Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pomoc i sugestie w remoncie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yogurt




Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:22, 14 Lip 2010    Temat postu: pomoc i sugestie w remoncie

Dorabiam tę śrubę/tuleję zaznaczoną na niebiesko z jakiego materiału jest wykonana.
Jak również ta tulejka zaznaczona na żółto. Człowiek z Kraju Rad zaczopował to jakimś cholerstwem że nawet nie mogłem tego rozwiercić , dopiero praska dała radę. Teraz się zastanawiam czy tę żółtą wykonać z mosiądzu(ale boję się że się odkształci podczas skręcania),a tę niebieską ze stali. Teraz powiedzcie czy dobrze kombinuję ,czy ma być wprost odwrotnie co do wykorzystania materiałów na te tuleje
[img][link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 6:07, 14 Lip 2010    Temat postu:

Myślę ,że dobrze kombinujesz, żółta z brązu B-101 ,niebieska ze stali . Brąz panewkowy B-101 nie dokształci się mimo tego podtoczenia a stalowa ,powinna się tam odkształcić a swoim odkształceniem ,wejść w to podtoczenie z tulei z brązu. O ile dobrze przeczytałem ten rysunek złożeniowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:56, 14 Lip 2010    Temat postu:

Rozbierałem dwie emy i w obu te elementy były stalowe.
Jeżeli masz możliwość zrobienia więcej chętnie kupił bym taką śrubkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 8:22, 14 Lip 2010    Temat postu:

W orginale tam pracuje stal na stal i jest smarowniczka. Ta wkręcana tuleja jest stosunkowo twarda, właśnie po to aby się nie odkształciła przy skręcaniu srubą mocującą siedzenie. Ja to dorabiałem z gotowej śruby (twardość 5,6), obcinając odpowiedni kawałek gwintu i wiercąc na tokarce tylko otwór wewnętrzny. Pytanie tylko w jakim stanie masz gwint w ramie, skoro coś tam było wbite.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yogurt




Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:03, 15 Lip 2010    Temat postu:

Wg. rysunku jest to śruba włożona w tę tuleję ramy, dokręcona nakrętką M18x1 .Chyba tak myślę.Jak bym robił to mogę agrupa dla ciebie też zrobić.Fakt jest tam smarowniczka, skoro oryginalnie jest stal na stal no to tak zrobię
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:37, 15 Lip 2010    Temat postu:

W M-72 w przednim siedzeniu jest to wkręcana tuleja z gwintem zewnętrznym 14x1,5 i otworem 8,5mm długości 50mm. W tylnim siedzeniu jest tuleja w gumie. O jakim motorze i jakim siedzeniu rozmawiamy? Może od takiego wyjaśnienia zacznijmy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saakaszwili




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piasethusets

PostWysłany: Pią 8:49, 16 Lip 2010    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
W M-72 w przednim siedzeniu jest to wkręcana tuleja z gwintem zewnętrznym 14x1,5 i otworem 8,5mm długości 50mm. W tylnim siedzeniu jest tuleja w gumie. O jakim motorze i jakim siedzeniu rozmawiamy? Może od takiego wyjaśnienia zacznijmy.
Wojtek


Wot a u mnie dokładnie odwrotnie z przodu guma a z tyłu tuleja Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:37, 16 Lip 2010    Temat postu:

A u mnie w imzetowskiej modernizowanej w obu stelażach wkrętka stalowa Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yogurt




Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 3:54, 17 Lip 2010    Temat postu:

Mówimy o przednim siedzeniu w M 72 z 56 roku. U mnie była wbita stalowa tuleja.Ale na rysunku jest to z metalu. Miałem z przodu i z tyłu podobnie rozwalone.
Tuleja ta ma 18x1plus nakrętka, gwint zresztą prawie wszystkie wymiary na rysunku.
kombinuje to zrobić ze śruby stalowej twardość 10,9 a wewnętrzną 8,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 6:59, 17 Lip 2010    Temat postu:

Najlepiej jak by popatrzeć na zdjęcia, możliwe że mówimy o takim samym rozwiązaniu lecz w inny sposób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yogurt




Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:27, 17 Lip 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
no to i zdjęcia, mam nadzieję że dadzą jakiś pogląd na sytuację
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:49, 17 Lip 2010    Temat postu:

No u mnie jest tak samo. Rama -> tuleja wprasowana z wewnętrznym gwintem -> wkrętka z gwintem zewnętrznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 16:59, 17 Lip 2010    Temat postu:

To na fotce nie wyglada na orginał. Ktoś coś przerabiał podług własnego pomysłu. Najprościej dorobić tulejke brązową w tym wypadku.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:13, 17 Lip 2010    Temat postu:

Nie pamiętam bo robiłem koledze wydumę w Dnieprze z kanapą już ładnych parę lat temu. Prawdopodobnie przyspawałem w to miejsce tuleje metalowo gumową z resoru Pf 126p (zaraz po przyspawaniu chłodzić wodą aby nie spalić gumy). Pasowało bez zbędnych przeróbek. Czas płynie więc mogę się mylić ale wyglądało "prawie" jak oryginał. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yogurt




Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:49, 17 Lip 2010    Temat postu:

raczej nie jest to czyjaś wydumka,wygląda na oryginał. Wszystkie spawy tak wyglądają.Na początku chciałem poprawiać ,ale teraz stwierdziłem że dodają "uroku" tej konstrukcji.Agrupa no to tak zrobię jak mówisz bo na rysunku mogła być nakętka jak również wkrętka teraz już wiem co za czort.Jak myślisz ze stali 10.9 styknie ?a może z nierdzewki wytoczyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin