Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21:39, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ruskie zalecają M8A, tyle że nikt nie wie co to za olej.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 12:54, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Odnośnie oleju do zawieszenia to trochę zależy jak bardzo jest zużyte.
Jak bardzo - to np. olej silnikowy, jak nowie to przekładniowy (do przekładni kierowniczej w aucie).
Trochę trzeba poeksperymentować.
Jak dasz za gęsty olej to zawieszenie będzie za twarde.
Ostatnio zmieniony przez śmigiel dnia Nie 12:56, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13:18, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zalałem Mixolem i jest OK. Wynikło to z doświadczeń z LUX 10 który obecnie jest niedostępny.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
niuniek
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 13:22, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Do zawieszeń wlewamy olej do zawieszeń. warto pamiętać jeszcze o takich drobiazgach jak rozebranie , umycie i ocene stanu rur i tulejek. Silnikowy był z musu w PRL-u gdy nie było innego wyboru. Obecnie jest dostępny odpowiedni olej (w podobnej cenie co silnikowy) w różnych "gęstościach" . Można dobrać pod siebie, pod swoją wagę, pod sprężyny i co kto lubi. Np. Fork Oil 10W, 15W albo 20W ale ten ostatni będzie już "twardy".
Olej silnikowy odpada bo się pieni i zmienia swoją charakterystykę tłumienia w czasie jazdy.
pzdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 15:16, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Owszem dostępne są oleje do zawieszeń nie tylko w gradacji którą podał Kolega 10-20W. Osobiście spotkałem od 0-80W, można je nawet mieszać w celu uzyskania dowolnej gęstości w tym zakresie, tylko co z tego skoro nie wiadomo nawet w przybliżeniu co wlać w ruskie zawieszenie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Nie 16:03, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
trzeba eksperymentowąć zgodnie z przeznaczeniem |
|
Powrót do góry |
|
|
niuniek
Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 16:10, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Owszem dostępne są oleje do zawieszeń nie tylko w gradacji którą podał Kolega 10-20W. Osobiście spotkałem od 0-80W, można je nawet mieszać w celu uzyskania dowolnej gęstości w tym zakresie, tylko co z tego skoro nie wiadomo nawet w przybliżeniu co wlać w ruskie zawieszenie.
Wojtek |
Wiem jakie oleje są dostępne i nie teoretyzuje tylko piszę o konkretnych wartościach do rur teleskopowych. 10W i 15W będzie dobrze, używałem też 20W w wypasionej solówce i dawało radę. Powyżej tych wartosci to jakie sprężyny zakładasz bo na pewno nie seryjne z taką smołą? Jakie będzie odbicie? Zakładam, że tak jak pisałem w swoim poprzednim poście wymiana oleju to nie odwrócenie ich do góry nogami zlanie i zalanie nowego silnikowego tylko rozebranie, mycie i weryfikacja części. Nie robi sie remontów towotem. To długi temat, trzeba ustawić SAG a resztę dobrać do wagi kierowcy i warunków jazdy.Olej do zawieszeń Fork Oil trzyma swoje parametry i nie robi się zaraz rzadki tak jak silnikowy. Wiadomo jakie mają być pasowania tulejek. Ja piszę w dziale mechanika o mechanice a moje "ruski" zawstydzały często inne wspólczesne motocykle pod względem stanu technicznego i osiagów. Bo nie wiem czy mówimy o tym samym? Jestem na tym forum z sympatii dla weteranów i posiadam ponad 30-letnie doświadczenie warsztatowe z różnymi motocyklami. Pisze o tym, żeby było jasne co i jak pzdr.
klapek napisał: | Cyrograf15 napisał: | Nowoczesnych oleji silnikowych samochodowych z uwagi na dodatki nie można lać do motocykli z mokrym sprzęgłem bo tego nie wytrzyma.
Wojtek |
Motocykl Adama M.l obalił tą teorię... Adamie, przypomnij jakie efekty po kilku sezonach użytkowania |
Żeby to było takie proste to już byś Nobla miał czasem jest tak, że nawet markowy olej motocyklowy do mokrych sprzęgiel MA nie sprawdza się w mokrym sprzęgle ..... i co wtedy?
Ostatnio zmieniony przez niuniek dnia Nie 16:16, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19:48, 08 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W prawdzie nie mam 30 lat doświadczenia warsztatowego a dopiero naście ale coś wiem o zawieszeniach jak i olejach. Rusek to nie Japonia, obecnie mam dnieprowskie zawieszenie które jako fabrycznie nowe nabyłem i pierwsze co to przerobiłem uszczelnienia. Doświadczenie wyniesione z napraw Japoni podpowiada że najlepsze są oleje zalecane przez producenta. Rosyjskich motocykli to nie dotyczy bo nie ma dwóch identycznych Co do oleji to jestem fanem firmy Motul, nigdy nie miałem z nim złych doświadczeń, czego nie mogę powiedzieć o innych. W własnej Suce robiłem sprzęgło po wymianie na Shella, inna sprawa że bardzo źle wspominam tego GSX.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|