Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrF
Dołączył: 30 Lip 2017 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:41, 31 Lip 2017 Temat postu: Pozycja silnika solo, a z koszem. |
|
|
Witam Wszystkich serdecznie. Odszykowałem właśnie urala M67-36 z koszem i rozważam opcję kupienia kolejnego, w wersji solo. I tu może nieco nieprofesjonalne pytanie. Zauważyłem, że w moim egzemplarzu silnik jest mocno przesunięty w prawo, w stronę kosza. Czy wersja solo ma identyczną pozycję silnika, czy solówki mają silnik bardziej centralnie? Wiem, że wielu z Was pytanie wyda się mocno zabawne ale na rynku solówki są rzadkością, a nie jestem pewien, czy solo wykonane z wersji koszowej będzie ok. Z góry dziękuję za każdą opinię. Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 9:06, 01 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Zarówno z koszem, jak i solo silnik ma być po środku.
Wychodzi na to, że masz źle włożone tulejki/podkładki dystansowe.
Dobrze ustawiony silnik powoduje że przeniesienie napędu, ma lżej i starcza na dłużej. |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrF
Dołączył: 30 Lip 2017 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:49, 01 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Wiesz, co silnik równolegle do osi, tulejki tak jak piszą dobrane aby napęd szedł prosto. Ale mimo wszystko prawy cylinder wystaje bardziej niż lewy. W sumie mógłbym zamienić tulejki i przesunąć go bardziej w lewo ale wtedy wał nie byłby centralnie w otworze w wahaczu. Myślisz, że tak powinno być? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:13, 01 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Istotne jest aby wyjście z skrzyni było w jednej linij z dyfrem. O wahacz ma nie ocierać, nie musi być idealnie centrycznie. Jak się pakowało grube koło, to się blok silnika piłowało aby to jakoś działało.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 7:27, 02 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Tulejki służą nie do ustawienia silnika w osi motocykla, to w tej konstrukcji jest nie istotne. Tulejki mają za zadanie ustawić wałek wychodzący ze skrzni równo z osią kardana. Im mniej przekoszone tym dłużej wytrzymuje gumowe sprzęgiełko co jest znakiem że całość też mniej cierpi. |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrF
Dołączył: 30 Lip 2017 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:11, 02 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Super. Fajna dyskusja. Dziękuję za Wasze opinie. Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Cyrograf, napisałeś grube koło. Miałeś na myśli szerszą 19stkę? Jak szeroka wchodzi? Ja kupiłem opony po żużlu i strasznie biją. Mam wrażenie, że drutówki są porozciągane i nie siadają równo na obręczy. Nie wiem, czy coś da się z tym zrobić. Macie jakieś doświadczenia z jazdą na używanych oponach do żużlu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 6:14, 03 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Żużlowe opony są do jazdy po torze i niczego więcej. Czym prędzej to wyrzuć. Zwykle da się założyć 4.00 jednak zdecydowanie wygodniej stosować 3,75. Grube koło robiło się z felgi od Syreny, Garba lub obecnie Smarta, 15".
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|