Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MT11 nie zawsze pali na ciepło.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:28, 06 Sie 2018    Temat postu: MT11 nie zawsze pali na ciepło.

Witam

Panowie pomóżcie bo zaraz odwiozą mnie do Tworek !!!
Dniepr po remoncie. Nowy wałek rozrządu, nowe garki i tłoki Almota, głowice po regeneracji, nowy aparat zapłonowy z cewką od malca(nie elektronik), iskra jak błyskawica, kompresja bajka, nowe gaźniki PZ28. Wszystko składane/regulowane przez profesjonaliste co już nie jednego ruska przywrócił do życia. Ogólnie jest tak że motocykl idzie jak rakieta, na zimno pali zawsze i wszędzie z pierwszego kopa ale na ciepło to już różnie bywa. Czasami zapali Oo-raz a czasami to już tylko z popychu !!!Nie ma reguły. Co to może być ??? Myślałem że za ciasne zawory ale na goracym silniku nie czuje utraty mocy w trakcie jazdy, coś z cewką ?? Przelatałem już na niej dwa sezony i nie było takich problemów nigdy.
Jakieś pomysły ???

Pozdrawiam
Michał


Ostatnio zmieniony przez fatman76 dnia Pon 8:28, 06 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 8:46, 06 Sie 2018    Temat postu:

Podkładki termiczne pod gaźnikami masz?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:04, 06 Sie 2018    Temat postu:

Tak, nawet podwójne są założone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mietek75




Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 12:40, 07 Sie 2018    Temat postu:

Osobiści bym szukał przyczyny (w prądach) na gorącym jest iskra?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:21, 07 Sie 2018    Temat postu:

Nie sądzę aby to były prądy skoro cewka od Malca, choć i te czasami padają. Dla pewności można zmienić kondensator, jako że będąc pod deklem dostaje temperaturę.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:08, 08 Sie 2018    Temat postu:

Ale iskra jest i jak mi nie pali mi na goraco to zwykle prosze jakiegoś przechodnia do pomocy i po 2-3 metrach pali z popychu z drugiego biegu w 5 sek. Mój ekspert mówi że to pewnie z powodu temperatury paliwo szybko z gaźników paruje. Spróbuje założyć stare chinole K68 na których jezdziłem do tej pory i palił zawsze. Na tych PZ28 chodzi równiej/lepiej ale może przyczyna tkwi w gaźnikach. ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert-Lampa




Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Działoszyn

PostWysłany: Śro 14:57, 08 Sie 2018    Temat postu:

Myślę że masz zbyt bogatą mieszankę. Sprawdź świece jaki mają kolor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:45, 09 Sie 2018    Temat postu:

Sprawdziłem, świeca tak troche żółto-brązowa. Za bogada czyli za mało powietrza ??? Mechanik testował silnik po remoncie bez podpiętego filtra, teraz chodzi z filtrem. Hmmm ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Robert-Lampa




Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Działoszyn

PostWysłany: Czw 14:46, 09 Sie 2018    Temat postu:

Za bogata czyli dużo paliwa mało powietrza. Zimny silnik do uruchomienia potrzebuje więcej paliwa dlatego przelewamy, pompujemy, ssanie, itp. Ciepły już tego nie potrzebuje. Jeśli dostaje zbyt dużo paliwa to zimny odpala, na ciepłym gorzej bo się zalewa.
Bo rozumiem że on nie gaśnie sam tylko ciężko pali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:05, 09 Sie 2018    Temat postu:

Gdyby był za bogaty świece były by czarne. Sprawdź luzy zaworowe, może to coś przyniesie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Nie 21:51, 12 Sie 2018    Temat postu:

A może niepotrzebnie masz te podwójne podkładki termiczne pod gaźnikami?
To że się korpus nagrzewa od silnika jest zjawiskiem pozytywnym, gdyż paliwo odprowadza z niego temperaturę i dzięki temu zwiększa swoją lotność i łatwiej uzyskujemy mieszankę paliwowo-powietrzną. Zimy odpala, bo wzbogacasz mieszankę zatapiając pływak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:09, 12 Sie 2018    Temat postu:

Temperatura wrzenia benzyny 35-200 stopni, tego co tankujemy od około 100 stopni. Silnik bez trudu uzyskuje taką temperaturę, a wrzenie paliwa nie jest korzystne. Nie wiem jaką temperaturę osiąga silnik w Rusku, w dolniaku olej jak kiedyś miałem czujnik dochodził do 130 stopni.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pon 7:40, 13 Sie 2018    Temat postu:

Wrzenie nie, ale podwójne podkładki? Obniżają temperaturę, wydłużają dolot etc. Jak ruscy każą jedną to jedna powinna styknać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:53, 13 Sie 2018    Temat postu:

U mnie mam podkładkę termiczną przejściówkę pion/poziom do mocowania gaźnika i kolejną termiczną, śmiem twierdzić że to dobre rozwiązanie. Miałem jeszcze zrobić przejściówki z tekstolitu w celu lepszej izolacji, ale lenistwo wygrało i są fabryczne alu. I tak je poprawiałem, robiąc w środku stożek, aby uskoku nie było.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fatman76




Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:38, 22 Sie 2018    Temat postu:

Wstyd się przyznać ale chyba już wiem co jest grane. Tak jak napisałem wcześniej, przy okazji remontu wymieniłem gaźniki z Chińskich K68 na Tajwańskie PZ28. Te chinole trzeba było cały czas przelewać żeby rusek odpalił. Czy zimny, czy ciepły za każdym razem i swoją drogą palił bardzo lekko. To samo robiłem z tymi PZ28 czyli z przyzwyczajenia zawsze przelewałem, na ciepło też. I o ile na zimno to normalne to przy tych gaźnikach na ciepło to był błąd. Zalewałem po prostu moto Sad Co prawda nie miałem jeszcze czasu na dokładne testy ale teraz kilka razy zapalił na ciepło po kilku strzałach.

PS:
Dzięki za zainteresowanie moim tematem !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin