Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rider41
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Sob 14:52, 01 Cze 2013 Temat postu: Prądnica 6V daje duuuuże napięcie |
|
|
Czołem!
Problem dotyczy G 414. Została rozebrana, wymienione łożyska, szczotki i uszczelniacze. Podłączona jako silnik pod aku 6V pracuje płynnie i cicho. Do współpracy z nią założyłem regulator APE od Jawy i na początku było OK. Przy ostatnim odpale pali się kontrolka. Zdjąłem przewody z prądnicy i podłączyłem miernik (czerwony da "ja", czarny do "sz" oraz "sz" do masy prądnicy):
niskie obroty - nieco ponad 5V
średnie - 10-12V
wysokie - do 35V
Skąd tu się wzięły takie wartości?? Czy coś źle pomierzyłem ?
Prądnik wygląda na sprawny, wszystkie przewody wewnątrz na swoim miejscu. Po ponownym podłączeniu regulatora lampka ładowania prawie gaśnie. Proszę o pomysły. |
|
Powrót do góry |
|
 |
świdro
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 173 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:02, 01 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
nie wiem jakie powinny byc pomiary przy "nowej" pradnicy ale z praw elektromagnetyki wynika iż: im szybsze zmiany pola magnetycznego tym wyższe napięcie indukowane, wiec to że wzrasta to normalne ale czy do tych wartości... niech sie wypowiedzą ci co bardziej ogarniali |
|
Powrót do góry |
|
 |
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Nie 18:45, 02 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Jak podlaczyles miernik bezpośrednio pod pradnice to co się dziwisz? Myslisz ze po co jest regulator napięcia jeśli nie do regulacji napięcia??
Co do niegasnącej kontrolki-takie objawy może dawac nierówny (owalny) komutator, jak i "nadpalony" wirnik |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 19:19, 02 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To normalne, że daje takie duże napięcie. Właśnie od tego jest regulator napięcia który działa na zasadzie włączenia oporu w uzwojenie wzbudzenia. Zmniejsza się napięcie w uzwojeniu wzbudzenia i przez to maleje napięcie na wyjściu prądnicy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
rider41
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Nie 19:45, 02 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Spodziewałem się napięcia wyższego niż akumulatora, ale nie do tego stopnia. Słaby jestem z elektryki, ale wydaje mi się, że 30V to znacznie za dużo do współpracy z regulatorem 6V. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:38, 02 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
30V bez obciążenia to nic nadzwyczajnego. Po to jest regulator napięcia.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stołek
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 22:05, 02 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ja na tej samej prądnicy miałem podobnie.
Regiel mechaniczny rr302- ogień na stykach.
Regulatory do jawy (ten duży czarny polski) zjarany.
Czeski mrv7v-n taki dym, że motora nie było widać.
Znalazłem oryginalną 45w prądnicę z tabliczką+ regiel mrv7-n i jest super. |
|
Powrót do góry |
|
 |
rider41
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Wto 15:10, 11 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Melduję, że ładowanie się naprawiło prawie samo. W tej chwili mierzone na aku wychodzi w granicach ok. 6.5-7.5 V. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Śro 6:21, 12 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Było dobrze, wystarczyło zmierzyc na poczatku też na aku. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|