Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 20:44, 15 Wrz 2009 Temat postu: Modyfikacje, usprawnienia,przeróbki, co się sprawdza ural. |
|
|
Co się sprawdza i opłaca przerobić, a czego niewarto ruszać.
Ural M-63[/b] |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 20:57, 15 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Na początek dyfer i jego dokładne uszczelnienie.
Roztaczamy otwór pod simering na 60 mm jednocześnie pogłębiamy go ale tylko do połowy otworu odprowadzającego olej nie głębiej. ,,,foto''
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie właściwy simering o szerokości 10mm przetaczamy od czoła
na wymiar 7 mm bo choć można kupic taki gotowy to jednak sim. 10 ma przesuniętą wargę uszczelniającą do przodu i po przetoczeniu warga uszczelniająca siadnie pośrodku zabieraka a ze starego ruskiego kapelusza to wycinamy tylko uszczeleczkę pod tą pokrywkę
Nadmieniam że należy stosować simer. dobrej jakości minimum silikonowe
oraz osadzamy simering na kleju do gwintów tak dla pewności .
Natomiast przeróbka uszczelnienia przy wałku ataku w następnym poście
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Wto 21:10, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 20:38, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No i mam chwilkę
przerobienie zabieraka przy dyfrze
nabić zabierak na wałek ataku
przeszlifować a następnie w to tylko miejsce nakładać chrom tech etapami sezonując w piecu aby nie popękał potem przeszlifować na właściwy pod polski sim. roztoczyć wkrętkę załozyc dwa sim i zapominamy o dyfrze na długi czas
Niestety nie pamiętam wymiarów wew simer. muszę sprawdzić
w zał. foto
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak samo należy zrobić z zabierakiem od skrzyni biegów
tam jednak należy równierz roztoczyć obudowę skrzyni pod simm chyba 50
Koszt takiego roztoeczania jest bardzo znikomy jednak szlifowanie i chrom. zabieraków ciut kosztuje chyba 150 od sztuki płaciłem ale głowy niedam |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:41, 20 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Kurcze, ciagle wszyscy chca zakładac dyfer "9" "szybka " czwórke, itd, prosze niech sie odezwie ktos kto tym naprawde jezdził, jak to ciagnie wóz, pod góre, ile pali, itd, ciekaw jestem czy zakładanie tego typu pomysłów ma sens??? |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojt@s
Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 18:46, 20 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie widziałem gdzie wrzucić:
głowica ural m-63
jaki ma być luz montażowy zaworu w prowadnicy??
luz naprawczy > 0.2mm |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:05, 20 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Weśśś nie pisz doktoratów. Zanieś do szlifierza niech ci wstawi nowe prowadnice ;}
granat- Ja?. Bez woza. Jedno z drugiem dolnospłuk ledwo by uciągnął.
W ogóle z łorpową4 to skrzynia mocno traci na elastyce. Hamulce to nie wsiadają do motocykla jak odpalam, a zawieszenie i rama w trakcie jazdy chcą uciec w pierwsze krzaki. Ale fajnoooo jest ;D |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Czw 22:38, 10 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Szybka czworka wg mnie psuje niezle zestopniowane ruskie skrzynie (uralowskie/kaskowskie sa prawie idealnie zestopniowane, dnieprowskie nieco gorzej). W zupelnosci wystarcza sam dyfer 9 i bardzo przyjemnie sie jezdzi solowka. Z koszem nie mialem przyjemnosci na 9, kumpel mial w kasce jakis czas kosz przy dyfrze 9 i mowil ze dalo sie jezdzic ale szalu nie bylo. A tak w ogole to w Uralu mam od paru lat dyfer 10 i standardowa skrzynie, i przyspieszenia jak i spalanie rewelacyjne jak na ruska, v-max mniejszy niz na 9 ale przeciez nie o to chodzi.. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:25, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
cyborg- takie najczęściej zadawane pytanie- jak szybko na 9 i 10?
Przełożenia skrzyni biegów dniepra i urala różnią sie wykonaniem. W pierwszych dnieprach i ostatnich zastosowana była jeszcze wolniejsza jedynka(różnica jednego zęba). Wracając do różnic w wykonaniu- Dniepr ma koła zębate wykonane jakby toczone z walca. Ural to jakby z odlewów. Na płaszczyźnie czołowej kół zębatych Urala widoczne jest wgłębienie podczas gdy w Dnieprze miejsce to jest płaskie. Na wałku zdawczym zamienne poza przypadkami wspomnianych jedynek. Zestawy szybkich przekładni najczęściej dostępne choć opisywane przez sprzedawców jako " dniepr/ulral" To najczęściej przekładnie dniepra nie do zastosowania w przekładniach innych marek. natomiast przekładnie szybkie urala pasujące też do skrzyni k750(bez wstecznego) są nieco droższe i występują ich trzy rodzaje. Czisass. Ja bym chyba nie zrozumiał^^
Dlaczego o tym mówię? Bo to częste wtopy przy zakupach. Tak samo nie zamienne miedzy uralem i dnieprem są wodziki, przesuwki i ich prowadnice.
Jak mi Asia zrobi zdjęcia będzie chyba czytelniejsze.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 0:27, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pią 22:06, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Co do roznic w skrzyniach to dodam tylko jeszcze ze z tego co pamietam to dnieperson ma chyba wieksza roznice predkosci miedzy 2 i 3 a potem mniejsza miedzy 3 a 4, a w uralu/kasce przelozenia sa jakos tak regularniej rozlozone, ze po przelaczeniu biegu silnik wpada na takie obroty jak trzeba;)
Hmm.. a moze to jednak miedzy 1 i 2 wieksza roznica, wynikajaca z tego jednego zeba o ktorym pisales?
Prince, co do predkosci maksymalnych to na 9 cos okolo 145 km/h a na 10 jakies 125 km/h. Po prostu zbyt duzy nadbieg, silnik nie wykreci maksymalnych obrotow na 4, ale spalanie w granicach 5,5 litra na 100 w dwie osoby z predkosciami 100/120, a kiedys jak rozlecialo mi sie sprzegielko gumowe i musialem jechac nie szybciej niz 80/h to spalil mi 4,5 na setke wiec naprawde niezle. Co do samego dyfra to z tego co pamietam to jest 10/36
Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Pią 22:09, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 8:10, 12 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
granat napisał: | Kurcze, ciagle wszyscy chca zakładac dyfer "9" "szybka " czwórke, itd, prosze niech sie odezwie ktos kto tym naprawde jezdził, jak to ciagnie wóz, pod góre, ile pali, itd, ciekaw jestem czy zakładanie tego typu pomysłów ma sens??? |
Smigalem Uralem na dyfrze 9 i zybkiej 4 z wozem. O ile na plakiej drodze calkiem fajnie bylo, aczkolwiek juz na 4 przyspieszenie bylo male. Schody zaczynaly sie jak teren zmienial sie na pagorkowaty. To byla juz mala katorga. Jechalismy wtedy na zlot do Szklarskiej. 3 bylo za duzo bo silnik wyl nie milosiernie a 4 za malo bo slabl pod gorke. Wiec bylo ciagle mieszanie biegami 3-4-3-4... I to juz przy stosunkowo malych wzniesieniach. |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:43, 12 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja tak sie zastanawiam , po to te kombinacje , z przełożeniami , wiem wiem , zaraz sie zaczną głosy , że można jechać , szybciej , lub wolniej , i tak dalej .
Z moich obserwacji wynika że dla mnie przełożenia w moim Uralu są optymalne po szosie może nie jest za szybki , ale w terenie nie ma z nim żadnego problemu .
A jeżeli już ktos chce dość szybki zaprzęg z szybkimi dyframi czy biegami to albo powinien stuningować silnik i podnieść mu moc i moment obrotowy , albo poprostu zmienić silnik na Bmw , czy Guzzi .
Pozdrowienia |
|
Powrót do góry |
|
|
|