Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poprawa skuteczności hamulców

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon 20:25, 17 Sie 2015    Temat postu: Poprawa skuteczności hamulców

Czy jest jakiś sposób na poprawienie sprawności hamulców w rusku (bez przerabiania na hydraulikę)? Do tej pory słabe heble mi nie przeszkadzały, ale dziś byłem trochę w strachu. Motor świeżo po odbudowie, wszystkie elementy ruchome hamulców były rozebrane, oczyszczone i nasmarowane. linki działają swobodnie, bębny przed złożeniem przetarłem papierem ściernym, szczęki również, okładziny nawet grube, daleko jeszcze do nitów które je trzymają. Nie mam pomysłu co z tym zrobić, tylne koło ciężko zablokować stając całym ciężarem na stopce hamulca, nawet na szutrze. Może profilaktycznie wymienić szczęki na nowe, bo stare (ruskie) straciły właściwości?
Szwagier opowiadał mi o starym sposobie jaki praktykował na Jawie 350 za młodości i podobno działało, a mianowicie - "szczęki trzeba wysmarować towotem. Przez pierwszy tydzień, może 2 albo dłużej hamulców nie będzie w ogóle, ale potem to Jawa stawała w miejscu" Trochę boję się takich eksperymentów - może ktoś to potwierdzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 6:22, 18 Sie 2015    Temat postu:

Sprawdziłeś przyleganie szczęk do bębnów w trakcie pracy dźwigni hamulca?

Półbebnowa emka rzeczywiście nie hamuje. Ale wszelkie inne nie sprawiają już takich problemów. Zblokowanie tyłu jest osiągalne we wszystkich późniejszych modelach.
Sposobów jest klika. Wymiana okładzin szczek na cywilizowane, toczenie powierzchni roboczych bębna na zaplecionym kole, wymiana tarczy na duplex z przodu, cyrkiel do ustawiania ( Hius sobie fajny zrobił) itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto 6:57, 18 Sie 2015    Temat postu:

Prince napisał:

Sposobów jest klika. Wymiana okładzin szczek na cywilizowane


Czy możesz coś polecić? Czy te allegrowe do czegoś się nadają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 8:35, 18 Sie 2015    Temat postu:

Toczysz pierscien taki jak bęben i po nalozeniu na szczeki widzisz jak masz je ustawic ,podpilować zeby dolegaly cala powierzchnią.
Albo obcinasz stary bęben i juz masz pierscieńSmile)).
Wrzucasz dekiel ze szczekami na tokarke i zataczasz centrujac na otworze.Do dniepra masz na allegro brazowe nitowane szczeki ze stalowymi okuciami na rozpieraku a do emki czy urala stosowalem kiedys okladziny z mercedesa chyba 204 ale juz nie pamietam.
Powrót do góry
dz@hym




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wieś w zamojskim..

PostWysłany: Śro 11:23, 19 Sie 2015    Temat postu:

Lub wyślij stare szczęki np. do Maklandu tel. 603915314 - około 15-20zł sztuka za oklejenie nowymi porządnymi okładzinami. Później jak koledzy piszą podtoczyć na szczękotrzymaczu na wymiar bębna
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 14:10, 19 Sie 2015    Temat postu:

No jeszcze jedno rozpierak który o dziwo nie jest nigdy równy i nie równo bierze rozpiera np. jedną szczękę do bólu a drugą niezbyt dociska i to jest głównie przyczyną złego hamowania,choć nie tylko.
Zrobiłem sobie coś na kształt cyrkla dopasowałem szczęki idealnie na całym obwodzie jednak jak zamieniłem szczęki miejscami to dupa blada nie działało
i jak się okazało wina rozpieraka .
Jeszcze jedno szczęki z alegro są trochę krótkie jakby się dobrze przyjrzeć
itd.itd
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 20:31, 19 Sie 2015    Temat postu:

Hiusa urala widzialem w akcji przy hamowaniu na asfalcie i o dziwo guma stanela z piskiem na przodzie:)))) hehehhe .Takiego wyglaskanego urala nie widzialem na oczy bo nawet dyfer wyniklowany:)))))
Powrót do góry
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 15:59, 20 Sie 2015    Temat postu:

Jak się nie ma co się chce to się lubi co się ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 22:54, 22 Sie 2015    Temat postu:

Nie demonizujmy spowalniaczy w emie.
Ja kupowałem bez szczęk- kupiłem z oldtimergarage- może i drogo.
Z wozem hamulec tylni zablokować nie ma problemu.
Solówką próbowałem na asfalcie delikatnie zaprószonym piaskiem przedni hebel i prawie glebłem.
Największym problemem w rusach jest masa.
Hamulce mogą stać w miejscu, a i tak pojedziemy.
Osobną kwestią w emie na półbębnach są jakiekolwiek luzy w zawieszeniu- podczas hamowania próbuje skręcić widelec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin