Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OLEJ SILNIKOWY K-750

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Młody




Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:13, 19 Wrz 2012    Temat postu: OLEJ SILNIKOWY K-750

Witam.Założyłem nowe cylindry z tlokami do k-750.Moge wlac olej 15w40??Z góry dziękuje:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 17:15, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Dotrzyj to na mineralu, zrób z 500km, zlej i wtedy daj pół, czy pełen syntetyk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
c330




Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ze wsi

PostWysłany: Śro 20:01, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Podpinam się pod temat, bo za chwileczkę będę w tym samym punkcie. Też jestem po remoncie silnika, tylko że ja mam prawie wszystko nowe, i kolega zasugerował ( nie jeden motor już wyremontował ), że jeśli dałem tłoki Almotowskie z ichnimi pierścieniami, to od początku na syntetyku, tylko niestety dłużej docierać muszę. Hmmm... co robić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 21:00, 19 Wrz 2012    Temat postu:

c330 napisał:
Podpinam się pod temat, bo za chwileczkę będę w tym samym punkcie. Też jestem po remoncie silnika, tylko że ja mam prawie wszystko nowe, i kolega zasugerował ( nie jeden motor już wyremontował ), że jeśli dałem tłoki Almotowskie z ichnimi pierścieniami, to od początku na syntetyku, tylko niestety dłużej docierać muszę. Hmmm... co robić?


To jakieś niezłe pitoły kolega wymyśla.

Wywal te pierścienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:02, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Olej ma być gęsty i z uwagi na brak zewnętrznego filtra często zmieniany. Osobiście polecam Lubro 20W50. Jak znajdziesz równie gęsty syntetyk i Cię będzie na niego i jego częste wymiany stać to lej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:54, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Syntetykow 20W50 jest od groma, jednak dotrzec go musisz wlasnie na mineralnym -
moze byc spokojnie ten Lubro 20W50.
Niestety musze sie zgodzic tutaj z Princem, ze Motusy ktore Almot podczepia do swoich tlokow sa kiepskiej jakosci.
Niezaleznie od tego jaka decyzje podejmiesz nie sluchaj bajek o lekkim docieraniu silnika i od poczatku daj mu troche zaru na niskich biegach.
A silnik kto skladal, bylo honowanie cylindrow i mycie po honowaniu ?
Luzy pierscieni w zamkach i rowkach tloka sie zgadzaja ?

PS Wojtek, no przeciez gestosc mineralnego w butelce w temperaturze pokojowej nic nie mowi o jego gestosci, a przed wszystkim lepkosci w 100 st C.
Zareczam ci ze syntetyk 20W50 w tej temperaturze bedzie lepszy od najlepszego mineralnego Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gumczis




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Człuchów

PostWysłany: Czw 7:26, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Nie rozumiem tego docierania na mineralnym, możecie to rozwinąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:32, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Idzie o to że mineralny ma niby troszke gorsze właściwości smarne. W związku z czym wszystko co ma się zetrzeć zostanie starte i wylane przy pierwszej zmianie oleju która następuje po kilkuset kilometrach. W wypadku syntetyka proces docierania będzie bardziej długotrwały i w kolejnym oleju będą resztki tego co się dociera przez kilka tysięcy km. W praktyce wielokrotnie spotkałem skupywanie opakowań po dobrych olejach, dla tego jestem zwolenikiem tanich olei rodzimej produkcji których nie opłaca się podrabiać. Pół biedy kiedy w bańce Castrola czy innego Elfa za 250zł będzie Lubro, gorzej ja będzie to stary przefitrowany i odbarwiony domowym sposobem olej z odzysku. To działa dokładnie tak samo jak czeska wódka, tyle że ofiary śmiertelne to silniki nie ludzie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 3:53, 21 Wrz 2012    Temat postu:

Ja bym pierwsza zmiane oleju zrobil po max 100 km, druga po 300.
Na wlasciwe dotarcie pierscieni masz jakies 60 km, to wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Młody




Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:05, 21 Wrz 2012    Temat postu:

CZyli moge wlac olej 15w40i zrobic na nim z 200km??PIerscienie i tłoki zawory mam nowe orginalne ruskie.POzdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 6:12, 21 Wrz 2012    Temat postu:

Według mojej wiedzy na poukładanie i dotarcie pierścieni potrzeba około 300km, po tym przebiegu zmieniam olej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:10, 25 Wrz 2012    Temat postu:

uczciwie powiem, ze zrobiłem kaśką kilka tyś i zawsze przy zmianie oleju pojawia się metaliczny szlam-czyli opiłki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 1:42, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Brak filtra pelnoprzeplywowego i caly szlam lata razem z olejem w silniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:03, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Magnes w misce, coś tam wyłapie. Nie zaszkodzi go dać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin