Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacje, usprawnienia,przeróbki, co się sprawdza ural.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 20:44, 15 Wrz 2009    Temat postu: Modyfikacje, usprawnienia,przeróbki, co się sprawdza ural.

Co się sprawdza i opłaca przerobić, a czego niewarto ruszać.
Ural M-63[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 20:57, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Na początek dyfer i jego dokładne uszczelnienie.
Roztaczamy otwór pod simering na 60 mm jednocześnie pogłębiamy go ale tylko do połowy otworu odprowadzającego olej nie głębiej. ,,,foto''

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie właściwy simering o szerokości 10mm przetaczamy od czoła
na wymiar 7 mm bo choć można kupic taki gotowy to jednak sim. 10 ma przesuniętą wargę uszczelniającą do przodu i po przetoczeniu warga uszczelniająca siadnie pośrodku zabieraka a ze starego ruskiego kapelusza to wycinamy tylko uszczeleczkę pod tą pokrywkę
Nadmieniam że należy stosować simer. dobrej jakości minimum silikonowe
oraz osadzamy simering na kleju do gwintów tak dla pewności .

Natomiast przeróbka uszczelnienia przy wałku ataku w następnym poście


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Wto 21:10, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 20:38, 06 Paź 2009    Temat postu:

No i mam chwilkę
przerobienie zabieraka przy dyfrze
nabić zabierak na wałek ataku
przeszlifować a następnie w to tylko miejsce nakładać chrom tech etapami sezonując w piecu aby nie popękał potem przeszlifować na właściwy pod polski sim. roztoczyć wkrętkę załozyc dwa sim i zapominamy o dyfrze na długi czas
Niestety nie pamiętam wymiarów wew simer. muszę sprawdzić
w zał. foto

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak samo należy zrobić z zabierakiem od skrzyni biegów
tam jednak należy równierz roztoczyć obudowę skrzyni pod simm chyba 50
Koszt takiego roztoeczania jest bardzo znikomy jednak szlifowanie i chrom. zabieraków ciut kosztuje chyba 150 od sztuki płaciłem ale głowy niedam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:41, 20 Lis 2009    Temat postu:

Kurcze, ciagle wszyscy chca zakładac dyfer "9" "szybka " czwórke, itd, prosze niech sie odezwie ktos kto tym naprawde jezdził, jak to ciagnie wóz, pod góre, ile pali, itd, ciekaw jestem czy zakładanie tego typu pomysłów ma sens???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 18:46, 20 Lis 2009    Temat postu:

Nie widziałem gdzie wrzucić:
głowica ural m-63
jaki ma być luz montażowy zaworu w prowadnicy??
luz naprawczy > 0.2mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 19:05, 20 Lis 2009    Temat postu:

Weśśś nie pisz doktoratów. Zanieś do szlifierza niech ci wstawi nowe prowadnice ;}
granat- Ja?. Bez woza. Jedno z drugiem dolnospłuk ledwo by uciągnął.
W ogóle z łorpową4 to skrzynia mocno traci na elastyce. Hamulce to nie wsiadają do motocykla jak odpalam, a zawieszenie i rama w trakcie jazdy chcą uciec w pierwsze krzaki. Ale fajnoooo jest ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 22:38, 10 Gru 2009    Temat postu:

Szybka czworka wg mnie psuje niezle zestopniowane ruskie skrzynie (uralowskie/kaskowskie sa prawie idealnie zestopniowane, dnieprowskie nieco gorzej). W zupelnosci wystarcza sam dyfer 9 i bardzo przyjemnie sie jezdzi solowka. Z koszem nie mialem przyjemnosci na 9, kumpel mial w kasce jakis czas kosz przy dyfrze 9 i mowil ze dalo sie jezdzic ale szalu nie bylo. A tak w ogole to w Uralu mam od paru lat dyfer 10 i standardowa skrzynie, i przyspieszenia jak i spalanie rewelacyjne jak na ruska, v-max mniejszy niz na 9 ale przeciez nie o to chodzi..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 0:25, 11 Gru 2009    Temat postu:

cyborg- takie najczęściej zadawane pytanie- jak szybko na 9 i 10?

