Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naprawa Odmy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Pią 9:20, 29 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
Co to znaczy zabazować. Proszę o wyjaśnienie takie dla humanisty.
Chodzi o to, by skręcić wszystko razem i dopiero podawać skrawaniu?


Zabazować tj. przyjąć punkt, linię, powierzchnię odniesienia czyli bazową.
Obrabianie wszystkiego razem czyli w złożeniu.
Tak się obrabia dzielone korpusy, w których ma być np. zamontowany wał podparty w każdej cześci korpusu.
Najprostszy przykład to chyba silnik dwusuwowy dzielony prostopadle do osi wału.
Jak się mylę to poprawcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 17:46, 29 Paź 2010    Temat postu:

No dobrze rozumujesz w uralu jest kilka śrub którymi przykręca się pokrywę i niestety za każdym razem jak się ją przykręca występuje przesunięcie raz większe raz mniejsze
a wówczas simering na wałku rozrządu nie będzie trzymał. U mnie skręcili pokrywę na wszystkie śruby potem ustawili się na czujnik do otworu pod łożysko wałka a następnie po lekkim zluzowaniu śrub pokrywy ustawili otwór w pokrywie idealnie.Następnie po dokręceniu śrub rozwiercili dwa otwory po przekątnej jednocześnie pogłębiając otwory w bloku ale tylko na 5 mm głęboko, wstawili tulejki tak że śruba przchodzi przez tulejkę i wkręca się dalej w blok a tulejki za każdym razem przy każdym zakładaniu pokrywy bazują ją na tym samym miejscu.Początkowo chcieli zrobić na kołki coś podobnego jak pokrywki klawiatury w uralu jednak dużo prościej jest zrobić na tulejkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 12:05, 31 Paź 2010    Temat postu:

U siebie w Awo zużytą odmę regenerowałem w ten sposób
[link widoczny dla zalogowanych]
Może ten sposób lub podobny nadał by się i u Was?
Luz między odmą a (okrągłym nie jajowatym) otworem dałem około 0,1-02mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 16:36, 31 Paź 2010    Temat postu:

LukS rozumiem ze dorobiłes tuleje i załozyłes ja na odpowietrznik który kreci sie w pokrywie,to powiedz jeszcze jak przytwierdziłes ja do odpowietrznika ze nie obraca sie na nim tylko w karterze,na klej jakis?czy tylko na ciasno jest nabita na obracający sie element.niestety u mnie w pokrywie jest lekkie jajo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 18:47, 31 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
LukS rozumiem ze dorobiłes tuleje i załozyłes ja na odpowietrznik który kreci sie w pokrywie,to powiedz jeszcze jak przytwierdziłes ja do odpowietrznika ze nie obraca sie na nim tylko w karterze,na klej jakis?czy tylko na ciasno jest nabita na obracający sie element

Odma (zawór) jest z tekstolitu. Przez to wyciera się to draństwo i miewa luzy.
Żeby zlikwidować nadmierny już luz, stoczyłem nieco odmę a ostatnie przejście poszło z płytkim rowkowaniem o skoku 1mm.
Dorobiona została cienkościenna tuleja z brązu (B101 chyba) z luzem 0,05mm.
Odma pociągnięta została cienką warstwą distalu i na to nabiłem tuleję.
Nadmiar kleju wyszedł ale część została w rowkach odmy.
Okna zostały wypiłowane na końcu.
Otwór w pokrywie karteru Awo ma fabrycznie wstawioną stalową tuleję, która zużywa się znacznie słabiej niż odma.Wiadomo stal-tekstolit.
Nie mam tam owalizacji za dużej więc udało się to w miarę dobrze spasować.
Na razie zrobiłem na tym 6tys i się trzyma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 22:01, 31 Paź 2010    Temat postu:

LukS napisał:
Cytat:
LukS rozumiem ze dorobiłes tuleje i załozyłes ja na odpowietrznik który kreci sie w pokrywie,to powiedz jeszcze jak przytwierdziłes ja do odpowietrznika ze nie obraca sie na nim tylko w karterze,na klej jakis?czy tylko na ciasno jest nabita na obracający sie element

Odma (zawór) jest z tekstolitu. Przez to wyciera się to draństwo i miewa luzy.
Żeby zlikwidować nadmierny już luz, stoczyłem nieco odmę a ostatnie przejście poszło z płytkim rowkowaniem o skoku 1mm.
Dorobiona została cienkościenna tuleja z brązu (B101 chyba) z luzem 0,05mm.
Odma pociągnięta została cienką warstwą distalu i na to nabiłem tuleję.
Nadmiar kleju wyszedł ale część została w rowkach odmy.
Okna zostały wypiłowane na końcu.
Otwór w pokrywie karteru Awo ma fabrycznie wstawioną stalową tuleję, która zużywa się znacznie słabiej niż odma.Wiadomo stal-tekstolit.
Nie mam tam owalizacji za dużej więc udało się to w miarę dobrze spasować.
Na razie zrobiłem na tym 6tys i się trzyma.


W uralu tekstolit który dałes w srodek tulei musiałby byc na zewnątrz odpowietrznika,w uralu wystepuje scieranie po zewnwtrznej stronie tulei
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Nie 22:09, 31 Paź 2010    Temat postu:

Wrzućcie mi fotkę jak to jest u Was bo się zakręciłem chyba w tym temacie;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 22:35, 31 Paź 2010    Temat postu:

Profss,przeczytaj jeszcze raz co napisał Luks ! a mianowocie z czego jest wykonana odma w Awoku !!!A następnie jak ja ulepszył/utwardził /przed ścieraniem/tuleja z brązu/.Jak widze to odma działa tak samo jak w ruskach czyli trze zew.powierzchnią tulei odmy w korpusie-pokrywie,a nie wewnętrzną jak myśli profss ,braz został nabity na odme anie jak myśli profss tekstolit wbity w odme Laughing

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Nie 22:38, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 0:12, 01 Lis 2010    Temat postu:

rzeczywiście j35,masz racje,mój błąd,ale gafe strzeliłem ale wybaczcie to ze zmeczenia padam juz Smile niwzauwazyłem ze to zawór jest z tekstolitu a dorobiona została tuleja i nabita na tekstolit,jeszcze raz sory za moje niedopatrzenie

Ostatnio zmieniony przez profss dnia Wto 8:10, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 21:25, 01 Lis 2010    Temat postu:

Profss nic się nie stało !,ot małe niedopatrzenie z Twojej strony.Po tu jesteśmy aby sobie pomagać Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 22:37, 07 Lis 2010    Temat postu:

oto zdjecia odmy.prosze
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:48, 08 Lis 2010    Temat postu:

Ja bym zarydzykował nową tulejkę ale żeby nie pchać sie w koszty to aluminiową. Wyjdzie to wyjdzie. Nie wyjdzie to nowa pokrywa i problem z głowy.

gobert napisał:
Na mój gust Rosjanie nie dbali zbytnio o osiowość z wałkiem rozrządu, choćby dlatego, że nie ma żadnych kołków ustalających obudowę odmy z karterem


Chyba w ostatnich modelach k750 przymierzali sie do tego.

W bloku są nadlewy i w niektórych pokrywach też widziałem. Ale z wstawionymi kołkami nigdy nie widziałem.
(po prawej na wysokości małego koła rozrządu)

Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 11:02, 08 Lis 2010    Temat postu:

Księciu, po co zaspawany jest otwór (pod kołem zębatym wału) w tym karterze? Przecież to odpływ oleju..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 11:10, 08 Lis 2010    Temat postu:

Ależ dociekliwy ;P Patent sprzed 30 lat na cichy rozrząd i większą dawkę oleju na pozostałe punkty smarowania. Rurkę doprowadzającą sie przytyka. (Ja to robię "niecałkiem" ) a wierci otwór odrobinkę powyżej miejsca współpracy przekładni. Minus taki, ze wypada co jakiś czas otworzyć przednią pokrywę i zlać szlam jaki sie tam zbiera. Dyskusyjny temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:37, 08 Lis 2010    Temat postu:

No to trzeba iść za ciosem i dorobić tam spust oleju. Śrubka M6 wystarczy i nic nie trzeba rozbierać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin