Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica G414 Dostający się olej Do środka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:31, 07 Lip 2024    Temat postu: Prądnica G414 Dostający się olej Do środka

Witam Serdecznie Wszystkich 🖐️ Mam problem z prądnica gdyż dostaje się olej do wewnątrz. Dzieje się to tak gdy dostaje obciążenia na światłach podczas jazdy. Prądnica została rozebrana w części pierwsze. Uszczelniacz został wymieniony na Nowy corceco nie zakładałem kolejnego ryskiego szajstwa. Tryb prądnicy nie ma żadnych uszkodzeń rowka co powodowało by nieszczelność. Nie jest pęknięta sprawdzałem na wszystkie możliwe sposoby oczywiście wizualne. Gdzie taki problem gdzie może się dostawać olej do wirnika. Oring dostosowany z filtra oleju od 1.9tdi Idelanie pasuje i jest grubszy tu załączyłem wyciek ale ciągle mam problem dostającego się do wewnątrz prądnicy Czy ktoś ma jakieś sposoby może ktoś miał podobny problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 10:58, 07 Lip 2024    Temat postu:

Może ciec przez gwinty śrub ściskających prądnicę (wkręcić na silikon). Pomiędzy osią wirnika a zębatką (oring). Co najbardziej prawdopodobne ma bicie zębatka i puszcza warga uszczelniacza. Bicie 0,2 mm wystarczy aby ciekło, (przetoczyć zębatkę na wirniku). Ruskie simeringi wbrew pozorom są bardziej odporne na tą przypadłość.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:17, 07 Lip 2024    Temat postu:

Dziękuję tak właśnie zrobię. Dziękuję za podpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:35, 07 Lip 2024    Temat postu:

Oring jest blok i prądnica go dociska za zębatka prądnicy Uszczelniacz. W Moim przypadku Rosyjski uszczelniacz współczesny zakup po przebiegu bardzo krótkim Niestety poprostu się rozpuścił wyglądał jak Silikon zamoczony w benzynie. Muszę na początku sprawdzić bicie zębatki i śruby ściskające bo widać po nich że są poprostu mokre ale to też wpływ może mieć praca wirnika która rozprowadza go po całych ściankach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:59, 07 Lip 2024    Temat postu:

Oring idzie na wirnik pod zębatkę. Bywa że cieknie gdzieś przy klinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:14, 07 Lip 2024    Temat postu:

No to mam przyczynę bo go od samego początku nie było i tym się sugerowałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:31, 07 Lip 2024    Temat postu:

Tylko żebym mogli się dobrze zrozumieć. przednia obudowa wirnika ma simering po którym pracuje zebadka od wewnątrz obudowy zamontowane łożysko przed łożyskiem na 4 śruby jest Filc który pracuje po osi wirnika. Po zdjęciu samej zebadki na być nałożony Oring który będzie dolegał do łożyska ? Czy w miejsce tego filcu zamontowany Oring. Nawet zamontowałem kryte łożyska aby nie przepuszczały Oleju i niestety fakt jest go mniej ale się dostaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:30, 07 Lip 2024    Temat postu:

Jak jest pasowna zębatka do wirnika to nie ma. Jak to wszystko zmęczone to się daje pomiędzy zębatkę a łożysko na oś wirnika.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wasyl622




Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 62
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:24, 07 Lip 2024    Temat postu:

Aaa rozumiem już w czym rzecz. Muszę dokładnie ją umyć wirnika i zębatka bez klina wchodzi suwliwie będę musiał coś tutaj jeszcze pomyśleć dziękuję za podpowiedzi 💪
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4023
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:35, 07 Lip 2024    Temat postu:

Trochę słabo jak wchodzi suwliwie. Może różnie ustawiać się po dokręceniu, a bicie 0,2 mm wystarczy aby simering nie utrzymał. Można od środka pokryć zębatkę chromem technicznym. Przy wklejaniu nie wiadomo jak się ustawi. Alternator założyć i zapomnieć o temacie.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin