Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shark2
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:47, 04 Lip 2012 Temat postu: pierścienie ruskie vs almot które? |
|
|
Witam
czytam forum urala mam od 5 lat od 2 nie jeździłem nim z powodu awarii a kilka dni temu postanowiłem ożywić "Putinka"
krótka historia, został zakupiony, przeprowadzony remont, w silniku to cylindry głowice tłoki pierścienie. Zapłon, pompa oleju i reszta ok. skrzynia pełny remont - łożyska, uszczelniacze, bursztynowe dystanse i czego tam jeszcze nie było
dyfer - uszczelnienie. reszta remontu to kosmetyka elektryka i inne.
śmigał 2 sezony i to raczej 2 lata - lato/zima bez znaczenia, zastępował samochód, jeździł w mieście jak i na trasie, do pracy i na wakacje, crossu nie było ale zdarzały się bezdrorza typu las czy łąka.
od czego zaczął się problem:
po zrobieniu ok 10-12k km i ostatniej dłuższej trasie ok 800km - okazało się iż nieco dużo oleju ucieka więc sprawdziłem pierścionki ustawiły się zamkami do góry - czas wymienić
założyłem takie same jak były czyli ruskie (allegro 25zł) cylinder ok (nawet progu nie ma), nowe pierścienie bez problemu się zamykają.
zrobiłem tak jeszcze z 100-150km i wypadło zabezpieczenie zaworu i dalej zrobiło sieczkę.
generalnie teraz - wymiana tłoków regeneracja głowic, no i co z tymi pierścieniami.
tłoki dostałem z almotu razem z pierścieniami (3 chromowane i jeden nie - taki ładny czarny)
pytanie: czy założyć te almotowskie? - z tego co widze opinie są podzielone ze znaczną przewagą na nie iż szybciej zurzywają cylinder
z kolei ruskie wydają się miękkie i lekko ulegają - wymiana raz na sezon lub dwa - ale nigdzie nie znalazłem opini na temat ruskich pierścionków - jak to z nimi jest?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 20:06, 04 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
3 chromowane?
W uralu masz dwa górne uszczelniające i dwa dolne uszczelniająco-zbierające. Jeśli już dawać chromowy to tylko pierwszy z góry. Ja właśnie tak zrobiłem ale moto dopiero co po remoncie i jeszcze za wcześnie na opinie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 21:46, 04 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ludzie almot nie chromuje pierścieni one są tylko przeszlifowane i tak się błyszczą jednak nie jest to chrom.
Klapek powinien żeś wiedzieć bo Ty zamawiałeś pierścienie w Tom-Ringu popatrz jest na pewno różnica w kolorach ty masz połozony chrom techniczny co się nie błyszczy bo taki się stosuje do chromowania pierścieni . |
|
Powrót do góry |
|
|
Shark2
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:52, 10 Lip 2012 Temat postu: ok |
|
|
fakt, błyszczą się jak lusterko.
umnie to jest tak: górne uszczelniające dostałem jeden błyszczący (jak hius pisze przeszlifowany) drugi jest nie błyszczący - cały czarny
uszczelniająco zbierające są oba błyszczące.
scięcia na brzegach są wykonane tak jak hius pisał że powinny być - tu na forum.
ruskie są zwykłe proste nie szlifowane bez ścięć.
to jak to jest z tą twardością, zurzyciem tulei i wg ktoś już konkretnie sprawdził? - moge śmiało powiedzieć że ruskie pierścionki bez problemu ulegają a tuleja po 10000km wygąda naprawde przyzwoicie brak progu itp.
kurde no jest problem... co założyć |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:06, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zwykle jeźdiłem na orginalnych i nie było problemu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Motobambo
Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: Pon 12:44, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
pobudze troche temat bo jestem w tym samym momencie co Shark2 i nie chce robierać na nowo po 100 km powiedzcie jakie lepiej do dniepra te z Almotu czy szukac z allegro ??? piszę bo koledze ural na tych almotowskich strasznie kopci a dopiero go poskładał i nie wiem co robic |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:54, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam, ja osobiście się skłaniam do ruskich lepiej komplecik pierścionków wymienić niż szlify robić.
Co od kopcenia to może być kilka przyczyn, jedna z nich to regulacja gaźników, lub głowice( np. zatkana rurka od zrzutu oleum z głowicy ).
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 14:03, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Motobambo napisał: | piszę bo koledze ural na tych almotowskich strasznie kopci a dopiero go poskładał i nie wiem co robic |
Czy w ogóle, a jeśli tak to jak go docierał? Ile zrobił km od remontu, jakie luzy na zamkach? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 14:04, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Al-mot'owskie są do bani za szybko się kończą, jak się cieszysz że się kończy docieranie kończą się też pierścienie |
|
Powrót do góry |
|
|
Motobambo
Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 68 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: Pon 15:19, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ok załapałem |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pon 18:18, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem kilka kompletów almotowskich pierścienia a raczej z MOTUSA. Luzy na zamkach zaczynały się od 0.35-0.45. Jak również prześwity były na nich po ułożeniu w cylindrze. Wolę zmienić ruskie pierścienie raz na 10tysięcy km jak robić szlif tulei. A ruskie pierścienie może miękkie jak i ruskie tuleje. Do almotowskich cylindrów można zakładać dorabiane pierścienie do dolniaka czy urala jak kto woli. Ja nie wolę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 23:30, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie mam dylemat jakie pierścienie założyć do swojej emy. Jednak poszedłem drogą bardziej drogą i pakuję do niej sam towar z pewexu(wałek od świątka, zawory od paradowskich itp.) Pierścienie motusa jakie otrzymałem z tłokami to szajs, jakieś takie jajowate, w Junaku nie dały rady jednego sezonu zrobić, robiłem trochę dolniaków na oryginalnych ruskich pierścieniach i śmigają już parę sezonów bez zarzutu. Mocno myślę o pierścieniach z Tomringu, czy ktoś na nich śmiga? Jakieś opinie ? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 9:10, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Śmiga na nich Hius. Również je mam ale jakoś ciągle coś poprawiam i Ural jak stał tak stoi... |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 9:43, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Do dolniaka tloki z malucha i tulejowanie cylindra a pierscienie z primy i zapominam o jakimkolwiek klopocie.Pasowanie na 0,09-0,1 mm a jak ktos robi ciasno 5-6 setek to pozniej pyrka a nie jedzie:))) i to dlugoooooo pyrka a w efekcie koncowym czasmi konczy sie tym ze mu przyciera i tyle na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 9:43, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Wto 20:09, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pierścienie od prima czy blusa warto założyć do tulejowanych cylindrów albo nowych z almotu. Do ruskiego żeliwa ruskie pierścienie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|