Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prądnica G414 65W a regulator RR31-3702-A

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 11:11, 26 Lis 2011    Temat postu: prądnica G414 65W a regulator RR31-3702-A

Witam, chcę zamontować w m72 (r. 56) właśnie taki zestaw - prądnicę G414 65W i regulator RR31-3702-A. Prądnica wróciła do mnie od elektryka z informacją, że jest sprawna regulator z odzysku nowy zakup mam nadzieje, że też sprawny ( nie grzebany ale czy sprawny się okaże się w praniu). W związku z powyższym proszę przede wszystkim o info czy dany zestaw jest kompatybilny ze sobą, jeśli nie to co trzeba zrobić żeby był. Proszę o podpowiedzi sugestie wszystko co mi pomoże uruchomić zestaw. Chciałbym, o ile to możliwe aby instalacja elektryczna była z (-) na masę. Wiem, że G414 w m 72 nie występowała ale chcę ją zamontować świadomie, nie interesują mnie natomiast przeróbki na prądnicę od malucha czy inne na 12volt.
pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 11:41, 26 Lis 2011    Temat postu:

O ile regulator jest sprawny to będzie działać. Tzn ciut lepiej niż dynamo w rowerze.
To w ogóle jest fajny pomysł żeby zamontować długą prądnice i ograniczyć jej możliwości regulatorem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 12:59, 26 Lis 2011    Temat postu:

Dlaczego niby regulator miałby ograniczać możliwości prądnicy nie bardzo rozumiem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 14:15, 26 Lis 2011    Temat postu:

A widzał Ty kiedy regler przy dynamie w rowerze? Laughing
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 23:34, 26 Lis 2011    Temat postu:

Szczerze podziwiam odpowiedzi w stylu wiem ale nie powiem albo nie bo nie choć bardziej zasadne było by stwierdzenie wiem, że nic nie wiem. Według mnie regulator musi utrzymać napięcie na zaciskach prądnicy na stałym poziomie odpowiednim do właściwej pracy odbiorników w pełnym zakresie obrotów silnika, włączyć prądnice przy odpowiednim napięciu do współpracy z akumulatorem i zabezpieczyć prądnicę przed przeciążeniem. Dlatego szczerze nie rozumiem toku rozumowania co niby negatywnie miałby ograniczyć regulator prądnicy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 7:59, 27 Lis 2011    Temat postu:

Marzenie i tylko marzenie. Ta prądnica jest za mało wydajna aby uzyskać dodatni bilans energetyczny. Ten zestaw prądnica + regler pomimo tego że sam w sobie prawidłowy to w po prostu niewystarczający. Prosta matematyka, albo jeździsz bez świateł (kaganków właściwie) albo stale na pełnym gazie. Temat wielokrotnie wałkowany.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k-750




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielowieś

PostWysłany: Nie 14:59, 27 Lis 2011    Temat postu:

mam takie pytanko gdzie zregenerować prądnice do ruska
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 17:11, 27 Lis 2011    Temat postu:

We własnym garażu, jeżeli oczywiście nie ma przebicia na którymś z uzwojeń.
Wymienić łożyska, simmeringi, oddać do przetoczenia komutator, wymienić szczotki, dotrzeć je jeśli potrzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 21:00, 27 Lis 2011    Temat postu:

No możesz i dalej . Odkręcasz lub roznitowujesz nabiegunniki wwalasz stare uzwojenie , liczysz zwoje mierząc przekrój na ,, kopytku,, nawijasz nowe cewki ,lakierujesz ,owijasz izolacją, raz jeszcze lakierujesz i montujesz cewki. Proste jak.... a jak masz możliwość kupienia nowych cewek to jest jeszcze prościej. Cewki powinny być nawijane równolegle ( zwoje ) i jak najciaśniej,nie chaotycznie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:08, 27 Lis 2011    Temat postu:

Nastepny wątek będzie jak samodzielnie w garażu odlać i obrobić tłoki oraz wytoczyć pierścienie Very Happy Bedzie to temat dla mnie, w prawdzie tłoki odlewałe nie do rusa ale to bez znaczenia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin