Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 11:07, 28 Sty 2010 Temat postu: Obrotomierz |
|
|
Myślę, że fajna sprawa do montażu w rusku: możnaby synchronizować wg niego gaźniki, wykorzystywać do jazdy w terenie albo po prostu potraktowac jako fajny gadżet.
Jest do kupienia na zamówienie w firmie Mera Lumel; do wyboru tarcze białe lub czarne. Koszt - ok 100 zł. Zamówienia można składać mailem na adres:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Czw 11:21, 28 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:42, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Brzytwa- skąd to czyta obroty i jaką ma średnice zegar?
Fajne. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 11:51, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
W Dnieprowską puszkę można by go wcisnąć - nie głupie. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 12:27, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Pasuje do malucha (bo ściągnąłem to z forum syreniarzy i maluchowców) - tam pisali, że impulsuje z cewki.
Średnicy nie znam, ale już go zamówiłem |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:53, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Sygnał pobiera z cewki, miałem taki gadżet w malcu
ale powyżej 6000obr/min pokazywał już głupoty...
Aaaa Brzytwa nie jest wodoodporny
Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Czw 12:56, 28 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 13:00, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
agrupa napisał: |
Aaaa Brzytwa nie jest wodoodporny |
To dla mnie żaden problem, przewidziałem to. Zostanie "doszczelniony". |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:05, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
agrupa- stwierdziłeś empirycznie? |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 13:10, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A niby radziecki prędkościomierz jest wodoodporny? Niektóre nie są nawet "drganioodporne", bo im wskazówka odpada
Tu sobie można obejrzeć go w akcji: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:44, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
W maluchu - dwa cylindry przestawione wobec siebie o 360 stopni, czyli zapłon co jeden obrót wału. Więc cykl pracy taki sam.
Impulsy pobiera raczej z przerywacza, a nie cewki. Czyli nie próbować podłączać pod w.n.
Będzie pasować każdy obrotomierz od silnika dwucylindrowego. Da się też przerobić większość obrotomierzy od silników czterocylindrowych (jeśli nie sterowane z komputera lub diesla) - schematy w sieci w zależności od modelu. Zazwyczaj trzeba wymienić jakiś kondensator i rezystor.
No i wilgoć może ubić ustrojstwo dość szybko. Licznikowi nie grozi, bo tam elektryki niet... |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:34, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Pisza ze z układu zapłonowego...
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:25, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tam już nie pamiętam jak to podłączane było bo z malcami rozstałem się kilka lat temu.
Często miałem mocno zaparowanego dziada |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:40, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tak :granat, z układu zapłonowego. Na stronie 10, drugi od lewej przewód wychodzący z obrotomierza (nr 1). Ma być podłączony na wyjściu z przerywacza. A czy przy przerywaczu, czy przy cewce, to nie ma znaczenia, bo to ten sam przewód. Ale wszystko to, to strona niskiego napięcia. Byle nie podłączać do wyjścia wysokiego napięcia z cewki. Bo wtedy obrotomierz pokaże, ale sygnał dymny.
Przewód 2, może być do dowolnego miejsca, w którym pojawia się zasilanie po stacyjce. Czyli najprościej do zasilania cewki.
Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Pią 0:42, 29 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Śmigiel T
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 18:50, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witajcie!
Obrotomierz to fajne ustrojstwo, zawsze można przymocować na kierownicy jeśli nie chce się ruszać blach.
Dość dawno sobie takie coś założyłem. A kupiłem na złomie za chyba 20zł obrotomierz od jakiegoś auta i wlutowałem dwa kondensatory równolegle zamiast oryginalnego (podwojona wartość) i w ten sposób przerobiłem go z czterech na dwa cylindry. Taki patent wyczaiłem kiedyś na rosyjskiej stronie.
I co Wam powiem to wam powiem ale 6000 odr/min wycisnąłem na czwórce...ale byłem głupi.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:28, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
brzytwa- doszedł ci już obrotomierz? |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 22:08, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wczoraj własnie do mnie doszła paczka z obrotomierzem. Niedługo montaż
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Pią 7:31, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|