Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Taliban95
Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Czw 19:42, 05 Kwi 2012 Temat postu: Oleje i Smary K 750 Dniepr |
|
|
Witam,
mam problem a mianowicie nie wiem co wlać do dyfra, gdy go rozebrałem z jednej i z drugiej strony miałem coś bardzo gęstego, coś w rodzaju smaru. Nie mam pojęcia co to jest. Czym mam go zapełnić, zlać olejem czy zalepić to smarem? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Taliban 95 |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 20:24, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
olej przekladniowy do dyfra 80w/90 .na zabieraku mogl byc smar zeby sie nie wycieral . |
|
Powrót do góry |
|
|
skrzydlaty
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 116 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 21:18, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
polecam do wszelkich starych konstrukcji Midland 85W140
dobrze gęsty olej do tego typu konstrukcji.
dobrym rozwiązaniem jest też smarowidło konsystencji kisielu
tzw. smar do centralnego smarowania w samochodach cieżarowych
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Pią 9:55, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
skrzydlaty napisał: | polecam do wszelkich starych konstrukcji Midland 85W140 dobrze gęsty olej do tego typu konstrukcji |
Popieram,
do skrzyni i dyfra śmiało lać 85w140,
ja dodatkowo w dyfer dałem "molly",
to taki dodatek z molibdenem,
ponieważ w instrukcji Moto Guzzi nie tyle zalecają
lecz nawet jest wymagany w skrzyni i dyfrze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 19:49, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A jak się ma dobre uszczelnienia tak jak w moim cudaku to się leje hipol 15 f
jest dużo rzadszy ale dobrze płucze i chyba o to chodzi nie |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:10, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie! Chodzi o to aby było dobrze smarowane. Jeśli idzie o igły to najlepiej by im było w towocie, tyle że smar wyleci i zostaną bez smarowania. Dla tego stosuje się gęsty olej.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Pią 22:33, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A wiecie co, ja gdzieś tak w latach 80, w mojej pierwszej emie, nałożyłem do dyfra towotu, tak ze sporą górką, docisnąłem dekiel, nadmiar smaru wycisnęło i przez 4 lata do dyfra nie zaglądałem jeżdżąc dużo i daleko, potem motonga sprzedałem i nie było sygnałów że coś się z dyfrem dzieje. |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 6:33, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Często słyszę takie sugestie jak napisał mcswirus:
"do skrzyni i dyfra śmiało lać 85w140"
Do dyfra no to jeszcze mnie nie dziwi, ale dlaczego do skrzyni ?
W starych instrukcjach jest napisane, że do skrzyni lać olej silnikowy.
To jak z tym jest ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Sob 8:33, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To sie sprawdza gdy olej ze skrzyni smaruje także sprzęgło (mokre sprzęgło)
Bo przekładniowy jest za gęsty i tarczki źle na siebie oddziałują |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 8:33, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
"W starych instrukcjach jest napisane, że do skrzyni lać olej silnikowy"
Tak bo kiedyś były praktycznie tylko gęste oleje. Czasy oleji typu LUX 10 mięły. Przed laty lałem LUXa do silnika, skrzyni, dyfra i amortyzatorów w rusku a w WFM do paliwa robiąc mieszanke i skrzyni gdzie jest mokre sprzęgło Nowoczesnych oleji silnikowych samochodowych z uwagi na dodatki nie można lać do motocykli z mokrym sprzęgłem bo tego nie wytrzyma. W rusku spręgło suche więc do skrzyni dobrze jest lać gęsty bo jest lepiej smarowana > dłużej żyje i ciszej pracuje.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:45, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie w skrzyni nic się nie wyciszyło po zastosowaniu tak gęstego oleju.
Gęstym olejem ubytków stali się nie uzupełni a przyczyny wycieków nie załata. W ten mit już dawno przestałem wierzyć. Działa to jak placebo.
85w140 to olej to wysoko obciążonych przekładni (ciężarówki, maszyny budowlane) gdzie temp.: pracy powstające w wyniku tarcia są dużo wyższe i zwykłe oleje tracą w nich wymaganą lepkość - proszę mnie poprawić jeśli błędnie myślę. Wg literatury zbyt gęsty olej może czasem i zaszkodzić.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Sob 9:15, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 10:34, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W skrzyni olej rozbryzgują obracające się elementy > pracują w mgle olejowej. Za gęsty olej to towot Moim zdaniem jeśli lepkość oleju przekładnowego zawiera się gdziekolwiek w przedziale 80-140 to nie ma znaczenia co to za olej bo nadaje się do ruskiej skrzyni.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Sob 12:33, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Poza tym w ruchu miejskim gdzie w korkach
silnik silnie się nagrzewa to i skrzynia jest gorąca
więc nawet i najgęstszy olej robi się o wiele rzadszy. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Sob 16:30, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Nowoczesnych oleji silnikowych samochodowych z uwagi na dodatki nie można lać do motocykli z mokrym sprzęgłem bo tego nie wytrzyma.
Wojtek |
Motocykl Adama M.l obalił tą teorię... Adamie, przypomnij jakie efekty po kilku sezonach użytkowania |
|
Powrót do góry |
|
|
Taliban95
Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Sob 21:06, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mam kolejny problem jaki najlepiej olej wlać do przedniego zawieszenie w kaśce? |
|
Powrót do góry |
|
|
|