Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prądnica Kaśki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 16:24, 04 Sie 2017    Temat postu: prądnica Kaśki

Witam. Mam kłopoty z ładowaniem. Komutator przeczyszczeny, nigdzie przebicia nie ma, a nie ładuje. podejrzewam, że to wina rozmagnesowanego nadbiegunnika. (nie wiem ile czasu nie była użyeana ) Nie chce też się kręcić po podłączeniu akumulatora "jak silnik". Czy jest jakiś sposób zeby sprawdezić jej namagnesowanie? I ewentualnie jak namagnesować? Proszę o szczegółową instrukcje, bo elektryk to ze mnie żaden. Pozdrawiam Wszystkich trzymających kochanke w garażu Beemiak Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:20, 04 Sie 2017    Temat postu:

Skoro nie pracuje jak silnik i nie bardzo się znasz, zanieś do elektryka. Niech zbada co uwalone.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:52, 04 Sie 2017    Temat postu:

Taki znalazłem w necie przepis:

"Prądnica samowzbudna jak sama nazwa głosi powinna się wzbudzać sama, ale z powodu zbyt długiego postoju magnetyzm szczątkowy może zaniknąć, to wtedy są dwa proste sposoby jej pobudzenia:

- Pierwszy to (dla prądnic zwłaszcza małych) uruchomić prądnicę i do stojana w miejscu gdzie są uzwojenia wzbudzenia przyłożyć magnes lub kilka magnesów o jak największej mocy - np. neodymowe lub duży głośnikowy.

- Drugi sposób polega na podłączeniu prądu stałego do obwodu wzbudzenia, ale nie może on być większy od prądu wzbudzenia tej prądnicy bo mógł by ją uszkodzić. UWAGA to podłączenie musi się odbywać przy odłączonej prądnicy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 11:17, 06 Sie 2017    Temat postu:

Dziękujuę "marcello" Będę probował tego drugiego spssobu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hrfn




Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: Nie 16:51, 06 Sie 2017    Temat postu: Sprawdzenie prądnicy

Tylko Sprawdz poprawność podłaczenia - z netu.
"jeśli masz instalację z "-" na masie to podłączasz "-" akumulatora na obudowę i wyjście uzwojenia wzbudzania "Ш", a "+" akumulatora ma wyjście prądnicy "Я". prądnica powinna kręcić się przede wszystkim równo, bez zacięć i szrpnięć"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 21:11, 06 Sie 2017    Temat postu:

Dzięki "Roman" Dziś nie miałem czasu tym się zająć, ale we wtorek - do roboty!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 15:20, 12 Sie 2017    Temat postu:

Witam Wszystkich! WYPRÓBOWAŁEM WSZYSTKICH DOSTĘPNYCH MI SPOSOBÓW.- BEZ POZYTYWNEGO REZULTATU. WIDOCZNIE JAKIŚ RUSKI DIABEŁ W NIEJ SIEDZI I BRONI SIĘ WSZYSTKIMI SPOSOBAMI. mYŚLĘ WIĘC O PRZERÓBCE NA 12 VOLT. BĘDĘ WDZIĘCZNY ZA WSZELKIE PORADY OD TYCH KTÓRZY JUŻ TO0 ZROBILI WZGLĘDNIE ZA NIE DUZE PIENIĄDZE I O ILE TO MOŻLIWE BEZ CIECIA BLOKU. POZDRAWIAM WSZYSTKICH CHOWAJĄCYCH KOCHANKĘ W GARAZU
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:56, 12 Sie 2017    Temat postu:

Tu masz filmik jak zrobić peremotkę Smile

FILM

A tu masz zestaw do takiej przekładki

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 13:03, 14 Sie 2017    Temat postu:

Dzięki marcello !!! To chyba najprostszy i najtańszy sposób przeróbki Czy7 Ty ją zrobiłeś? czy się sprawdziła? Czy twornika nie trzeba przewijać? W mojej obecnej prądnicy podobno jest rozmagnesowany magnes i dlatego nie ładuje, więc musiałbym go chyba też zmienić, gdzie je kupic lub jaki namagnesować? Jeszcze raz serdecznie dziękuję za wskazanie "drogi"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:35, 14 Sie 2017    Temat postu:

Jak każdy ruski patent nie jest wolny od wad, ale:
- wygląd zostaje oryginalny
- wirnik zostaje stary
- prądu mało, jak to z prądnicy, ale 12V nie daje takich dużych strat więc ogólnie trochę lepiej
- kabli nie trzeba ciągnąć jak pod hi-fi
- żarówy tańsze i trochę dłużej żyją
- samemu można to machnąć w godzinę - najtrudniej odkręcić śrubę stojana. Jak młotek nie pomaga trzeba sięgnąć po większy Smile - u mnie skończyło się odwierceniem i nową śrubą (tokarz mi dorobił bo ma niestandardowy łep).
- demontaż wirnika też trudny - bo ośka z masła a łożyska jak przyspawane. W 2 przypadkach na 3 ciąłem ale wirnik i tak były do wyrzucenia bo gwintu brak i klin wybity.
- przy okazji porządne czyszczenie i nowe łożyska (10×32×10 i 12×30×10 z głowy piszę więc sprawdź)
- nowy simmering

Nie mam tylko tego trybu ale pewnie kupię bo do miasta daje ładowanie już przy niższych rpm.

W ruskiej prądnicy nie ma magnesy tylko rdzeń z ruskiejłodzi podwodnej który łapie trochę magnetyzmu z oparów wódki kierowcy. Magnesuje się to jak wyżej opisano ale w praktyce nigdy nie musiałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin