Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matt_bristol
Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:10, 23 Lut 2015 Temat postu: Panewki walu Dniepr MT9 |
|
|
Czesc! Mam pytanie odnosnie ''luzu'' montazowego panewek na korbowodzie. Wal mam po remoncie, nowe panewki (+0.25mm) a nie jest do konca tak jak ma byc. Wyglada jakby panewki byly troszke za dlugie i przestawaja ponad plaszczyzne na ktorej skladaja sie dwie czesci korbowodu. Nie jest to znacznie za duzo, ale jest. Po zamontowaniu korbowodu na wal, mozna wykonac pelny obrot ale ze znacznym oporem. Czy istnieje wartosc luzu montazowego pomiedzy panewkami? Bardzo prosze o wasze sugestie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 7:14, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Oczywiście ze musi być odpowiedni luz na poduszkę olejową ))).
Podam Ci na przykładzie silnika BMW.
A wiec luz montażowy na czopie korbowym wynosi od 0,023mm do 0,069mm .
Nie ma prawa korba chodzić z oporem tylko swobodnie lekko i po delikatnym opukaniu ma się suwać na boki.Oczywiście składasz to dając oleju na panewkę )).
Jak to odpalisz tak jak jest to długo sie nie nacieszysz ))).
Wyczyść ładnie stopy korbowodu drobnym papierkiem żeby sie błyszczały i przede wszystkim weź mikrometr do ręki i pomierz ten wal i napisz co i jak )).
I jeszcze jedna ważna sprawa która jest pewnie powodem tego co Ci się stało hahahha.
Korbe weź skręć do kupy ,weź średnicówkę i zmierz czy nie masz owalu bo jak znam życie masz jajo wywalone w korbowodzie i to jest powodem tego co Ci się dzieje .To są tylko domysły co możne być bo nie mam tego w ręce ale jak nie wiesz takich rzeczy to kiepsko może być z tym silnikiem:)))) bo niestety nie wystarczy przykręcić kilku śrubek i cieszyć się jazdą.To tak niestety nie działa.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 10:05, 23 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
matt_bristol
Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:22, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzieki za odpowiedz. Zaczne od tego ze jesli widze ze jest cos jest nie tak przy skladaniu to staram sie to wyjasnic i stad moja prosba o pomoc. Nikt nie mowi o skladaniu tak jak jest bo to chyba nie o to chodzi. Czy podane warosci luzow montazowych do bmw sa wartosciami dla silnika o ktoym pisze? Czy zostaly podane aby potwierdzic fakt ze luz montazowy musi byc?
Wal pomierzylem zaraz jak odebralem i ma 47.75mm ladnie do okola. Korbowod bez panewke 51.47-51.54mm, grubosc panewki to 1.90mm a po zlozeniu korbowodu z panewkami (stopa oczywiscie wyczyszczona oraz wszystko naoliwione) i jest 47.60-47.78mm
Wartosci podane powyzej so dla korbowodu cylindra drugiego. Korbowod cylindra pierwszego jest w stanie oplakanym- wyglada na to ze zostal zlozony z 2 roznych korbowodow. Chce zamawial komplet na oba cylindry wiec jesli ktos moze polecic dobre zrodlo bylbym wdzieczny. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 12:30, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Uuuuuuuuuuu to porazka:((((((.Poszukaj sobie nowych korb dobrej jaosci jak takie znadziesz i dopiero poskladaj to na tych panewkach.
Masz 18 setek jajeczko wiec nieporozumienie.
Moze te korbowody sie nadadzą jezeli to naprawde CCCP
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 12:36, 23 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 17:14, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Do pomiarów poskręcaj korby dynamometrem, może coś nie siadło.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pon 18:27, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
A składasz korby zamek na zamek?I czy nie zamieniłeś przez omyłkę stup korbowodu?Sprawdź to. |
|
Powrót do góry |
|
|
matt_bristol
Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 1:23, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Moze te korbowody sie nadadzą jezeli to naprawde CCCP
[link widoczny dla zalogowanych] |
Widzialem te korby na allegro ale nie bylem pewien czy nadaja sie do MT9 bo sa sprzedawane jako korby do mt16... Napisalem juz do sprzedawcy bo musze jeszcze zakupic walek rozrzadu. Walek ktory otrzymalem ze sklepu w Estonii jest krzywy. W dodatku koniec (od strony slepego lozyska w bloku) zostal uciety pilka do metalu. Ciecie chyba nie szlo najlepiej bo jest pod strasznym kontem a caly walek jest za dlugi, do tego stopnia ze lozysko nie mozna by osadzic lozyska... |
|
Powrót do góry |
|
|
matt_bristol
Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 1:29, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dynamometryki zawsze pod reka w garazu:) Odnosnie prawidlowego poskladanie korbowodow jest juz troche inaczej. Jak juz pisalem mam jeden kompletny a drugi skladajacy sie z 2 roznych korbowodow. Jak kolega Dawid1981 napisal jest jajko i trzeba zaopatrzyc sie w nowe korby. |
|
Powrót do góry |
|
|
Wielebny Bolo
Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Wto 16:05, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
matt_bristol napisał: | Dawid1981 napisał: | Moze te korbowody sie nadadzą jezeli to naprawde CCCP
[link widoczny dla zalogowanych] |
Widzialem te korby na allegro ale nie bylem pewien czy nadaja sie do MT9 bo sa sprzedawane jako korby do mt16... Napisalem juz do sprzedawcy bo musze jeszcze zakupic walek rozrzadu. Walek ktory otrzymalem ze sklepu w Estonii jest krzywy. W dodatku koniec (od strony slepego lozyska w bloku) zostal uciety pilka do metalu. Ciecie chyba nie szlo najlepiej bo jest pod strasznym kontem a caly walek jest za dlugi, do tego stopnia ze lozysko nie mozna by osadzic lozyska... |
Jak to czytam to przypomina mi się zakup przez kolegę silnika do Merola w latach 80. Przywiózł od Niemca "kompletny" silnik który miał w środku tylko wał i to nie cały. |
|
Powrót do góry |
|
|
|