Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Czw 23:02, 28 Sie 2014 Temat postu: Prądnica czy alternator? |
|
|
Wiem, że było już na forum wałkowane, ale tym razem może na zasadzie porównania - co lepsze?
Ja jeżdżę M 72 z instalacją na oryginale 6V + na masie i 5Ah ako ŻELOWE schowane w ładnej pseudo-ebonitowej puszce:) Regulator mam oryginalny RR31A.
Jednak i tego małego akumulatorka nie doładowuje...
Co więc lepiej wybrać na poprawę prądów:
1) [link widoczny dla zalogowanych]
2) [link widoczny dla zalogowanych]
3) [link widoczny dla zalogowanych]
Motor mam dla siebie, nie "na handel", choć daleko się nim nie wypuszczam - raczej "wokół komina w zakresie do 50km, ale wolę mieć wszystko sprawne.
Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Czw 23:03, 28 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Stołek
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 23:42, 28 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Hej
Ja mam prądnicę 45W
zapłon elektroniczny ukraiński i regiel czeski elektroniczny.
Na głównych drogach używam świateł mijania, a na bocznych postojowych, bez świateł wcale.
Mam automatyczną ładowarkę 6/12v.
Po jezdzie (ok 100km) nie ładuje wcale, bo akku full.
2 Tygodnie postoju, nie robi wrażenia na akumulatorze.
Regulator z cyklo nie sprawdził się wcale. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Pią 0:14, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A jakiej pojemności masz akumulator, bo emka powinna mieć 7Ah wg katalogu części, dlatego wziąłem mniejszy -5Ah, żeby prądnica nie miała problemu go doładować - ale widać to nie starcza. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Pią 8:12, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Odpowiem moze przewrotnie....
12v nie ma w ogóle porównania do 6v , w ogóle inne swiatła, Ja mam u Siebie akurat dniepra , wiec alternator 12v , i włozony mam wkład lampy od Zuka na zarówke H4 , wiec chyba wiesz jakie to daje swiatło....6v to przy tym kaganek....
Teraz druga kwestia: Alternator nie ma w ogóle porównania do pradnicy , zakładasz raz i nie wracasz do tematu , a w pradnicy jednak co jakisz czas masz temat komutatora , szczotek , ładowania tylko na wysokich obrotach...itp itd....
Czyli mamy dwie wersje:dynamo jacka i i alternator od Bandita....
Nie mam opini co do dynama Jacka , niewiem jaka jest tego cena , ale jesli by było wszytko ok to bym wybrał , zawsze to wyglada jak orginał....zreszta widziałem cos takiego u chłopaków ze szczecina na przełomie lat 80/90...kosztowalo to wtedy 65DM....
Jest jeszcze jedna wersja za która paru ludzi mnie na tym forum zabije:
Alternator od dniepra do dolniaka...to jest rozwiazanie dla tych którzy maja spaskudzone kartery pod pradnice od malucha.... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 9:45, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Alternator od Dniepra w dolniaku trudno uszczelnić i dalej słaby. Przerabianie na 9-cio diodowy zdobywanie reglera do tego ..., nieustanna walka z rusą materią. Jak zakładać to od Japoni.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Pią 11:01, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
regler od poloneza...to chyba jeszcze nie problem....ale to jest rozwiazanie chyba tylko i jedynie w przypadku juz spaskudzonego karteru pod pradnice malucha...
Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Pią 11:02, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:13, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Mam od alternator Urala w dolniaku(przerobiony 9-o diodowy). Trochę roboty z tym było. Gdybym robił teraz poszedłbym w japoński. Ale że to było pewnie ponad 10 lat temu to takiego wyboru nie było. Prądu starcza, , ładowanie, światła super. Jeśli sie ma jeździć dużo to 12V obowiązkowa.
Dodatkowym wytłumaczeniem jest to, ze w ostatnich dolnych silnikach fabryka w Kijowie instalowała te alternatory, a w ramach usługi przerabiali dla klientów indywidualnych. Tak, ze nie oddala to jakoś bardzo od oryginału- no oddala ale nie aż tak jak przeszczep z japonki
Ale, ale, zapomniałbym, a wypadałoby w gwoli uczciwości napomknąć, ze altek był kupiony NOWY i regenerowany na przestrzeni kilku tysięcy km 3 ( słowie TRZY ) razy, zanim zaczął pracować tak jak powinien. ( ostatnia naprawa u Błażeja )
W poprzednim rusku ( K750W)miałem prądnice od malca ( 126p) i dupy nie urywało ale robiło. W sensie, że wystarczało, bez fajerwerków.
Z szóstką (6V) zawsze były jakieś przeboje. Albo coś sie pierdoliło, albo trzeba było doładowywać, a to znów ludzie mi zwracali uwagę żebym włączył drogowe . Z tym, ze teraz pewnie sa inne żarówki, diody , elektroniczne zapłony i regulatory to może można coś jeszcze powalczyć.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 20:24, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pią 20:42, 29 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja się wypowiem w ten sposób, mam prądnicę od malucha w emce, zrobiłem tylko 1700km na niej i padł mi regulator (pewnie przez myjkę ciśnieniową) aku 22Ah i nie miałem problemu z tym. Ale po tym jak padł mi regulator zamówiłem sobie alternator dostosowany do dolniaka tak jak ten za 700zł tylko za 350-400zł. Przerobię na alternator by mieć problem ładowania z głowy. W 6V to się wogóle nie pchałem, wolę jeździć. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Sob 0:10, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A jak komuś na kasie zależy to da się z cenę zakupu plus 5dych za roboty tokarza tico samemu upchać do dolniaka ( i to bez jakiej nieodwracalnej ingerencji) a estetyka to kwestia własnej sumienności... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Rychu
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Sob 13:52, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja w zeszłym roku założyłem do k750 alternator 12v japoński,zakupiony w Łodzi na bazarze od koleżki który je dostosowuje do rusków.Moim zdaniem to był najlepszy zakup jaki zrobiłem.wyjazd na wczasy w nocy z racji,że światła w końcu świecą jak w cywilizowanym pojezdzie;)zamiast cały dzień w korkach i upale.koszt 700zł,ale było warto polecam. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 11:30, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
JA zamiatam na prądnicy 126p od wielu tysiecy ale nie jest to rzecz bezawaryjna bo jak nie jest wirnik wzmocniony to wyrywa kable czasami z lamelek komutatora.Ogolnie alternator mega dobra rzecz ale jak jest naped rozwiazany tak jak w bandicie )) czyli zebatka na sprzegle elastycznym i tak samo sobie to wlasnie zrobie bo wirnik i lozyska wtedy mniej beda cierpialy.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 6:47, 02 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12:59, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Łożyska cierpią bo są krzywe koła zębate. Jak się uda zdobyć/wykonać proste to sprzęgło elastyczne nie jest konieczne. Ja go wyrzuciłem, przedłużyłem wałek i podparłem dodatkowym łożyskiem. W prawdzie z powodu niechęci do rzeźbienia bloku, niem niej jednak dodatkowe łożysko oszczędza te w samym alternatorze.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:51, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dynamo Jacka tpo najlepsza alternatywa do motocykla do jazdy bo zapominasz o pradach ( 3 fazowy altek daje wystarczajaco nawet na wolnych ) i wyglada jak oryginal.
Jedyny minus - cena. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 957 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Wto 6:09, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Dodatkowym wytłumaczeniem jest to, ze w ostatnich dolnych silnikach fabryka w Kijowie instalowała te alternatory, a w ramach usługi przerabiali dla klientów indywidualnych. |
Masz jakieś foty? ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 7:27, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
brzytwa napisał: | Prince napisał: | Dodatkowym wytłumaczeniem jest to, ze w ostatnich dolnych silnikach fabryka w Kijowie instalowała te alternatory, a w ramach usługi przerabiali dla klientów indywidualnych. |
Masz jakieś foty? ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
No co Ty. Sprzed 15 lat jedyne zdjęcia jakie miałem to te na które załapałem sie klasowe w szkole . Ale jest jeszcze szansa, ze Witek Kokot( soviet-moto) ma taki blok. Jeden z tych silników miał przez jakiś czas w swoim motocyklu. Później zatarł i wyjął. Jeśli nikt nie kupił to jest. Było to wykonane dokładnie tak jak podaje fabryczna instrukcja. Początkowo moją przejściówkę wykonywałem według wzoru ściągniętego z wtedy jeszcze nowego silnika, zanim go wsadził w motocykl. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|