Przełożenia skrzyni biegów dniepra i urala różnią sie wykonaniem. W pierwszych dnieprach i ostatnich zastosowana była jeszcze wolniejsza jedynka(różnica jednego zęba). Wracając do różnic w wykonaniu- Dniepr ma koła zębate wykonane jakby toczone z walca. Ural to jakby z odlewów. Na płaszczyźnie czołowej kół zębatych Urala widoczne jest wgłębienie podczas gdy w Dnieprze miejsce to jest płaskie. Na wałku zdawczym zamienne poza przypadkami wspomnianych jedynek. Zestawy szybkich przekładni najczęściej dostępne choć opisywane przez sprzedawców jako " dniepr/ulral" To najczęściej przekładnie dniepra nie do zastosowania w przekładniach innych marek. natomiast przekładnie szybkie urala pasujące też do skrzyni k750(bez wstecznego) są nieco droższe i występują ich trzy rodzaje. Czisass. Ja bym chyba nie zrozumiał^^
Dlaczego o tym mówię? Bo to częste wtopy przy zakupach. Tak samo nie zamienne miedzy uralem i dnieprem są wodziki, przesuwki i ich prowadnice.
Jak mi Asia zrobi zdjęcia będzie chyba czytelniejsze. Rolling Eyes


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 0:27, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 22:06, 11 Gru 2009    Temat postu:

Co do roznic w skrzyniach to dodam tylko jeszcze ze z tego co pamietam to dnieperson ma chyba wieksza roznice predkosci miedzy 2 i 3 a potem mniejsza miedzy 3 a 4, a w uralu/kasce przelozenia sa jakos tak regularniej rozlozone, ze po przelaczeniu biegu silnik wpada na takie obroty jak trzeba;)
Hmm.. a moze to jednak miedzy 1 i 2 wieksza roznica, wynikajaca z tego jednego zeba o ktorym pisales?
Prince, co do predkosci maksymalnych to na 9 cos okolo 145 km/h a na 10 jakies 125 km/h. Po prostu zbyt duzy nadbieg, silnik nie wykreci maksymalnych obrotow na 4, ale spalanie w granicach 5,5 litra na 100 w dwie osoby z predkosciami 100/120, a kiedys jak rozlecialo mi sie sprzegielko gumowe i musialem jechac nie szybciej niz 80/h to spalil mi 4,5 na setke wiec naprawde niezle. Co do samego dyfra to z tego co pamietam to jest 10/36


Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Pią 22:09, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 8:10, 12 Gru 2009    Temat postu:

granat napisał:
Kurcze, ciagle wszyscy chca zakładac dyfer "9" "szybka " czwórke, itd, prosze niech sie odezwie ktos kto tym naprawde jezdził, jak to ciagnie wóz, pod góre, ile pali, itd, ciekaw jestem czy zakładanie tego typu pomysłów ma sens???

Smigalem Uralem na dyfrze 9 i zybkiej 4 z wozem. O ile na plakiej drodze calkiem fajnie bylo, aczkolwiek juz na 4 przyspieszenie bylo male. Schody zaczynaly sie jak teren zmienial sie na pagorkowaty. To byla juz mala katorga. Jechalismy wtedy na zlot do Szklarskiej. 3 bylo za duzo bo silnik wyl nie milosiernie a 4 za malo bo slabl pod gorke. Wiec bylo ciagle mieszanie biegami 3-4-3-4... I to juz przy stosunkowo malych wzniesieniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:43, 12 Gru 2009    Temat postu:

Ja tak sie zastanawiam , po to te kombinacje , z przełożeniami , wiem wiem , zaraz sie zaczną głosy , że można jechać , szybciej , lub wolniej , i tak dalej .
Z moich obserwacji wynika że dla mnie przełożenia w moim Uralu są optymalne po szosie może nie jest za szybki , ale w terenie nie ma z nim żadnego problemu .
A jeżeli już ktos chce dość szybki zaprzęg z szybkimi dyframi czy biegami to albo powinien stuningować silnik i podnieść mu moc i moment obrotowy , albo poprostu zmienić silnik na Bmw , czy Guzzi .

Pozdrowienia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin