Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mistrzoo
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
|
Wysłany: Pon 7:44, 06 Cze 2011 Temat postu: Pomocy - urwany zawór!!! |
|
|
BArdzo prosze kolegów o pomoc.
Jestem nowym użytkownikiem forum i świeżo upieczonym posiadaczem Dnieptra MT-11
wczoraj miałem następującą usterkę.
Podczas jazdy na 3 biegu urwał mi się zawór wydechowy a właściwie wypiął i uderzałw niego tłok w którym zrobiła się dziura z tego co widziałem przez gniazdo świecy.
I tu moja prośba napiszcie mi co mam kupic by to konkretnie naprawić myśle tu o tym skąd i jaki kupić tłok, zawory jakie prowadnice i pierścienie .
I tu najważniejsze pytanie czy moge naprawić tylko tą stronę która się zepsuła czy musze zrobić obie strony.
ten cylinder ktroy sie zepsuł dawał jak teraz się domyślam oznaki dziwnej pracy ale ja jako laik w posiadaniu rosyjskiego sprzętu zgoniłem to na pusty wydech i stwierdziłem ze skoro troche inaczej go słychać niz prawy cylinder to napewno tego wina.
Prosze o konkretna pomoc i pozdrawiam serdecznie |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 8:12, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zdejmij głowicę z wypiętym zaworem, sprawdź kompresję na sprawnym cylindrze i będziesz mniej więcej wiedział czy potrzebna jest generalka. Jeśli masz zdrową kompresję to kup Almotowskie tłoki i pierścienie od Biusa/Almotu składaj do kupy. W zasadzie nie powinno się zakładać nowych pierścieni na wytartą tuleję bez wcześniejszego honowania jej ale możesz spróbować.
Druga sprawa to dlaczego wyskoczyły zabezpieczenia z talerzyka? Co jeśli partacz to składał i jest więcej niespodzianek wewnątrz? Ja bym to rozbierał w drobny mak i składał po swojemu bez zastanowienia!
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pon 8:19, 06 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mistrzoo
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
|
Wysłany: Pon 8:26, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybka odp. moim zdaniem wypiął sie bo miał luz troszku grał zaworek ale jak juz wczesniej pisałem nie wydawało mi sie to tragiczne. a może upie nowy cylinder sa takie zestawu z tłokiem i pierscieniami na allegro.
Ostatnio zmieniony przez mistrzoo dnia Pon 8:29, 06 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
świdro
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 173 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:41, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
mistrzoo napisał: | Dzięki za szybka odp. moim zdaniem wypiął sie bo miał luz troszku grał zaworek ale jak juz wczesniej pisałem nie wydawało mi sie to tragiczne. a może upie nowy cylinder sa takie zestawu z tłokiem i pierscieniami na allegro. |
to kup lepiej komplet bo jak muwia starozytni indianie: z gówna bata nia ukrecisz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:59, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Co robią?
mistrzoo- jako że napisałeś iż jesteś świeżo upieczonym posiadaczem dniepra ( to znaczy instalacja sie zapaliła? )to zasugeruje ci przeglądniecie wszystkiego w swoim Dnieprze. Długo by opowiadać. Dniepr to najmniej szczęśliwy pomysł jeśli chodzi o rosyjskiego boksera. Chyba, ze lubisz rzeźbić w mechanice( chyba nie bardzo? ) To maszyny najbardziej zaawansowane technicznie i wykonane z najgorszych materiałów na już do końca rozjechanych maszynach. Dlatego rozbierz, przemyj, wymień co sie da na im starszej produkcji tym lepiej a jeszcze lepiej na innej niż Kijowska. |
|
Powrót do góry |
|
|
świdro
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 173 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:54, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: |
Co robią?
|
oj tam ojtam oczywiscie że mÓwią... sie czepiasz sie jak zwykle |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:55, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Można zamontować nowego tłoka na starych lub nowych pierścieniach o ile cylinder nie ucierpiał. Głowica i tak cała do roboty. To jest minimum i tego bym się trzymał bo szkoda sezonu. Kapitalke bym zostawił na zime.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
mistrzoo
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
|
Wysłany: Pon 23:02, 06 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
cyrograf twoj aodp. najbardziej mi sie podoba ale zobacze co w środku i dopiero zdecyduje
ale jesli okaże sie ze do wymiany cylinder to czy takie zestawy almotowskie z allegro za 470 zł 2 szt to juz mjaja te prowadnice zaworów zrobione czy nie???
kasa to nie wszytsko (najwyżej żona mnie zaje....) gorzej ze znalezieniem ludzia który by to szybko naprawił.
po za tym co pisaliście o głowicy coi mam w niej naprawić |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 7:55, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
mistrzoo napisał: | czy takie zestawy almotowskie z allegro za 470 zł 2 szt to juz mjaja te prowadnice zaworów zrobione czy nie???
|
To jaki Ty masz silnik..? |
|
Powrót do góry |
|
|
mistrzoo
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
|
Wysłany: Wto 21:17, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No to juz wiem.
grzybek zaworu wbił się w tłok, efektem dziura w tłoku uszkodzone gniazdo wydechowego zaworu cylinder cały ale i tak wymienię. Korbowód prosty i na panewkach luzu brak.
głowice to się naprawi czy kupić drugą i jesli tak to gzie kupic.
_________________ |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:48, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zwykle wyrocznią w sprawie wymieniać czy naprawiać jest cena. Skoro cylinder nie uszkodzony to na diabła go wymieniać?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
mistrzoo
Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PIOTRKÓW TRYBUNALSKI
|
Wysłany: Pią 22:23, 17 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
i po sprawie kupiony cały silnik i przełozona do mojego cała lewa strona i wszystko smiga.
dzieki za pomoc i pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|