Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beemiak
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 13:28, 02 Lut 2017 Temat postu: montaż silnika K750 |
|
|
Witam wszystkich "zapaleńców" Właśnie odebrałem silnik (K750) w rozsypce po regeneracji wału i szlifie cylindrów. Mam dwa pytania, a mianowicie
1) od kilku godzin próbuje włożyć wal do obudowy i nie mogę sobie z tym poradzić, zawsze trochę brakuje miejsca. Czy trzeba odkręcić i zdjąć choć jedną "tarczkę" przykręconą do wału trzema wkrętami, czy da się włożyć wał bez jej odkręcania? JAK ????
2) Jak mają być ustawione pierścienie - chodzi mi o to gdzie mają trafić przecięcia poszczególnych pierścieni na tłoku - NA PRZYKŁAD :
- pierwszy kompresyjny - góra tłoka
- drugi kompresyjny - dół tłoka
- trzeci zbierający - przód tłoka
- czwarty zbierający (dolny) - tył tłoka
Pozdrawiam i bardzo proszę o możliwie szybką poradę bo siedzę w nie najcieplejszy garażu i się "modlę" |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 10 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:14, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Wymódl od razu wiedzę o dystansowaniu wału.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
beemiak
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 21:47, 02 Lut 2017 Temat postu: remont silnika |
|
|
Hardcor - Dziękuję za podpowiedz. Bardzo mi się przydała. Wał włożony !
beemiak |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 23:03, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
To moja oskarowa rola ! Ciesze się, że się przydaje
Dystansowanie wału.
Jeśli używasz normalnych łożysk to może się wydawać, że dystansowanie nie jest potrzebne. Łożyska trzymają, w środku nic nie widać i jest git. Jak dasz z tyłu rolkowe to dopiero widać, że czasami wał lata przód tył ja "świnia po pustym patyku" - mi brakowało ok 1,5 mm.
Nie wiem czy moja metoda jest najlepsza - ale na pewno garażowa włożyłem łożyska i przykręciłem przednią i tylną podporę z uszczelką. Zmierzyłem rozstaw pomiędzy łożyskami, porównałem tę wartość z odległością pomiędzy siedzeniami łożysk na wale - wiedziałem już, że brakuje 1,5 mm.
Wziąłem 6 podkładek po 0,25 - ale bajer polegał na tym, żeby ustalić czy dać je z przodu czy z tyłu - czy tu i tu, żeby korby patrzyły w środek cylindra .
Tu trzeba pokombinować z przeniesieniem wymiaru, ale taśma klejąca i aluminiowe profile pomogły. Wyszło mi może koło 0,1 błędu pomiarowego - ale uznałem, że ruski silnik tego nie zauważy
Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Czw 23:23, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|