
Miał ktoś z was taką sytuację, czy to jest normalne przy elektronicznym zapłonie?
Czy tez zapłon elektroniczny jest tak bardzo wrażliwy na spadki napięcia?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4085 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:15, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Przy instalacji 6 V trzeba dać grubsze przewody, wtedy są mniejsze spadki napięć. Masa musi być prowadzona przewodami, nadwozie ma za duże opory. Może być za mało prądu na cewkę. Kiedyś wracałem bez ładowania na konającym już akumulatorze. Naciśnięcie hamulca > światło stop powodowało gaśnięcie motocykla. Cewka była od Malca, zapłon tradycyjny. Z kitajskimi ledami również sprawa nie pewna. Gość do skutera gdzie było słabe ładowanie zamontował takie aby oszczędzić prądu. Jeździł jako dostawca i brakowało aby stale palić z rozrusznika. Pogorszyło się, znaczy normalnie akumulato ładował wieczorem i cały dzień normalnie palił, z ledami już koło południa palił wyłącznie z kopnika. Powrót do zwykłych żarówek poprawił sprawę. A uleczyła problem wymiana przedniej żarówki z 35/35 W na 25/25 W, przestał codziennie ładować.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 424 Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 5:46, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Czy przyczyna nie leży przypadkiem w tym, że cewka malca działa na 12V, a masz instalację 6V? |
|
Powrót do góry |
|
 |
okiec
Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pią 6:08, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Przy instalacji 6 V trzeba dać grubsze przewody, wtedy są mniejsze spadki napięć. Masa musi być prowadzona przewodami, nadwozie ma za duże opory. Może być za mało prądu na cewkę. Kiedyś wracałem bez ładowania na konającym już akumulatorze. Naciśnięcie hamulca > światło stop powodowało gaśnięcie motocykla. Cewka była od Malca, zapłon tradycyjny. Z kitajskimi ledami również sprawa nie pewna. Gość do skutera gdzie było słabe ładowanie zamontował takie aby oszczędzić prądu. Jeździł jako dostawca i brakowało aby stale palić z rozrusznika. Pogorszyło się, znaczy normalnie akumulato ładował wieczorem i cały dzień normalnie palił, z ledami już koło południa palił wyłącznie z kopnika. Powrót do zwykłych żarówek poprawił sprawę. A uleczyła problem wymiana przedniej żarówki z 35/35 W na 25/25 W, przestał codziennie ładować.
Wojtek |
Dzięki, Wojtek za obszerne wyjaśnienia. Główkowałem też w tym kierunku co mi tu opisałeś. Chodzi o te przewody, że mam zbyt małe przekroje.
Sprawdzę też te żarówki.
Mierzyłem spadki napięcia na akumulatorze, a rzeczywisty spadek nap. na zamym zapłonie może też być zupełnie inny. Dziś popołudniu będę się dalej bawił |
|
Powrót do góry |
|
 |
skrzydlaty
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 116 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 14:12, 21 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
hej!
napięcie w instalacji 6 V, przy sprawnej prądnicy powinno sie utrzymywać 7,50-7,70 nie zależnie czy na światłach, czy bez.
jesli tak nie jest zacząć od układu prądnica-regulator (kable, zaciski, szczotki, styki regulatora) regulator proponuję założyć RPt15 (do jawy).
Przy odłączonym akumulatorze, na światłach napięcie nie powinno przekraczać 8,1-8,2V.
najprostszy test sprawności elektryki, ładowania przy 6V: ustawiasz obroty na lekko-średnie i przy pracującym silniku odłączasz akumulator na chwilę.
silnik powinien pracować z prądnicy - jeśli nie , patrz, pkt. wyżej.
pzdr. |
|
Powrót do góry |
|
 |
okiec
Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Śro 19:19, 30 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
skrzydlaty napisał: | hej!
napięcie w instalacji 6 V, przy sprawnej prądnicy powinno sie utrzymywać 7,50-7,70 nie zależnie czy na światłach, czy bez.
jesli tak nie jest zacząć od układu prądnica-regulator (kable, zaciski, szczotki, styki regulatora) regulator proponuję założyć RPt15 (do jawy).
Przy odłączonym akumulatorze, na światłach napięcie nie powinno przekraczać 8,1-8,2V.
najprostszy test sprawności elektryki, ładowania przy 6V: ustawiasz obroty na lekko-średnie i przy pracującym silniku odłączasz akumulator na chwilę.
silnik powinien pracować z prądnicy - jeśli nie , patrz, pkt. wyżej.
pzdr. |
Dzięki za te informacje. Już sobie co prawda poradziłem, ale dzięki. Moto ładnie ładuje i wszystko działa jak należy.
pozdro |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|