Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fifa9426
Dołączył: 09 Lip 2018 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 9:32, 24 Maj 2020 Temat postu: Olej |
|
|
Czesc. Co myslicie o zalaniu do ruska TRAWOLU orlenowskiego? Wtamtym roku do swojej kosiarki mialem wlany zwykly olej silnikowy , skosilem moze ze dwa razy trawe i jeden ze znajomych podpowiedzial mi zebym sprawdzil kolor oleju , wymieniam olej w kosiarce co sezon i zauwazylem ze po doslownie kilku skoszeniach olej byl czarny . Zalalem wlasnie tego Trawolu i odziwo po kilku urzycxiach kosiarki olej byl w duzo lepszym stanie w sensie mial zlocisty kolor i nie bylo w nim tej sadzy . W moim rusku po kilknastu kilometrach olej robi sie czarny . Tylko zastanawia mnie jedna rzecz bo w motocyklu mam 10w40 polsyntetyk a ten trawol jest mineralny i czy to nie zaszkodzi silnikowi? Z gory dzieki za odpowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11:04, 24 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Trawol to 10W30, na zimę może być. Na lato 20W40, tej gęstości to zwykle są mineralne. Osobiście jestem fanem Lubro.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Boston
Dołączył: 01 Paź 2017 Posty: 18 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19:29, 26 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Czarny olej w silniku po krótkiej pracy dobrze świadczy o oleju a niekoniecznie o silniku. Olej Trawol ,jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczony do silników koszących trawę. Do rusków są dedykowane oleje do klasyków, jak szukasz z Orlenu to może Platinum classic. |
|
Powrót do góry |
|
|
Fifa9426
Dołączył: 09 Lip 2018 Posty: 122 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:17, 28 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Bardziej pomyslalem o tym ze kosiarki i tego typu sprzety sa chlodzone powietrzem i pracuja raczej w miejscu gdzie przeplyw powietrza jest niewielki , rusek jak wiadomo tez niema latwego zycia ;p i lubi sie grzac wiec moze taki olej tez bylby dobry. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 9:45, 28 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Kosiarka ma zwykle wiatrak na wale i całkiem dobre chłodzenie. Ruskie silniki są rodem z lat 30-tych, wtedy oleje były gęste, mineralne i w porównaniu do dzisiejszych bardzo słabej jakości. Olej ma być gęsty i często zmieniany
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Boston
Dołączył: 01 Paź 2017 Posty: 18 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 12:58, 28 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Fifa9426 napisał: | ...... wiec moze taki olej tez bylby dobry. |
Obojętnie co wlejesz do silnika będzie dobrze, byleś nie jeździł bez oleju. Kiedyś były leprze czasy do wyboru był tylko olej Lux 5, lub na bogato Lux 10, dla ubogich olej wrzecionowy do płukania silników. Niestety doczekaliśmy takich czasów, że są oleje dedykowane do określonych silników i jeszcze w różnej cenie. Sam przetestowałeś, że olej Trawol ma przynajmniej marne właściwości myjące, wlej go do ruska i za jakiś czas podaj jaka jest kondycja silnika, może akurat będą jakieś rewelacyjne przebiegi, to będziemy korzystać. |
|
Powrót do góry |
|
|
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 20:01, 28 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Poczytaj o oleju FUCHS Tytan Trans 15W40.( albo 15W50...nie pamiętam). Jestem bardziej niż zadowolony. Wcześniej jeździłem na Lubro 20W50. Oceniając organoleptycznie, Tytan Trans widać że lepiej pracuje. Olej ten przewidziany jest do zużytych silników spalinowych, czyli do ruska jak znalazł.
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Śro 12:58, 29 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Śro 5:29, 29 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Fifa9426 napisał: | Bardziej pomyslalem o tym ze kosiarki i tego typu sprzety sa chlodzone powietrzem i pracuja raczej w miejscu gdzie przeplyw powietrza jest niewielki , rusek jak wiadomo tez niema latwego zycia ;p i lubi sie grzac wiec moze taki olej tez bylby dobry. |
Dlatego ja leje olej Porsche, kto bogatemu zabroni.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:46, 30 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Ruskie motocykle to dość leciwe konstrukcje, przewidziane pod mineralne oleje. Cząsteczki owych są większe od syntetycznych. Wystarczy porównać konstrukcję ruskich pierścieni które są szerokie z współczesnymi które są grubości żyletki. Z uwagi na to mają zupełnie inne luzy, i inne przestrzenie do wypełnienia przez olej. Syntetyczny olej dużo łatwiej przecieka do komory spalania jak i z gładzi przenosi nagary do wnętrza silnika. Ale kto bogatemu zabroni mieć syf w silniku i go stale remontować.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Pią 5:12, 31 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Chyba musisz zasiegnac wiedzy na temat olei Porsche. W ofercie sa oleje mineralne, 20 W50, a nawet 60, ktore sa przeznaczone do smarowania silnikow strszej konstrukcji, w dodatku boxerow i to chlodzonych powietrzem.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 8:47, 31 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Myślę że lepiej lać olej z oferty H-D w autoryzowanym serwisie, będzie jeszcze drożej. Tam również są gęste mineralne do silników chłodzonych powietrzem. W prawdzie nie boxerów ale za to motocyklowych, nie samochodowych
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 9:44, 31 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Silnik K-750 na oleju mineralnym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik Ural na oleju półsyntetycznym:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:33, 31 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Świetny przykład, jak widać silnik pracujący na mineralnym zrobił 100 tyś Km, a ten pracujący na syntetyku już po kilku tyś. wymagał rozbiórki w celu remontu
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 10:41, 31 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Stawiam na 300 tyś, przy 100 miałby dopiero delikatny luz na główkach korbowodów. |
|
Powrót do góry |
|
|
fido28
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pią 11:11, 31 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Syntetyk w rusku !? Nie nie nie i nieeeee. W silniku na zdjęciu olej chyba był dość dłuuuugo nie wymieniany, bo nie wierzę, że zrobiło się takie błoto w normalnym okresie od wymiany do wymiany.
Chyba, że to reklama jakiegoś super kosmicznego środka z TELEZAKUPÓW MANGO 🤣. " Kup litr a dziesięć kolejnych dostaniesz gratis" 🤣
Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Pią 11:15, 31 Lip 2020, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|