Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:58, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Do znalezienia jest opis wraz ze zdjęciami dorobienia filtra oleju bez wymiany obudowy. Trzeba tylko trochę pospawać i przerobić kanały w silniku.
Trzeba się pobujać trochę po sieci np z hasłami
- доработка маслофильтра на днепр
- улучшение маслoсистему на Днепре
- автомобильный масляный фильтр на Днепре i podobnymi.
Poczytać, pooglądać zdjęcia i poczytać, pooglądać filmiki i znaleźć odnośniki do stron...
I tak na szybko:
https://www.youtube.com/watch?v=jsHn-fJ3xGw
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dalej już szukajcie sami, a co
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 22:18, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
balu napisał: | We wszystkich r75 i ks750 chłopaki stosują takie filtry i jeżdżą bezawaryjnie. Od nich właśnie wziął się patent tego filtra. Wiadomo lepiej jak filtr jest za pompą dla tego mówię że trzeba też manometr bo jak ciśnienie spada to znak że filtr się zapycha. . |
R75 to chyba ma wał na rolkach? Bo KS750 to już różnie, ale i tak nie jest taki sam system, jak w Dnieprze. W mądrych książkach o konstruowaniu silników piszą, żeby na ssaniu dawać siatkę max 200 oczek/cm2, bo inaczej sprawność pompy znacząco spada, a właściwy filtr dać na tłoczeniu.
Jak się kończy nawet chwilowy zanik ciśnienia oleju to chyba każdy wie. Mi na przykład urwał się korbowód. W twoim rozwiązaniu, jak sobie będziesz pomykał 1000km od domu i zaświeci się kontrolka, to na poboczu będziesz ściągał miskę, żeby wymienić filtr? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:36, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
brzytwa napisał: | W twoim rozwiązaniu, jak sobie będziesz pomykał 1000km od domu i zaświeci się kontrolka, to na poboczu będziesz ściągał miskę, żeby wymienić filtr? | A co? Źle? zrobi sobie przy okazji i panewki |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Śro 22:38, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Kaz miał to jako pierwszy i pierwszy filtr zmieniał po 7 tysiącach jak przeglądał silnik. Chłopaki mają też samoróbki na zewnętrzny i śmigają. Na smarcie znam osoby co rocznie 10 tysi zrobili. A panewki jak nowe. Tak bmw ma na rolkach ale olej nie tylko rolki smaruje. Nie chce się klucić ani nic udowadniać. Podałem sprawdzony sposób na czysty olej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Czw 0:41, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam też na wejściu w dolniaku, max duży, ale smarowanie tu jest jak w 75tkach czy cymbałach bez różnicy, czy panewki, czy rolki przy tej metodzie. Dniepr ma panewki smarowane pod ciśnieniem co chyba każdy wie, lecz argument bala o praktyce zastosowania tego rozwiązania mnie bardziej przekonuje (tym bardziej że ludzie montują sobie manometry za pompą).
A odnośnie sprawności pompy to filtr jest chyba takim "rezystorem" w układzie. Czy przed czy za będzie obniżał o jakiś % wydajność tak czy siak,czy się mylę?
btw1: ta korba to Ci Brzytwa walnęła dlatego że miałeś filtr i przerwało smarowanie czy inny feler, bo ja kiedyś jechałem wieczorem rowerem, spadł mi łańcuch i nie miałem świateł włączonych, a tak to kto wie...
btw2: kiedyś zanurzałem filtr do naczynia z lubro aby zobaczyć jak szybko się napełnia to robił to natychmiastowo.
btw3: w książkach (nie wiem czy mądrych) o podkręcaniu silników już dawno pisali o tym aby regulować zawory na gorącym silniku, a niektórzy dalej pytają dlaczego...
Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Czw 0:42, 11 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 9:59, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Nie miałem filtra, korbowód się przegrzał na stopie wskutek braku albo też spadku ciśnienia oleju i zwyczajnie stopa uległa rozerwaniu. Każdy robi, jak chce, ja na przykład nie mam czasu na grzebanie w misce, wolę zrobić raz i porządnie. |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 10:08, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Za 1600 zł. I tak wiele rzeczy trzeba poprawić. |
|
Powrót do góry |
|
|
brader 8888
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice tomaszowa lub.
|
Wysłany: Czw 19:52, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba zrobię tak jak pisze "balu" bo to najtańszy sposób tylko nie da się tego zamontować w normalnej misce bo ja śmigam sobie dużo po terenie a na ta głęboką aluminiowa wystającą z poza ramy miskę to trzeba już raczej uważać? |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 20:51, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Trochę już wystaje. Właśnie do tego trzeba głeboką miskę dnieprową. |
|
Powrót do góry |
|
|
brader 8888
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice tomaszowa lub.
|
Wysłany: Sob 17:05, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
taki manometr będzie dobry tylko do 6 bar do mojego silnika?
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:44, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Za duza skala, przeciez cisnienie w twoim ukladzie na pewno nie przekroczy 100 psi nawet na zimno. |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Sob 20:57, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mam taki do 10 albo do 6 mar idealny do dniepraśrednica 50mm |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 9:12, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
A gdzie będzie zamontowany? Jak to ma niby wyglądać? Bo kiedyś kupowało się elektryczny czujnik od Stara 660 razem z zegarem, który montowało się w panelu razem z prędkościomierzem i lampkami kontrolnymi - nie trzeba było schylać się między kosz a silnik, żeby sprawdzić ciśnienie. No chyba, że będzie to zamontowane na wężyku ciśnieniowym |
|
Powrót do góry |
|
|
brader 8888
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice tomaszowa lub.
|
Wysłany: Nie 10:04, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie będzie zamontowany właśnie przy silniku. Od czasu do czasu można sie schylić i zerknąć na niego, nie chce nic czepiać przy kierownicy bo moim zdaniem to będzie nie estetycznie wyglądać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:54, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zawsze można zestaw lusterek zmontować, taki peryskop
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|