Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dioblik
Dołączył: 28 Mar 2021 Posty: 120 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Sob 3:56, 29 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
meter30 napisał: | Przez czytanie całej zawartości forum też się uczysz. Kupiłeś ruska i myślisz że wszystko dostaniesz na tacy jak w Japonii? Bierz lekturę i wertuj strony. |
Masz racje , zawsze jak chce poznać znaczenie wyrazu obcego to co mi tam... czytam cały słownik  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał Gorlice
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Czw 13:19, 29 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
witam szanownych kierowników mam pytanie podkładka łożyska i i podkładka spreżynująca idzie od strony wału czy od strony podpory tylnej wału ? niezrobiłem sobie zdjęcia i teraz bieda  |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 13:52, 29 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
Wał - łożysko - podkładka falista - podkładka z przetłoczeniem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał Gorlice
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Czw 15:21, 29 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
dzięki  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał Gorlice
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Pon 8:11, 02 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
witam szanownych kierowników jaki może być maksymalny luz pomiędzy zębami zębatek rozrządu i wału |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 10:54, 02 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Żeliwo z luzem 0,1 - 0,15 (jak dopasujesz) to będzie fajnie. Powyżej tej wartości robi się głośno... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał Gorlice
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Śro 7:20, 04 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
witam szanownych kierowników i kicha zębatki do wymiany luz 0,25, i teraz pytanie zębatkę rozrządu alu czy żeliwo jak w oryginale?. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 10:07, 04 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Teraz nie kupisz dobrych "alu". Są tylko od Jacka, a z opinii użytkowników na "Redmotorz" to słaby produkt...
Dobre od Pawła Wyrębiaka, obecnie niedostępne i trochę jeszcze potrwa, zanim się pojawią. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał Gorlice
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Śro 10:51, 04 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
czyli pozostaje żeliwo jak w oryginale  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 17:24, 07 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Nie mam zamiaru dokonywać oceny owych kół aluminiowych, a jedynie przedstawić obserwacje, eksperyment trwa. Po 500 Km nie mam żadnych zastrzeżeń do owych. Po 400 z powodu wycieku była zdjęta miska, nie było wiór czy srebrzanki w oleju którą wielu wieściło. Moje przypuszczenia są takie że trzeba to uczciwie poskładać, bez użycia saperki i siekierki. Do montażu dużego koła na wałku został wykonany przyrząd, została prawidłowo dopasowana tulejka wałka, zrobiona od nowa oś przejściówki alternatora aby uzyskać prawidłowe pasowania, i takie tam. Skutkiem czego nic się nie kiwa, jest wszystko osiowo i prawie bić nie ma. Znaczy zębatka alternatora i wałka nie mają mierzalnego bicia (poniżej 0,01), zębatka wału ma 0,06 mm.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 7:53, 09 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
To prawda. Już pisałem na RM, że w większości przypadków problemem nie jest materiał, a nieumiejętny montaż.
Mój zestaw alu w Uralu, ma już 3 lata. Nie jeżdżę dużo, ale jak wsiądę to orka na maksa... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał Gorlice
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Pią 21:30, 10 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Witam zacnych kierowników, rozpocząłem składanie silnika, zrobiłem wał, nowe korby, nowe tłoki almot z pierścieniami, nowe zawory, nowe łożyska itp. założyłem wał tłoki cylindry wałek rozrządu po regeneracji, zawory, jednym słowem wymieniłem wszystko na nowe co możliwe łącznie z kołami rozrządu. Wszystko ładnie pracowało po złożeniu, żadnych tarć i oporu. Założyłem dzisiaj dekiel rozrządu z odmą i po zamontowaniu przy kręceniu wałem, w jednym cyklu obracania wałem powstaje opór o co chodzi co zrobiłem źle ? Gdzie szukać problemu? Nadmienię że w deklu, pod odmę zrobiłem tulejkę z brązu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:51, 10 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Przy każdym obrocie wału w tym samym miejscu jest opór, czy przy co drugim? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rafał Gorlice
Dołączył: 08 Sty 2021 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Sob 8:13, 11 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
co drugim |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 9:28, 11 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Czyli rozrząd, sprawdź czujnikiem zegarowym czy wałek jest prosty. Następnie popuść śruby dekla i zobacz czy coś się zmienia. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|