Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sigred92
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Wto 19:23, 29 Maj 2012 Temat postu: Olej do Dniepra !!! |
|
|
Witam, jestem tutaj nowy mam małe pytanie wlałem 2.2 l oleju do Dniepra tylo ile podaje instrukcja jednak olej wychodzi juz dziurami. Ile powinno się go lac ??? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 19:31, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Cześć! Ręce czasem opadają...
Na stronie kolyaski jest praktycznie wszystko. Ale po co sprawdzić, lepiej się zapytać
Ma być 2,2 litra - którymi dziurami wypływa olej? Druga sprawa, czy nie "pompuje" Ci paliwa do misy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigred92
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Wto 21:34, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Paliwo raczej nie spływa do karteru bo sprawdzalem jakosc oleju, olej pojawia się spod uszczelek alternatora , cylindrow a szczególnie spod (korkowej) uszczelki miski olejowej.
Moze zle ustawiony jest zawór przelewowy pompy olejowej bo kontrolka gaśnie po dwóch kopnięciach |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 20 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:14, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kontrolka tak gaśnie jak są zdrowe panewki. Masz miarke oleju i przy pomocy owego wynalzku sprawdza się poziom oleju. Poziom oleju sprawdza się na wykręconej mirce tylko przytkniętej do bloku. Uszcelnienie silnika to osobny temat.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Wto 22:15, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czy to nie wina odmy czasami? |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigred92
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Śro 12:21, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Na miarce od momentu wlania oleju poziom jest stały na maks.
Odma - czyli odprężnik karteru jest sprawny bo rozbieralem i sprawdzalem czy jest bolec, i się "odzywa". |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 12:53, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a może najprostsze rozwiązanie?
chujowe uszczelki?
skoro odma ok, pompa ok, olej nie jest rzadki to uszczelki są chujowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 13:03, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jak na kijowe uszczelki to za dużo tego, jak ? wszystkie uszczelki do doopy?
Coś ten olej musi wypychać w tylu miejscach na raz, i to i na górze i na dole, ja bym się upierał przy odpowietrzaniu , czyli odmie , to że jest bolec to o niczym nie świadczy, pytanie czy bolec jest we właściwym miejscu i czy odma otwiera się we właściwym czasie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigred92
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Śro 16:17, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ok rozumiem, ale jest jedna sprawa rozbierałem zawór przelewowy pompy i złożyłem go na oko bo bylem troche na bani i moze to jest przyczyna ? |
|
Powrót do góry |
|
|
bart.pp
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 5:23, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a może zacznijmy od początku jaki typ oleju : mineralny/półsyntetyk/syntetyk,
wiadomo że w tych starszych konstrukcjach tylko mineralny, jak ktoś leje półsyntetyk lub co gorsze pełny syntetyk to powodzenia - tłumaczyć różnicy nie będę za dużo tego jest. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 7:05, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
bart.pp napisał: | pełny syntetyk to powodzenia - tłumaczyć różnicy nie będę za dużo tego jest. |
Bzdura totalna... Jak masz porządnie spasowany silnik to śmiało można jeździć na syntetyku. To że są wycieki poprzez zmęczone kartery lub marnego mechanika nie oznacza że syntetyk jest bee. Kup porządne tłoki, porządne pierścienie - znajdź (mega trudne) fachowca, który to spasuje z cylkami i możesz lać syntetyk. Oczywiście nikt tego nie robi, bo kogo stać na dorabianie tłoków z porządnego materiału... |
|
Powrót do góry |
|
|
zabool
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 190 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 7:20, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja leje stynetyk i jakoś nie płaczę , no może jak trzeba wymienić bo droższy. Poci się tam gdzie sam źle poskładałem. Kwestia dopasowania uszczelek i juz prawie nie leje. Na ukraińskich uszczelnieniach mocno silnik przypomina druszlak |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 20 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:39, 31 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Można lać pełny syntetyk tylko odpowiedniej lepkości. Dolna wartość to conajmniej W15 do Ruska. Tak gęste syntetyki są drogie i raczej mało spotykane.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
bart.pp
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:04, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
no to czy ktoś wie co to są składniki dyspergująco-myjące które stanowią pewien procent olejów syntetycznych oraz czy wiecie jaka jest wielkość wiązań węglowodorowych w oleju mineralnym a w syntetycznym, do tego dochodzi granulowanie się spalonych czesci oleju mineralnego które działają jak miniaturowe łożyska. Wbrew pozorom olej lekko przepalony ma dużo lepsze właściwości smarujące niż olej czysty. Ale jak ktoś wie lepiej to znaczy że badania w laboratorium na olejach też robił i ma inne wyniki.
Po co zostały wprowadzone oleje syntetyczne, aby uzyskać smarowanie przy ciaśniejszym spasowaniu elementów współpracujących (np tłok-cylinder, panewka-wał)) wymogi konstrukcyjne narzuciły wytyczne. Lepkość to jest tylko jeden parametr oleju który każdy uważa za ostateczny a czy ktoś zwrócił uwagę na klasę jakościową olejów API wątpię i dla was olej z biedronki 15W40 i inny renomowany to taki sam przecież oba mają 15W40. Lejcie oleje jakie chcecie ale nie zadajcie później pytań dlaczego mój robi od remontu do remontu 3x razy więcej kilometrów od waszych.
Jak ktoś chce zrobić doświadczenie to niech na silniku który jeździł już jakiś czas na mineralnym zaleje syntetyk (oczywiście w starych konstrukcjach) i nie po obserwacjach wróci tu i opowie o spostrzeżeniach.
Jak nie będzie żadnych to wam sprzedali podróbę oleju syntetycznego i taka prawda. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Sob 8:49, 02 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Nie będę polemizował z całością wypowiedzi bo kompetentny nie jestem, ale co do ostatniego punktu mogę. Jakieś 4 lata temu zakupiłem jako woła roboczego Golfa II TD za jakieś tam 1500 zł wyjechane miał z 500 000 km,
za zadanie miał pojeździć dwa lata i na złom, zalany był mineralnym, pierwsze co zrobiłem to zalałem go ( wbrew przestrogom prawie wszystkich) Magnatekiem 15 W chyba 50 bo taki miałem w garażu , nie żadna kicha , prosto z niemcowni, i co? i nic, po dwóch latach golfinę sprzedałem za tysiaka znajomemu który do dzisiaj go tłucze, żadnych przecieków ani takich tam, ale może tylko Golfy tak mają?
A rucholami od zawsze ( czyli od paleolitu) jeżdżę na superolu i nie narzekam .
Poprawka to był 5W50 pomyłka , przepraszam.
Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Nie 21:48, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|