Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pierścienie ruskie vs almot które?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shark2




Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:47, 04 Lip 2012    Temat postu: pierścienie ruskie vs almot które?

Witam
czytam forum urala mam od 5 lat od 2 nie jeździłem nim z powodu awarii a kilka dni temu postanowiłem ożywić "Putinka"

krótka historia, został zakupiony, przeprowadzony remont, w silniku to cylindry głowice tłoki pierścienie. Zapłon, pompa oleju i reszta ok. skrzynia pełny remont - łożyska, uszczelniacze, bursztynowe dystanse i czego tam jeszcze nie było Smile
dyfer - uszczelnienie. reszta remontu to kosmetyka elektryka i inne.

śmigał 2 sezony i to raczej 2 lata - lato/zima bez znaczenia, zastępował samochód, jeździł w mieście jak i na trasie, do pracy i na wakacje, crossu nie było ale zdarzały się bezdrorza typu las czy łąka.

od czego zaczął się problem:
po zrobieniu ok 10-12k km i ostatniej dłuższej trasie ok 800km - okazało się iż nieco dużo oleju ucieka więc sprawdziłem pierścionki ustawiły się zamkami do góry - czas wymienić Very Happy

założyłem takie same jak były czyli ruskie (allegro 25zł) cylinder ok (nawet progu nie ma), nowe pierścienie bez problemu się zamykają.

zrobiłem tak jeszcze z 100-150km i wypadło zabezpieczenie zaworu i dalej zrobiło sieczkę.

generalnie teraz - wymiana tłoków regeneracja głowic, no i co z tymi pierścieniami.

tłoki dostałem z almotu razem z pierścieniami (3 chromowane i jeden nie - taki ładny czarny)
pytanie: czy założyć te almotowskie? - z tego co widze opinie są podzielone ze znaczną przewagą na nie iż szybciej zurzywają cylinder

z kolei ruskie wydają się miękkie i lekko ulegają - wymiana raz na sezon lub dwa - ale nigdzie nie znalazłem opini na temat ruskich pierścionków - jak to z nimi jest?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 20:06, 04 Lip 2012    Temat postu:

3 chromowane?
W uralu masz dwa górne uszczelniające i dwa dolne uszczelniająco-zbierające. Jeśli już dawać chromowy to tylko pierwszy z góry. Ja właśnie tak zrobiłem ale moto dopiero co po remoncie i jeszcze za wcześnie na opinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 21:46, 04 Lip 2012    Temat postu:

Ludzie almot nie chromuje pierścieni one są tylko przeszlifowane i tak się błyszczą jednak nie jest to chrom.
Klapek powinien żeś wiedzieć bo Ty zamawiałeś pierścienie w Tom-Ringu popatrz jest na pewno różnica w kolorach ty masz połozony chrom techniczny co się nie błyszczy bo taki się stosuje do chromowania pierścieni .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shark2




Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:52, 10 Lip 2012    Temat postu: ok

fakt, błyszczą się jak lusterko.
umnie to jest tak: górne uszczelniające dostałem jeden błyszczący (jak hius pisze przeszlifowany) drugi jest nie błyszczący - cały czarny Smile
uszczelniająco zbierające są oba błyszczące.

scięcia na brzegach są wykonane tak jak hius pisał że powinny być - tu na forum.

ruskie są zwykłe proste nie szlifowane bez ścięć.

to jak to jest z tą twardością, zurzyciem tulei i wg ktoś już konkretnie sprawdził? - moge śmiało powiedzieć że ruskie pierścionki bez problemu ulegają a tuleja po 10000km wygąda naprawde przyzwoicie brak progu itp.

kurde no jest problem... co założyć Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:06, 10 Lip 2012    Temat postu:

Zwykle jeźdiłem na orginalnych i nie było problemu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Motobambo




Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Pon 12:44, 04 Lut 2013    Temat postu:

pobudze troche temat bo jestem w tym samym momencie co Shark2 i nie chce robierać na nowo po 100 km powiedzcie jakie lepiej do dniepra te z Almotu czy szukac z allegro ??? piszę bo koledze ural na tych almotowskich strasznie kopci a dopiero go poskładał i nie wiem co robic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:54, 04 Lut 2013    Temat postu:

Witam, ja osobiście się skłaniam do ruskich lepiej komplecik pierścionków wymienić niż szlify robić.
Co od kopcenia to może być kilka przyczyn, jedna z nich to regulacja gaźników, lub głowice( np. zatkana rurka od zrzutu oleum z głowicy ).
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 14:03, 04 Lut 2013    Temat postu:

Motobambo napisał:
piszę bo koledze ural na tych almotowskich strasznie kopci a dopiero go poskładał i nie wiem co robic

Czy w ogóle, a jeśli tak to jak go docierał? Ile zrobił km od remontu, jakie luzy na zamkach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 14:04, 04 Lut 2013    Temat postu:

Al-mot'owskie są do bani za szybko się kończą, jak się cieszysz że się kończy docieranie kończą się też pierścienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Motobambo




Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Pon 15:19, 04 Lut 2013    Temat postu:

ok załapałem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 18:18, 04 Lut 2013    Temat postu:

Sprawdziłem kilka kompletów almotowskich pierścienia a raczej z MOTUSA. Luzy na zamkach zaczynały się od 0.35-0.45. Jak również prześwity były na nich po ułożeniu w cylindrze. Wolę zmienić ruskie pierścienie raz na 10tysięcy km jak robić szlif tulei. A ruskie pierścienie może miękkie jak i ruskie tuleje. Do almotowskich cylindrów można zakładać dorabiane pierścienie do dolniaka czy urala jak kto woli. Ja nie wolę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:30, 04 Lut 2013    Temat postu:

No właśnie mam dylemat jakie pierścienie założyć do swojej emy. Jednak poszedłem drogą bardziej drogą i pakuję do niej sam towar z pewexu(wałek od świątka, zawory od paradowskich itp.) Pierścienie motusa jakie otrzymałem z tłokami to szajs, jakieś takie jajowate, w Junaku nie dały rady jednego sezonu zrobić, robiłem trochę dolniaków na oryginalnych ruskich pierścieniach i śmigają już parę sezonów bez zarzutu. Mocno myślę o pierścieniach z Tomringu, czy ktoś na nich śmiga? Jakieś opinie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:10, 05 Lut 2013    Temat postu:

Śmiga na nich Hius. Również je mam ale jakoś ciągle coś poprawiam i Ural jak stał tak stoi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 9:43, 05 Lut 2013    Temat postu:

Do dolniaka tloki z malucha i tulejowanie cylindra a pierscienie z primy i zapominam o jakimkolwiek klopocie.Pasowanie na 0,09-0,1 mm a jak ktos robi ciasno 5-6 setek to pozniej pyrka a nie jedzie:))) i to dlugoooooo pyrka a w efekcie koncowym czasmi konczy sie tym ze mu przyciera i tyle na ten temat.

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 9:43, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 20:09, 05 Lut 2013    Temat postu:

Pierścienie od prima czy blusa warto założyć do tulejowanych cylindrów albo nowych z almotu. Do ruskiego żeliwa ruskie pierścienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin